Skocz do zawartości

Błąd 0029CE Misfire, cylinder 2 injection is switched off


Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Od jakiegoś czasu dla mojego E92 320i N43B20A (czasami ale nie zawsze, wydaje mi się że bardziej w wilgotne dni) dokuczają lekkie drgania silnika zaraz po pierwszym uruchomieniu gdy jest jeszcze zimny, twa to około 30-40 sek. Czasem zdarza się też lekkie przerywanie podczas gwałtowniejszego przyspieszenia +- miedzy 1500-2000 rpm. Powyżej 2000 rpm nie dzieje się nic niepokojącego, silnik zawsze wkręca się na obroty jak należy. Spalania zwiększonego też nie zauważyłem, wczoraj podczas weekendowego wypadu trasa +-300km średnie spalanie 7,1L/100km. Dziś podczas jazdy (ruszanie ze świateł) silnik przestał pracować na wszystkich cylindrach, towarzyszyła też temu migająca kontrolka Check Engine. Zjechałem na najbliższy parking, zgasiłem i odpaliłem auto ponownie, Check Engine zniknął a silnik na obrotach jałowych pracował wydawałoby się normalnie. Zrobiłem diagnostykę za pomocą Carly for BMW, która ujawniła błąd "0029CE Misfire, cylinder 2 injection is switched off" Wcześniej czyli od chwili gdy pojawiły się sporadyczne szarpnięcia i drgania na zimnym silniku nie rzucało żadnych błędów. Jakieś +-10 tys km temu (zeszłej wiosny) miałem również problem z zapłonem. Objawy były takie same jak dzisiaj, kod błędu też ale opis był jednak inny "0029CE Misfire detected cylinder 2 in 4 firing order" Wymieniłem wówczas 4 świece oraz prewencyjnie 1 cewkę zapłonową na cyl. nr 2. Sugerując się opisem błędu oraz przyjętą kolejnością zapłonów 1-3-4-2 dla silników R4 cewka została wymieniona fizycznie na ostatnim cylindrze licząc od strony rozrządu. Wydaje mi się że jednak w zeszłym roku wina leżała najprawdopodobniej tylko po stronie świecy a cewkę wymieniłem chyba trochę na wyrost. Świece NGK ZKBR7A-HTU, Cewka Bosch 0 221 504 471 (takie były zamontowane wcześniej) I teraz pytanie jak myślicie, czy dzisiejszy błąd "0029CE Misfire, cylinder 2 injection is switched off" może być spowodowany awarią tej dość jeszcze świeżej, niespełna rocznej cewki? Gdzieś czytałem że cewki od Boscha do N43, N53 i innych silników BMW potrafią padać jak muchy. Wtrysk na danym cylindrze raczej wykluczam chociaż pewnie jeszcze to sprawdzę ale w styczniu korekty były ok. Zastanawiam się czy jest sens zabawy w zamianę cewek miejscami itp itd? Czy może od razu kupić 4 nowe świece i 4 nowe cewki (może tym razem nie Boscha) PANOWIE liczę na jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam :cool2:

PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to mialem dokladnie taka sama sytuacje 1:1 i problemem nie byla cewka/swieca, a po prostu wtryskiwacz, ktory podlewal cylinder.

 

Po odpaleniu na zimnym skakaja Ci obroty? I trzesie cala buda? Ja mialem takie objawy.

 

Mozesz sprobowac zamienic wtryskiwacze miejscmia (oczywiscie przekodowac), olac pierwszy blad, ktory wypadnie (bo to bedzie dalej 2 cylinder), skasowac i sprawdzic gdzie sie pojawi nastepnym.

