Skocz do zawartości

E60 3.0d automat Problem z mocą i skrzynią


LukepsM

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Od dłuższego czasu mam problem ze swoją e60. Przerobiłem wiele tematów i w końcu doszedłem do tego żeby napisać na forum bo być może ktoś z Was miał już takie przygody.

E60 M57N 3.0d 2003r. automat

 

Od dłuższego czasu mam problem z mocą w aucie.

Auto praktycznie z dnia na dzień ją straciło.

W sumie to auto jeździ jak chce bo oprócz spadków mocy to skrzynia zmienia biegi też jak chce.

Wymieniłem na nowe:

odmę, wszystkie filtry, przepływkę, olej w skrzyni biegów.

Wymieniony został także główny sterownik silnika.

 

Po wymianach auto nagle "odżyło" ale to dalej nie to co kiedyś.

Jest dzień gdzie auto zrywa opony i jeździ jak powinno a nawet jak by miało więcej mocy niż kiedyś a następnego dnia albo kilka godzin później auto totalny muł.

Skrzynia zmienia biegi jak chce - przeciąga, zrzuca kiedy nie powinna ale są momenty gdzie chodzi tak jak książka pisze - płynnie i w odpowiednich momentach bez szarpnięcia.

Niepokoi mnie też dźwięk, który nieraz się pojawia podczas hamowania na światłach przy zrzucaniu na 2 bieg (metalowy odgłos i delikatne szarpnięcie skrzyni)

 

Silnik wchodzi na wysokie obroty, turbina świszczy (nie gwiżdże) a auto nie jedzie... myśli myśli i nagle jak z procy wystrzelona... (albo też bez reakcji)

Zauważyłem też, że obroty czasami falują. Najczęściej między 3 a 4 biegiem. Wówczas wskazówka nie chce przekroczyć 2k obrotów i skacze raz w przód raz w tył, bieg się nie zmienia, myśli i dopiero po dłuższej chwili przeciąga.

 

Irytuje mnie to już bo boję się że padnie przez to coś pod maską. Co prawda jeżdżę spokojnie ale w momentach kiedy potrzebna jest odpowiednia moc to jej nie ma :?

Dodatkowo wzrosło spalanie. Średnie przed utratą mocy miałem przy jeździe mieszanej na poziomie 8l i mniej a teraz przekracza 9l.

 

Nie zaglądałem jeszcze do EGR'a i nie zabierałem się za dwa magiczne zaworki sterujące podciśnieniem (jeden przy prawej lampie a drugi pod lewą częścią kolektora)

Może to być wina podciśnienia? Któryś z tych zaworków albo może wężyk nieszczelny gdzieś?

Tylko dlaczego ta skrzynia tak dziwnie pracuje? Może to sterownik skrzyni?

 

Nawet szukaliśmy z komputerem po wykresach jak silnik pracuje i wszystko pięknie pracuje jak powinno (silnik był robiony i doszczelniany)

 

No kurczę nie wiem już sam i zaczyna mi brakować pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skrzynia przeciaga biegi oprucz tego falują obroty i masz dziwny dzwięk z okolic skrzyni to konwerter pewnie do wymiany,podłącz kompa sprawdz błędy albo jefz do kumatego mechanika który zrobi taką diagnoze.

 

Myślałem, że to wina "konwertera" ale tak się nie dzieje przez cały czas tylko od czasu do czasu. A tym bardziej nie będzie to powodem braku mocy w aucie. Chyba, że się mylę? Tym bardziej, że ten brak mocy i zła praca skrzyni to praktycznie padło z dnia na dzień.

 

Dodam jeszcze, że np jak ustawię tempomat na jakąś prędkość to wskazówka obrotomierza nie faluje. A przy uszkodzonym konwerterze powinna.

 

Nagram jutro film na autostradzie i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie problemów ze skrzynią polecam kontakt z kolegą Łukaszem działającym na forum pod nickiem "Maska". Tydzień temu robiłem u niego grubszy remont skrzyni i póki co jestem mega zadowolony. Telefon 792 220 559.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie falowaly obroty wcale a skrzynia szarpala i przeciągała biegi ,wymienilem konwerter jak ręką odjął zadnej dziwnej pracy skrzyni,ale dalej ci radze pidpiąć kompa i szczytac błędy w innym przypadku nikt ci tu nie wywróży bez odczytu jakie błędy występują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie falowaly obroty wcale a skrzynia szarpala i przeciągała biegi ,wymienilem konwerter jak ręką odjął zadnej dziwnej pracy skrzyni,ale dalej ci radze pidpiąć kompa i szczytac błędy w innym przypadku nikt ci tu nie wywróży bez odczytu jakie błędy występują.

 

Problem w tym, że jedyne błędy jakie są to klema IBS, przekaźnik świec żarowych, czujnik poziomu oleju i moduł skrętnego xenonu.

Nic więcej nie ma.

Nie wiem jeszcze czy jest coś takiego jak tryb awaryjny skrzyni biegów bo miałem dużo przebojów ze starym sterownikiem silnika i to mogło mieć jakiś związek.

 

Zapytałem na forum bo może ktoś coś doradzi sensownego z autopsji co pozwoli mi obrać konkretny punkt zaczepienia. Wiele ciekawych informacji, które mi pomogły już znalazłem na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy niby nawet konwerter był wymieniany i po jakimś czasie dziwne rzeczy ze skrzynią obecnię wymienione tarczki w skrzyni i cały generalny remont skrzyni i inny samochód naprawdę inny zmiana biegu następuje nie wiadomo kiedy tak szybko je teraz zmienia więc warto zainwestować w to jeżeli samochód ma służyć dłuższy czas wymiana konwertera to tylko plaster na skaleczenie bo co gdy wymienimy uszkodzoną część ale nie wymienimy jej przyczyny. U mnie cały remont skrzyni kosztował 4500zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Miał ktoś z Was taki przypadek.

Na zimnym silniku skrzynia zmienia biegi normalnie, w przedziale 1700-1800 obrotów na biegach powyżej 2, natomiast na rozgrzanym czasami potrafi ciągnąć do 2000-2100 na każdym biegu.

Mowa o spokojnej jeździe. Nie wiem od czego to zależy, czy coś padło lub pada. W impie zero błędów.

Pytam bo to mój pierwszy automat. One tak mają, że potrafią żyć własnym życiem :duh: :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Miał ktoś z Was taki przypadek.

Na zimnym silniku skrzynia zmienia biegi normalnie, w przedziale 1700-1800 obrotów na biegach powyżej 2, natomiast na rozgrzanym czasami potrafi ciągnąć do 2000-2100 na każdym biegu.

Mowa o spokojnej jeździe. Nie wiem od czego to zależy, czy coś padło lub pada. W impie zero błędów.

Pytam bo to mój pierwszy automat. One tak mają, że potrafią żyć własnym życiem :duh: :search:

Moze DPF sie wypala

Ja tak mialem ze jak sie wypalal to autko nie zmienilo biegu ponizej 2k a jak procedura zostala zakonczona to wszystko wrocilo do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.