Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem w Bmw 650i 2007 rok, autko przy wysokich obrotach powyżej 6 tys przy prędkości powyżej 140 km/h traci moc. Po ponownym uruchomieniu auta moc wraca i wszystko jest ok.

Wyskakuje przy tym błąd w Inpie: 2B70 VARIABLE SAUGANLAGE ANSTEUERUNG, po przetłumaczeniu mniej więcej rozumiem to jako "zmienna układ dolotowy", który sprawdzałem i nie ma nigdzie żadnego lewego powietrza oraz drugi błąd VERBRENNUNGSAUSSETZER ZYLINDER 8 czyli przerwa w zapłonie cylinder 8.

 

Wcześniej wywalało też błąd przepływomierza, ale po przeczyszczeniu go błąd już nie powrócił. Kiedy jeżdżę normalnie do 5 tys obrotów auto nie traci mocy i wszystko jest w porządku. Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.

Świece wymieniane pół roku temu- wsadziłem jednoelektrodowe BRISK SILVER pod LPG, po dwóch miesiącach od wymiany świec zaczęły dziać się te czary. Czy możliwe jest, że to przez świece ?

Opublikowano
Gaz został założony pół roku temu i w zeszłym miesiącu zostały wymienione filtry od gazu. Instalacja też jest dobrze wyregulowana. To nie wina gazu bo problem pojawia się też na benzynie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W kolektorze dolotowym są klapy które strują ilością zasysanego powietrza. Prawdopodobnie u ciebie się zacinają.

Przerabiałem to u siebie. Objawy identyczne. W razie czego mam taki kolektor sprawny. Ale to na pw jak coś :)

Opublikowano

Jestem blisko rozwiązania problemu, po wyjęciu kolektora ssącego w jego tylnej części zamocowane są 2 zespoły napędowe klapek w kolektorze ssącym tzw "nastawniki klap" w które wpina się dwie kostki elektryczne - numer części: 7537998.

Po podłączeniu ich pod prostownik na krótko jeden chodzi szybko i zwinnie, a drugi ledwo co chodzi- o 80 % wolniej i słabiej. Klapki w kolektorze chodzą luźno. Zamówiłem już taki nastawnik na allegro i jutro będę składał. Myślicie, że on może być powodem błędu 2B70 - "zmienna układ dolotowy" ? Czyli objaw utraty mocy powyżej 5 tys obrotów - po ponownym uruchomieniu silnika moc wraca. Wydaje mi się, że silniczek tego nastawnika klap nie wyrabia i przycina klapy w pewnej pozycji np. zamkniętej, jest za słaby przepływ powietrza i auto traci moc......

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Po wymianie tego nastawnika klapek błąd Variable Sauganlage jednak nie powrócił czyli wymiana jednak pomogła. Ale nadal pozostaje drugi blad wypadania 8 cylindra po przekroczeniu powyżej 5 tys obrotów ale tylko przy wyższych prędkościach powyżej 130 km/h. Być może to przez zapchany katalizator bo kilka miesięcy temu pojawiał się błąd Katalisator konvertierung bank 2- pojechałem na emisję spalin i na banku 2 wyszła lipa tak jakby kat był przypchany. Założyłem emulator za katem na drugą sondę lambda i błąd już nie powrócił ale to tylko oszukanie check engine, a mechanicznie kat nadal zapchany. I to może dlatego ten 8 cylinder wywala. Przebieg mam 200.000 km. Jeżdżąc po mieście do 120 km/h można przekraczac 5 tys obrotów i nic nie wywali błędu ale podczas wyższej prędkości odłącza 8 cylinder. Uruchamiam ponownie silnik i jest ok i wraca do normy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany, wycięli mi okienko w katalizatorze i wywalili środek, wkład był cały zapchany i pokruszony. Auto ciągnie już w pełnym zakresie obrotów do 6.5 tys. Odzyskało moc, przed naprawą do setki 6.5 sek. a teraz 5.7, a katalogowo od 0-100 km/h powinna robić w 5.4 sek. więc poprawa duża. Na drugiej sondzie zamontowany emulator więc błędu nie wyrzuca. Zastanawiam się tylko czy wybebeszać drugi katalizator (chociaż wydaje mi się, że jest w porządku) bo emisja spalin na nim wyszła dobrze, błędu na nim nie wywala, ale silnik teraz pewnie nierównomiernie wypuszcza spaliny bo lewa strona w pełni przelot a prawy katalizator nie wiem jaki stan...... chociaż teraz silnik pięknie pracuje :P
Opublikowano
dziwne ze nie wywalalo bledu kata w inpie bo jak sa zapchane zapala sie czek a kazdego to czeka jednych wczesnij tych co maja problemy z uszczelniaczami :wink: innych pozniej kolejny urok n62 :) zatkany kat najczesciej wywala zaplon na zimnym najlepsze rozwiazanie wybebeszyc

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano (edytowane)
Service engine soon wywalał błąd katalizatora bank 2 i w Inpie też, tyle że 4 miesiące temu założyłem emulator sondy i po błędzie a mechanicznie dopiero teraz ogarnąłem. Wywaliłem też środek drugiego kata. Na drugich sondach zamontowane emulatory- błędów sond nie wyrzuca, ale po wybebeszeniu katów wywala błąd katalizatorów- katalysator konvertierung BANK 1 i 2. Check engine wkurza, ale nie wpływa mechanicznie na jakość jazdy ;-) Edytowane przez sebabmw852
Opublikowano

Koledze w f10 pojebali ostro wydech poprzez wstawienie jakiegoś niewłaściwego kata no i mocy nie miał na wyższych obrotach do tego na hamowni 50 koników mniej.

Objaw podobny jak u Ciebie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.