 

Jaki indeks masz swoich wtryskow? Obudawa jest szara czy czarna na cylindrze nr. 2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, obroty lekko skaczą i trzęsie całym autem +- trwa to do max 1 min i nie występuje to za każdym razem, mam wrażenie że dzieje się tak głównie gdy powietrze jest bardziej wilgotne. Wcześniej na tym cylindrze średnio co rok (+-10 tys km) 2 razy padała świeca zapłonowa. Za drugim razem ten sam cylinder dostał tez nową cewkę (tak profilaktycznie) Wtryski ostatnim razem podczas trzepania auta sprzętem diagnostycznym były niby w normie ale do tej pory mogło coś się zmienić. Po za tym jest też chyba ryzyko że korekty będą w normie a wtrys i tak może być uszkodzony (gdzieś tak słyszałem) No i ta częsta awaria zapłonu na tylko tym cyl. tez pewnie znikąd się nie bierze... Jeśli chodzi o indeks i kolor obudowy to niestety nie mam zielonego pojęcia. Mój człowiek od BMW, który dysponuje I Com'em jest obecnie na wakacjach i wraca za 2 tyg. W tym czasie wykasuje błąd, zamienię świece i cewkę z cyl. nr 2 na inny cyl. i będę obserwował co dalej. Jeśli błąd wróci znów na cyl. 2 to chyba winowajcą będzie wtrysk? Wtedy spróbuje użyć jakiegoś preparatu do czyszczenia układów wtryskowych, może to go zreanimuje przynajmniej na jakiś czas? W sumie tyle mogę zrobić sam za nim mój zaufany serwisant wróci. Jeśli po jego powrocie okaże się wtrysk kończy swój żywot to wymieniać tylko ten uszkodzony? Czy raczej myśleć o wymianie wszystkich 4 sztuk? Niestety ta druga opcja trochę trzepnie po kieszeni :mad2: :cry: Z kolei kolega w E93 325i N53 gdy padł mu 6 wtrysk czuł tylko zapach paliwa i to był chyba jedyny zauważalny objaw, auto normalnie jeździło itp itd. Ponoć korekta tego wtrysku też wyraźnie odbiegała od pozostałych. Ale tak jak mówię auto normalnie jeździło, nie szarpało miało pełną moc. Biorąc pod uwagę jego i Twój przypadek wygląda na to że nie ma reguły jeśli chodzi o objawy padających wtrysków.
PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadasz ten sam silnik co ja N43 wiec musisz zaczac od wtrysku. Prawdopodobnie zmiana cewek/swiec nic nie da (tez to przerabialem).

 

Musisz wziac pod uwage ze najprawdopodobniej masz wtryski z indeksami nizszymi lub rownymi 11.

Jesli jest to prawda to zepsuty wtrysk moze byc ywmieniony tylko na indeks <= 11 (obecnie nowe posiadaj indeks 12).

 

Jesli chcesz zalaczy indeks 12 musisz wymienic caly bank.

 

Co do korekt w inpa/ista itd. ja nic nie znalazlem, a wtrysk lal ...

 

Jedyne co mozesz sprobowac zrobic (chociaz sam tego nie robilem) to kontrolowac kiedy ktory wtrysk sie zamyka. Na podstawie zebranych danych bedziesz wiedzial ktory wtrysk sie pozniej zamyka. Widzialem ze ktos tak anazlizowal wtryski niestety nie pamietam gdzie o tym czytalem i jakich narzedzi kolega uzywal.

 

 

EDIT:

Obecny index to 12 a nie 13.

Edytowane przez Silwest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem zdarza się też lekkie przerywanie podczas gwałtowniejszego przyspieszenia +- miedzy 1500-2000 rpm. Powyżej 2000 rpm nie dzieje się nic niepokojącego, silnik zawsze wkręca się na obroty jak należy. Spalania zwiększonego też nie zauważyłem, wczoraj podczas weekendowego wypadu trasa +-300km średnie spalanie 7,1L/100km. Dziś podczas jazdy (ruszanie ze świateł) silnik przestał pracować na wszystkich cylindrach, towarzyszyła też temu migająca kontrolka Check Engine. Zjechałem na najbliższy parking, zgasiłem i odpaliłem auto ponownie, Check Engine zniknął a silnik na obrotach jałowych pracował wydawałoby się normalnie.

