Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę powiedzcie co to może być.

Wychodzę z samochodu zamykam go itd. po chwili wracam i za każdym razem wentylator klimatyzacji się kręci.

Kluczyki mam w rękach, a auto zamknięte.

Wentylator kręci się patrząc na obroty na pierwszym biegu.

Kilma działa normalnie przy włączeniu chłodzi i wszystko jest ok.

Gdzie mogę szukać przyczyny?

Wentylator jest na 4 piny.

Oporniki sprawne, bezpieczniki te w schowku wymienione.

Wymieniłem czujnik ciśnienia i dalej to samo.

 

Auto to:

BMW e39 520D M47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

520d na 4 pinach?

O ile dobrze pamiętam, powinien być na 3.

Zobacz czy w instalacji na pewno są 4 przewody (zerknij na kostce przy wiatraku ale od strony auta), bo jak na mnie to ktoś wsadził 4 pin wiatrak w miejsce 3 pin, a 3 pin ma zawsze napięcie na kostce, jedynie sterowanie cyfrowe go załącza - a w takim połączeniu 4 pin kręcił by cały czas na jednym biegu.

Opublikowano

Tak jest na 4 pinach. Prześledziłem dziś całą wiązkę i cztery kable lecą od wentylatora aż po taką czarną puszkę z elektroniką.

Sprawdzałem na realoem i tam również jest wentylator na 4 piny.

 

Wyczytałem dziś że może to być objaw uszkodzonego czujnika temperatury w chłodnicy, lecz przejrzałem całą chłodnicę i nie mam tam żadnego czujnika. Jedyny w pobliżu to sensor AUC (tzw. smrodu). Jedyne czujniki to w głowicy (jeszcze go nie sprawdzałem i nie wiem czy ma coś wspólnego) i przy osuszaczu czujnik ciśnienia klimatyzacji który już wymieniłem.

 

Dziwne jest to, iż w momencie gdy wentylator się kręci na wyłączonym aucie, podchodzę przekręcam kluczyk i włączam klimatyzację to wentylator zwalnia tak jak by na 1 bieg.

Wymieniłem już wentylator ponieważ stary padł całkiem i miał połamaną jedną łopatkę, opornice na nowe i dalej to samo.

Wentylator sprawny, ponieważ na krótko działa na każdym biegu. Gdy pojeżdżę autem tak aby je porządnie rozgrzać włączam klimatyzację i zostawiam tak na 15 min i wentylator automatycznie się uruchamia co jakiś czas więc to ok.

Najgorsze, że potrafi kręcić tak całą noc i rano akumulator wymięka powoli.

Opublikowano

Ale sterownik jest na wentylatorze 3 pinowym, a ja mam 4 pinowy bez sterownika.

Jedyna elektronika poza opornicami to coś takiego :

http://madeo.nazwa.pl/jurand/BMW/sterownik_klimatyzacji.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.