Skocz do zawartości

F11 problem z zamkiem lub klamka key less go


rockybor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie :),

 

1. Drzwi przestaly reagowac na dotyk i kluczyk. Kiedy podszedlem do auta tylko drzwi kierowcy byly zamkniete. Reszta otwarta (cypki u gory).

2. Musialem otworzyc drzwi kierowcy w tradycyjny sposob kluczem.

3. Po ruszeniu auta zaryglowalo tylko i wylacznie drzwi kierowcy. Kiedy uzylem srodkowego klawisza na desce w celu odryglowania to juz nawet nie otworzyl drzwi kierowcy. Dopiero po zatrzymaniu auta musialem 2 razy otworzyc klamka.

4. Z pilota moge tylko i wylacznie zamknac drzwi kierowcy. Otworzyc juz sie nie da.

5. Sprawdzalem drugi pilot i jest tak samo.

6. Idac do domu musialem wcisnac cypki w kazdych pozostalych drzwiach jak w polonezie.

7. Wlew paliwa zamyka sie z pilota, ale juz nie otwiera. Trzeba otworzyc recznie ciagnac ciegno z bagaznika.

8. Duszac przycisk na klapie bagaznika slychac jak zamek klapy pracuje.

9. Szyby zamykaja sie i otwieraja z pilota. Szyba na klapie bagaznika rowniez sie otwiera z pilota.

10. Alarm + powiadomienie swiatlami dziala przy otwieraniu i zamykaniu.

 

Pomocy bo rece opadaja.

 

EDIT: po sprawdzeniu ISTA-D pokazuje 2 bledy: 80209B i 80209D: Central locking: relay, unlocking faulty or fuse open.

 

Gdzie jest skrzynka z bezpiecznikami w F11? Pod maska w podszybiu?

Edytowane przez rockybor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i63.tinypic.com/kdkbpf.jpg

 

Sprawdzilem bezpieczniki w bagazniku i niestety sa cale. Teraz musze dobrac sie do skrzynki za schowkiem rekawiczek.

Czy o tej skrzynce mowa w Actions in serive: power distribution box, front?

 

Gdzie jest zlokalizowana centralka zamka (modul JBE)? Czy jest pod bezpiecznikami za schowkiem?

http://www.bimmerscan.com/bmw-junction-box-jbe/

Edytowane przez rockybor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany w 50%.

 

1. Powod problemu - bezpiecznik nr 14 (15A) za schowkiem na rekawiczki. Po wymianie dziala. Musialem zdjac schowek bo dojscie takie mizerne. Szczegolnie, ze prawe drzwi zablokowane.

2. Winowajca - prawdopodobnie dotyk klamki tylny prawy robi zwarcie. Po kupnie auta klamka na dotyk nie dzialala. Teraz po wymianie bezpiecznika ozyla ale jak dotkne to wysyla sygnal kilka razy i glupieje. Zamyka i otwiera. Stad spowodowane zwarcie. Pewnie trzeba zamowic nowa klamke i problem zniknie.

 

Czy do czasu wymiany klamki moge jakas ta klamke rozpiac lub dezaktywowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz.

Czytam zagraniczne fora i tam podobny temat skonczyl sie wymiana 'lock actuators - System latch.

 

Rozlaczylem wtyczke od dotyku na klamce. Zobaczymy czy problem sie powtorzy. Jesli tak to czeka mnie wymiana zamka.

http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=780386

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zamykanie, jak i otwieranie, działa we wszystkich klamkach.

 

P.S.

W BMW ten system nie nazywa się Key Less Go (to w Mercedesie), lecz Comfort Access.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zamykanie przez dotknięcie klamki powinno działać z prawej strony?bo u mnie działa otwarcie w każdej klamce jak dotkne ale zamknięcie działa tylko w drzwiach z lewej strony.

 

U mnie przy kupnie dzialo otwieranie wszedzie a zamykanie nie dzialalo tylko w tej feleranej prawej tylnej klamce. Ostatnio zaczelo dzialac tam zamykanie ale jak widac obarczylo to sie problemami.

Co do nazwy to faktycznie w katalogach sie pyta o comfort access.

 

Jestem w fazie testow po rozlaczeniu klamki i dam znac tak za tydzien czy wszystko gra.

http://i67.tinypic.com/2nq6wlu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie na temat, ale

tak czytam i czytam i jeszcze raz się utwierdzam, że dobrze zrobiłem zamawiając auto bez opcji z tym komfortowym otwieraniem..., właśnie dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja zamówiłem i uważam to za jedną z najfajniejszych opcji.

I w kolejnych też będę zamawiał :)

 

CA mam w dwóch autach, jedno właśnie kończy 5 lat i idzie w tym roku do wymiany.

Drugie ma 3 lata. W żadnym nie miałem problemów z klamkami.

 

Co do włamów - od tego jest ubezpieczenie.

Zakładam, że każdy rozsądny właściciel BMW *) o sporej wartości posiada polisę AC...

 

*) nie dotyczy pojazdów rządowych :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że każdy rozsądny właściciel BMW *) o sporej wartości posiada polisę AC...