Mam ten sam problem, do tego błędy:

- 2EF7

- 3104

- 2A82

- 2A98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, zamontowałem 4 nowe cewki oraz 4 nowe świece zapłonowe. Wydaje mi się że problem został rozwiązany :cool2: Auto teraz pracuje równo, nie faluje, nie przerywa między 1500-2000 rpm, nie trzęsie zaraz po uruchomieniu na zimnym (co powszechnie uznawane jest za oznaki uszkodzonych wtrysków/wtrysku) Po prostu wszystko wróciło do normy, BMW jeździ jak przed awarią i mam nadzieję że tak już zostanie. Co prawda wtryski nie były sprawdzane w inny sposób niż komputerowo (wiem że nie jest to w 100% miarodajne) ale raczej nie zakładam że jest coś z nimi nie tak. Jeśli problem wróci zwrócę wtedy na nie dokładniejszą uwagę. Jednak życzę sobie żeby nie było to potrzebne. Tak więc podsumowując, nowe cewki i świece zapłonowe pomogły. :D Jednak mam jeszcze jedno pytanie :?: :?: :?: Jak myślicie, czy profilaktyczne użycie dodatku do paliwa, który "rzekomo" czyści układ paliwowy, wtryski itp itd np. od Liqui Moly, Motul, Wynn's lub innej bardziej znanej mark nie zaszkodzi? Nigdy nie stosowałam czegoś takiego i chciałbym poznać wasze opinie. Być może ktoś używał? I podzieli się swoimi postrzeżeniami na ten temat. Z góry dziękuje za info :wink:
PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastosowanie dodatków do paliwa nie zaszkodzi

regularnie stosuje i nie ma to negatywnego wpływu, a czy wpływ jest pozytywny tego nie wiadomo :mrgreen:

Podpowiesz jakiego produktu używałeś? I jak go dawkowałeś? Trzymałeś się ściśle zaleceń producenta? Czy może nieco je zmieniłeś?

Mamy takie same silniki więc skoro Tobie nie zaszkodziło, to mi pewnie też nie :lol: :D

PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ppatryk" Dzieki za info :cool2:

 

"525IX" Miałem cewki Boscha, w zeszłym roku pojawiło się wypadanie zapłonu na cyl. nr. 2 "Misfire detection cylinder 2 in 4 firing order"

Wymieniłem wszystkie świece na nowe NGK ZKBR7A-HTU do tego wleciała nowa cewka na ten cylinder znów od Boscha.

Prawdopodobnie to ona była przyczyną obecnych problemów "Misfire, cylinder 2 injection is switched off" Jednak nie jestem tego pewien na 100%

Dlatego tym razem chciałem cewki Delphi, są ponoć trwalsze od Boscha ale niestety nie były dostępne :?

Kupiłem więc cewki NGK 48147 cena 42€ za szt. Mam nadzieje że trochę pożyją.

PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

@Paweł E92 320i Belgium

Czy oprócz wypadania zapłonu wywalało ci jeszcze inne błędy?

 

U mnie sytuacja jest taka: E61LCI, 520i, N43 czyli ten sam silnik.

Objawy praktycznie identyczne, szarpanie przy przyspieszaniu z ok. 1,5-2k obrotów, ale żadnego szarpania przy odpalaniu czy na jałowym. Diagnoza prostym donglem na BT wykazała wypadanie zapłonu na 3cim cylindrze. Poczytałem forum i odpaliłem test zamiany cewek. Przejechałem się i wypadanie zapłonu na 2gim cylindrze. Myślę mam to - cewki! Wymieniłem wszystkie i... niby trochę rzadziej, ale wypadanie zapłonu na 2gim garze pozostało (nawet po powrotnej zamianie cewek!). No to jedziemy dalej: wymiana oleju, wymiana świec, filtra powietrza, dodatek do czyszczenia wtrysków LM i generalnie jakby lepiej, nie udało mi się zreprodukować błędu, auto odżyło, generalnie wszystko OK. I tak przez jakieś 1-2 miesiące.

