Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowicze!

 

Trochę o pacjencie

BMW 320i (E90) z 2006 r.

Silnik N46, 150 KM (VANOS + VALVETRONIC)

Przebieg auta: 128 tyś. km

 

Co zostało zrobione od chwili zakupu (dwa lata temu):

Wymienili mi uszczelkę pod pokrywą.

Wymieniłem w nim uszczelkę od pompy vacuum (+ doszczelniłem uszczelniaczem).

Wymieniłem oring cewki od vanosa.

Wywaliłem CDV, przy czym odpowietrzyłem układ hamulcowy.

 

Opis problemu

Krótko po zakupie mojej buni zauważyłem dziwne dźwięki dochodzące z wywietrznika przy szybie. Raz są one głośniejsze, raz ledwo słyszalne (jak na filmie), a czasami nawet w ogóle ich nie słychać.

Dźwięk słychać tylko siedząc w środku, ale częstotliwość chrobotania wzrasta wraz z obrotami silnika (od 2k rpm+ nie słychać nic). Wciskanie sprzęgła, czy zmiana biegu nie wywiera, żadnego wpływu.

 

Najlepiej, żebyście sami to ocenili:

https://www.youtube.com/watch?v=dkmlr7Mglnk&list=PLpOEJUpQP5EY9ap3sQaOfejvt6tumvq4n

Uprzedzam, że na 2 pierwszych wideo słabo to słychać, trzeba pogłośnić. Ostatni film nagrałem tak przy okazji. Z zewnątrz tego chrobotu nie słychać, ale może wysłyszycie coś innego :cool2:

 

Wiem, że powinienem już wcześniej się tym zająć, ale te dźwięki wydały mi się niegroźne i jak już wspomniałem, nie występują one zawsze.

 

Możliwe, że to już gdzieś było, ale nic nie znalazłem. Z góry wielkie dzięki za jakikolwiek odzew.

Opublikowano

Rozumiem że masz wyłączone nawiewy?

Nie wiem jak jest w realu u Ciebie ale wydaje mi się że strasznie głośno ten silnik sobie kręci. Mam ten sam i mam wrażenie że chodzi delikatniej. Jutro spróbuję sam nagrać film i zobaczę.

 

Co do chrobotania to tak jakby coś przenosiło drgania na któryś element.

Opublikowano
Rozumiem że masz wyłączone nawiewy?

To także niestety nie ma wpływu. Mogę je ustawić na max, a i tak będzie chrobot. Musi to byc coś z silnika, no ale paski wszystkie z przodu przecież :think:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak włączysz klimę to coś się zmienia? głośniej/ciszej, mocniej/słabiej itp.

Ściągnij pasek i pokręć rolką napinacza i alternatora, powinny kręcić się bez oporu i bez zgrzytów.

Potrzebujesz klucza 16 mm i w 5 min masz to sprawdzone.

Opublikowano
Jak włączysz klimę to coś się zmienia? głośniej/ciszej, mocniej/słabiej itp.

Klimatyzacja sama w sobie nic nie zmienia. Natomiast powoduje zwiększenie obrotów, co już ma lekki wpływ na częstotliwość chrobotania.

Ściągnij pasek i pokręć rolką napinacza i alternatora, powinny kręcić się bez oporu i bez zgrzytów.

Rolka napinacza jak nówka - nie chciała się zatrzymać :) Stan alternatora też bym ocenił na dobry. Żadnych dźwięków nie wydają. Sam pasek też w porządku.

Opublikowano

Rolki jak są nowe to kręcą się przez chwilę i swobodnie zwalniają a jak są zużyte to kręcą się jak szalone i przy tym wydają piski.

Drgania i chrobot to przeważnie wina sprzęgiełka jednokierunkowego czyli tej rolki na alternatorze. Przerabiałem temat więc mówię poważnie. Rolka w prawo jest sztywna i będzie się kręcić razem z wałkiem alternatora. Natomiast w lewo kręci się niemal swobodnie mimo iż zablokujemy wałek. Wystarczy energicznie zakręcić rolką i czuć że w jedną stronę będzie sztywno a w drugą rolka się przestawia. Dokładnie jak tylne koło w starym rowerze.

 

Pasek w porządku? Ja kupiłem nowy bo stary był z 2012 roku. Okazało się że nowy hałasował jak zatarte łożysko. Założyłem stary i jest ok. Stary to Contitech a nowy Bosch :|

Opublikowano
A co jeżeli po włączeniu klimatyzacji problem ustaje? Dzisiaj tak się zdażyło na postoju, ale może to być przypadek bo zdaję mi się że już to sprawdzałem. Wybaczcie jeśli tak nie jest :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.