 

*) nie dotyczy pojazdów rządowych :twisted:

 

Ja posiadam AC, ale co z tego jak ukradna auto. Zanim dostaniesz zwrot pieniedzy to czyms musisz jezdzic. Jako, ze nigdy na szczescie mi nie ukradli to nie mam pojecia jak szybko jest to zalatwiane. Do tego mam tylko jedno auto to musialbym chyba wynajac inne auto na niewiadomo ile czasu az ubezpieczalnia uzna odszkodowanie.

 

Rowniez lubie i korzystam z Comfort Access. Niestety ja moge sobie pozwolic na auta powyzej 5 lat, no chyba, ze nowa KIA :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz na myśli jedyny silnik diesla, jaki Kia "wyrzeźbiła" - tzn. 1.7 CRDi o "imponującej" mocy 141 KM...? :wink:

Przecież to auto z tym silnikiem w ogóle nie jeździ...

Przyśpieszenie 0-100 km/h to jedyne... 11.1 s z automatem :mrgreen:

 

Siłą Kia jest stylizacja. Tyle. No, może jeszcze ceny.

Aczkolwiek ja szacunku dla tej marki nie mam - bo budują markę często kopiując innych.

Szczytem była chyba Kia Opirus, wyglądająca jak kopia Mercedesa klasy E.

 

Zresztą w Optimie - moim zdaniem - deska rozdzielcza (a zwłaszcza jej środek) jest wzorowana na F10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli jedyny silnik diesla, jaki Kia "wyrzeźbiła" - tzn. 1.7 CRDi o "imponującej" mocy 141 KM...? :wink:

Przecież to auto z tym silnikiem w ogóle nie jeździ...

Przyśpieszenie 0-100 km/h to jedyne... 11.1 s z automatem :mrgreen:

 

Siłą Kia jest stylizacja. Tyle. No, może jeszcze ceny.

Aczkolwiek ja szacunku dla tej marki nie mam - bo budują markę często kopiując innych.

Szczytem była chyba Kia Opirus, wyglądająca jak kopia Mercedesa klasy E.

 

Zresztą w Optimie - moim zdaniem - deska rozdzielcza (a zwłaszcza jej środek) jest wzorowana na F10.

 

KIA/HYUNDAI walczy o swój kawałek tortu na rynku motoryzacyjnym - jak będą robić wytrzymałe silniki i podzespoły to sie obronią i zdobęda klientów :D

 

stylistyka - podkupili w 2006 Petera Schreyera który projektował dla VW / AUDI , teraz podkupili Alberta Biermann-a który robił przy BMW serii M to i są tego efekty :D - choćby ostatni Stinger ( mnie sie podoba - zarówno styl jak i cena :mrgreen: )

 

http://6.s.dziennik.pl/pliki/9774000/9774220-kia-stinger-900-555.jpg

Edytowane przez christo74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie to miałem na myśli - oni już zdobyli swój kawałek tortu, który cały czas powiększają.

I właśnie stylistyka, zwłaszcza w zestawieniu z ceną jest tym co przyciąga klientów.

 

Natomiast porównywanie tych aut do BMW (choćby w kwestii silników czy innych rozwiązań technicznych) chyba nie jest za bardzo trafione.

Przynajmniej w chwili obecnej, bo za jakiś czas - kto wie... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem tylko o halasie :mrgreen:.

 

Wnętrze mojej f10 wolę 1000 razy. Nie mówiąc o komforcie foteli (choć mam tylko sportowe) i ogólnie pojętej ergonomii. Jeśli się wzorowali na f10, to im to za dobrze nie wyszlo :).

 

Ja nie jestem uzależniony od "szmocy" ;). Niewiele jeżdżę po autostradach. Na małopolskich drogach te 218KM, które mam, mają dla mnie sens, jeśli jadę z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem (co akurat często mi się zdarza) i przy wyprzedzaniu na wąskich drogach (co w ogólnym rozrachunku prawie nic nie zmienia w czasie podróży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

materiały wnętrza i wykonanie bezapelacyjnie BMW - jeździłem 2 lata nową KIA sportage 2.0 CRDI, z zewnątrz ok, silnik bez szału ale nic sie nie psuło , ale wnętrze i materiały niestety słabo :D - spasowanie ok ale niska jakość materiałów wyłaziła z każdej dziury :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podsumowując temat to prawa tylna klamka wymieniona na używana sprawna a tylna lewa rozlaczona bo zaczęła szwankowac. Ciężko dostać na rynku wtórnym dobre używki w kolorze.

 

Czy też w trakcie mycia jak chodzicie wokół auta to struga wody padajaca na klamki zamyka i otwiera auto? Myślalem, że tylko te piezo sensory działają przy konkretnej pojemności.

Edytowane przez rockybor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W każdym aucie z bezkluczykowym dostępem tak jest...

Najlepiej pilota zostawić w środku, bo inaczej w kółko auto będzie się zamykać i otwierać, a lusterka będą się składać i rozkładać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.