Skocz do zawartości

Błąd czujnika poziomu oleju (4A10 Interfejs BSD)


D.nowak9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Natrafiłem na ten temat.moze przy chwili czasu zerkniecie na moje błedy..kupiłem auto niedawno..i niestety po wypadku był...obawiam sie ze jest rroche namieszane w elektryce..poki co jest problem z dpf-em..i linia BSD..sterownik swiec wraz z wtyczka wymieniłem..i tego błedu od swiec poki co nie ma.(a był błąd od wszystkich)

bmw e60 2009 525d

 

http://tufotki.pl/x6wGr

 

poniżej błedy z pamieci jakie były na poczatku:

 

http://tufotki.pl/o4Wzx

 

Tu błedy po odpieciu sterownika swiec...42DE..on chyba jest od tego.

 

http://tufotki.pl/h3V75

 

odpinałem wtyczkę od alternatora...uruchomilem auto..ładowanie z 14.8 spadło na 14,3..czyli chyba ok..

 

Po odpieciu wtyczki od regulatora/alternatora nie było dodatkowego błędu oprócz tego 42CE..czyżby była szansa żę to coś z alternatorem..regulatorem napięcia..czujnik oleju po odpieciu sygnalizuje błedem na lini bsd...czyli chyba nie on..?..lub IBS cos zakombinowany..?..ale też po odpieciu jest od niego błąd..czyli chyba ok..:/

tylko od tego regulatora napiecia jak odpinam to jest tylko ten bład co zawsze...ładowanie ostatnio 15.6...13.4..wskazywałoby na regulator/alternator..to było z rana..silnik nierowo pracował..wywaliło sporo błedów..od np DSC..

42CE wyskakuje nawet na samym zapłonie..bez odpalania..w iscie był też bład przeładowania..

 

Jak byście mieli jakiś pomysł..sugestie to będę wdzięczny..może coś uda się wymysleć innego niż nowy sterownik silnika i nowe wiązki..może jakiś bezpiecznik..

 

sterowni silnika jest taki jak ma być pod to auto..alternator też

wydaje mi się że trzeba sprawdzić miernikiem ładowanie na alternatorze..i może sprawdzić połączenie z alternatorem do sterownika..czy kabel jest ok..?..wymienić regulator..sprawdzić przewody masowe..?

 

pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Marcinie, ale uparłeś się na ten sterownik :D

 

 

Czyli IBS---sterownik silnika--regulator napięcia

IBS zczytuje prąd jaki mu potrzebny...daje informacje do sterownika silnika...a ten wysyła sygnał do regulatora (alternatora)..

 

Więc albo IBS coś nawala...albo sterownik coś nawala...albo regulator jest uszkodzony i zwyczajnie on wszystko powoduje..bo sterownik chyba nie powinien żądać wysokiego prądu..np...15.6V bo to jest już zbyt wysokie napięcie..(chyba że sterownik uwalony)..zostaje jeszcze IBS...ale on jeżeli by zawyżał żądane napięcie to sterownik by tego nie puścił na alternator..?.:)..

do tego jeszcze może być problem z masą..albo jakieś zwarcie..jakiś kabel wtyczka..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

witam

panowie mam pytanie. Od jakiegoś czasu wywala błędy

4b37 - jakość oleju (layer qlt)

42de bsd - komunikacja z sterownikiem swiec zarowych

42ce bsd - komunikacja z alternatorem

426e bsd - komunikacja z inteligentna klema

42ae bds - komunikacja z czujnikiem jakosci oleju

Czasami po skasowaniu powraca tylko blad czujnika oleju. Błedy potrafią pojawiać się notorycznie po usunięciu a czasami jest spokój przez kilka uruchomień silnika. Myśląc że to wina regulatora napięcia bo było rózne, od 12,5 do 14,5 V wymieniłem go. Napięcie dalej skacze i błędy powracają. Dzisiaj po wyłączeniu silnika skasowałem błędy, wyciągnąłem kluczyk następnie ponownie włożyłem kluczyk włączyłem zapłon jednak nie uruchamiałem silnika (pozycja 2) i błędy powróciły. Czy dobrze myślę że nie będzie wina alternatora i regulatora ( elementy "statyczne" które nie pracują przy wyłączonym silniku) więc pozostaje inteligentna klema i czujnik oleju?

Sterownik świec wymieniony kilka msc temu, błędów świec nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mam w domu dwa DDE z 535D LCI. Jeden z błędami BDS jak u Ciebie i drugi bez błędów. A oba podpinane w moim samochodzie. Oczywiscie w aucie mam wszystko sprawde i na fabrycznym sterowniku 530D nie mam błędów. Stąd wnioski ze masz kompa uwalonego, aleeee.... znajomy zna auto ktore lata z tymi błędami i teoretycznie nic mu nie dolega.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podepne się tutaj bo na dziale F10/f11 nic nie znalazłem. Pacjent f11 520d 184KM.

Podejrzewam uszkodzenie czujnika poziomu oleju.

Moje pytanie gdzie jest ta magistrala bsd i wtyczka od czujnika, którą trzeba odłączyć, żeby sprawdzić czy po odpięciu błędy znikną? Czy to jest gdzieś pod maską, przed filtrem oleju, czy całkiem w innym miejscu. Jakby ktoś był taki dobry i wskazał paluchem, bo szukam i szukam w internecie i nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.