 

Ostatnio temat wrócił, znów zaczęło się szarpanie przy 1,5k-2k i wypadanie zapłonu! Wielogodzinna lektura forum, doktoryzacja z silnika N43 i diagnozowanie dalej. Mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej mam zapchany katalizator... :mad2: tylko jakieś 8k PLN!! Próbuję dalej czytać i diagnozować. Poczytałem o wypalaniu katalizatora, a że rzeczywiście dużo jeżdżę krótkich odcinków po mieście to wydaje się, że to może być problem. Zalałem ponownie środek do czyszczenia wtrysków i przepaliłem ostro auto na autostradzie - chociaż mocno się zastanawiam czy to dobra opcja i czy nie zrobiłem autu jeszcze większego problemu. Przed autostradą łatwo doprowadzałem do mrugania lampki check engine, już drugi dzień po przepaleniu i szarpanie dalej jest (trochę mniejsze) i nie mogę doprowadzić go do zapalenia lampki check engine.

 

Dziś zczytałem apką CARLY BMW błędy i wywala mi coś takiego:

Motor Control:

Engine / Motor

Torque monitoring DCC: Unauthorized torque request, with brake - może ktoś podpowie o co chodzi w tym błędzie.

Code: 002F91

Misfire, cylinder 2 injection is switched off

Code: 0029CE

Nitrogen oxide sensor Nox signal

Code: 002AF9

 

Obawiam się, że cewki, świece itp. sprawy nie załatwią. Nie wiem czy to kwestia wtryskiwaczy czy rzeczywiście katalizatora, czy może sondy NOx. Dodam, że 5 lat temu (jeszcze u Niemca) były wymieniane wszystkie wtryskiwacze, cewki i sonda NOx właśnie. Przebieg od tego czasu to ok. 60-65 tys, trochę mało żeby to znowu padło (tak mi się zdaje).

 

Nie chcę zapeszać, ale obserwuj sytuację. Cewki i świece to chyba tylko jedne z pierwszych elementów układanki.

Jeśli ma ktoś jakieś pomysły, sugestie to chętnie poczytam/posłucham

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema @xysiok :)

Też robię "amatorsko" diagnostykę Carly for BMW.

 

NOX

Ja sondę NOX miałem wymienianą w ramach gwarancji dealerskiej trochę ponad 2 lata temu i do tej pory był spokój.

Jednak ostatnio znów pojawiły się 2 lub 3 błędy związane z NOX.

Wydaje mi się że sonda padła lub zaczyna padać :mad2:

Ponoć taka jest mniej więcej żywotność tych sond, potwierdza to kolega @ppatryk, mój mechanik, gość z ASO i masa wpisów na zagranicznych forach.

Mój "serwisant" kazał nie usuwać mi tych błędów bo chciał podłączyć się swoim sprzętem.

No i tak też zrobił, mówił że usunął błędy, sprawdził zasiarczenie kata, zrobił chyba jakiś test oraz adaptacje i wszystko niby wyszło ok.

Obecnie monitoruje sytuacje, od tamtego czasu przejechałem jakieś 900km i puki co błędy nie wróciły.

Jednak myślę że jeśli sonda raz rzuciła błędami to za jakiś czas sypnie nimi znowu.

Jeśli tak się stanie to zrobię chyba pełny "NOX DELETE" komputerowo i fizycznie.

 

ZAPŁON

Co do problemów z zapłonem pojawiły się jakieś 2-3 tyg. temu.

O objawach już pisałem wyżej, zresztą u Cb były takie same.

W poniedziałek pojawił się jeszcze błąd "0029CE Misfire, cylinder 2 injection is switched off" nie towarzyszył mu żaden inny kod usterki.

Też na początku podejrzewałem wtrysk, niestety mój człowiek od BMW jest w tej chwili na wakacjach ale podjechałem gdzie indziej sprawdzić korekcje wtrysków.

Według kompa wszystko jest nadal dobrze ale ponoć nie jest to w 100% miarodajne, najlepiej wtryski sprawdzić na maszynie (słowa fachowca)

Mój człowiek gdy rozmawialiśmy przez tel. też mówił że gdy ostatnio trzepał mi auto korekcje były ok.

Podjąłem szybką decyzje że wlatują nowe cewki i świece, no i tak tez zrobiłem (wszystko od NGK)

Wymiany dokonałem w środę, problem na chwile obecną ustał i mam nadzieję że prędko nie wróci.

Prewencyjnie kupiłem jeszcze dodatek czyszczący układ paliwowy i wtryski Wynn's Injector Plus Cleaner (nie wiem czy jest znany w PL, ja mieszkam w BE i to jest dobry lokalny producent)

Jutro go zastosuje i przegonie auto na trasie +-500 km. (Świąteczny wypad, zazwyczaj takie traski robię F11 ale teraz zostaje w garażu :norty: :cry2: żeby produkt Wynn's mógł w E92 zrobić swoje)

Zobaczymy co będzie dalej, jeśli problem wróci to pójdę w ślady kolegi @moon48 i zainteresuje się na poważnie wszystkimi wtryskiwaczami.

Edytowane przez Paweł E92 320i Belgium
PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na diagnostyce INPĄ i chyba ISTĄ. Wszelkie możliwe adaptacje zrobione, kasowanie błędów. Wróciło wypadanie zapłonu ale już NOx'a nie pokazuje. Po adaptacji poprawiły się jakieś tam parametry które były poza normą. W drodze powrotnej znów wypadanie zapłonu + błąd od MAF'a.

Vanosy niby OK, wszelkie inne parametry też OK. Dostałem zadanie sprawdzenia jeszcze raz cewek i zamianie np. 2ga z 1szą. Zabrałem się więc za cewki i oczom moim ukazał się taki widok http://img.gg/zcMO99Q. Nogi się pode mną ugięły.

 

Jest jakaś chyba straszna bida i albo skopana wymiana świec (3m temu razem z cewkami) albo już jakiś totalnie gruby problem.

Przy okazji sprawdziłem że seria wtryskiwaczy to 09. Mają już ok. 60k przebiegu i 5 lat.

 

Ktoś pomoże w interpretacji tych zakopconych i zaolejonych cewek?

Chodzi już za mną wymiana rozrządu, wymiana wtrysków i świec pewnie też ponownie, nie wiem co dalej z NOxem. Jakaś masakra. Nie wiem czy to wszystko robić i wyłożyć kasę jak za 1/4 auta. Czy to ma sens?

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dwie cewki, chyba nr. 1 i 3 były lekko pokryte jakimś nalotem, wyglądały jakby były troszeczkę okopcone ale nie były zaolejone. U Cb (być może u mnie zresztą też) pewnie należy wymienić już uszczelke pokrywy zaworów. Pewny w 100% nie jestem ale nie mam żadnego innego pomysłu skąd mógł wziąć się tam olej. Co do rozrządu to jeśli nie ma nadmiernego luzu na łańcuchu chyba zostawiłbym go jeszcze w spokoju. Nox ja będę najprawdopodobniej usuwał. A jeśli chodzi o wtryski wszystko się jeszcze okaże, mam nadzieję że ten zabieg mnie ominie. Wymieniłeś świece i cewki 3 mc temu? Jakich cewek użyłeś? Jeśli chodzi o wtryski to u mnie indeks końcowy = 05 więc wszystko wskazuje że nie były nigdy wcześniej ruszane. Cewki miałem Bosch, 3 szt. OEM z logiem BMW (też pewnie nigdy nie ruszane) i 1 szt. Bosch jako zamiennik (sam wymieniłem rok temu)
PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak po wymianie świec i cewek przejechałem autem jakieś 1000 km. Zastosowałem też dodatek, który czyści układ paliwowy. I co mogę powiedzieć? Wydaje mi się że silnik na biegu jałowym po zastosowaniu dodatku faktycznie pracuje "równiej" Problemów z zapłonem brak, auto jeździ jak trzeba ale błędy z NOX wracają.

 

Nitrogen oxide sensor electrically

Code: 002AF4

Nitrogen oxide sensor lambda

Code: 002AF2

Nitrogen oxide sensor power supply

Code: 002AF6

Nitrogen oxide sensor Nox signal

Code: 002AF9

 

Do tego doszły jeszcze dwa błędy związane z katalizatorem lub sondą lambda.

 

AfterCat 02 sensor trim control, bank 2

Code: 002C7F

02 AfterCat sensor system check, bank 2

Code: 002C6C

 

Czy istnieje szansa że te dwa ostatnie błędy powoduje niesprawny NOX? Jeśli nie to co może być ich przyczyną? Lejacy wtrysk/wtryski, niesprawna sonda lambda?

PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie numery wtrysków szły do N43 ? Jest ktoś w stanie to określić chronologicznie ? Bo ostatnie dwie cyfry to jedno ale pierwszy człon też zmieniał się kilka razy chyba ?

 

WG bmwstore wtrysk o numerze 13537589048-** to aktualnie sprzedawana seria i zastępuje:

- 13 53 7 565 137

- 13 53 7 584 681

- 13 53 7 625 713

- 13 53 4 548 853

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, istnieje taka szansa (na podstawie viewtopic.php?f=70&t=260460)

 

Nox do wymiany nie przeskoczysz ;/

 

Dzięki :cool2: Temat któtki ale konkret info... Nowe cewki, świece oraz nox i problem z głowy. Muszę jeszcze naprawdę poważnie zastanowić się nad tym czy kupić sondę, może nową... może używke? Czy też usunąć te cholerstwo? Jak wspominałem wcześniej kolega w N53 niby ma usuniętego NOXa komputerowo a kat nadal jest na swoim miejscu i niby nic się nie dzieje... Ale trochę zastanawia mnie fakt co dalej z siarką która się w nim magazynuje? Nikt tak naprawdę nie potrafi tego powiedzieć... Z kolei gdy rozmawiałem z gościem który pracuje w firmie zajmującej się tuningiem twierdzi że w większości silników benzynowych wyposażonych w NOX przy budowaniu sportowych układów wydechowy wywalają go i komputerowo i fizycznie. Szczerze mówiąc sam nie wiem co zrobić :duh: :mrgreen: zobaczymy, puki co jeżdżę a po majowym weekendzie podejmę ostateczną decyzję.

PauloX5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam chciałem tylko sprostować że kolejność zapłonu a kolejność cylindrów to dwie rożne rzeczy. Numeracja cylindrów to 1-2-3-4 patrząc od strony rozrządu (przodu auta). A numeracja zapłonu 1-3-4-2 to kolejność w jakiej dochodzi do zapłonu na dany cylinder. Wiec trzeba było wymienić nie ostatnia cewkę czyli 4 tylko 2 patrząc od przodu silnika. Z pewnością udało by się dzięki temu zaoszczędzić sporo $ wydanych na 4 nowe cewki i 4 świece zamiast jednej cewki i jednej świecy. Ale jak kto woli:)

 

Właściwie błąd brzmi: "Misfire detection cylinder 2 in 4 Firing order" czyli "wykrycie braku iskry na cylindrze 2 w 4 kolejność zapłonu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.