Skocz do zawartości

Wysokie spalanie M47 320d


damianz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ile potrzeba na zagrzanie do 85 stopni na trasie gdy jest 0 stopni? 3-4km? To max, przecież to nie -25..moje spalanie z dystrybutora. Kolega jedzie 10km w trasie i 8,5l jest normalne? :shock: to m57 w takich warunkach ma spalać 12l?

Post kolegi jest z poczatku lutego, kiedy temp wynosila ok -10 , -15C a to duza roznica. Czesto wlaczam ukryte menu i sprawdzam temp. Pomimo, ze auto jest garazowane w blaszaku jest roznica w nagrzewaniu sie przy temp 0 C a przy -10,-15C C. Dystans 10km, czyli przy wlasnie -10C ponad 50% jazda na niedogrzanym. Moze faktycznie spalanie moglo by wyniesc bardziej w okolicach niecale 8L ale pomiar tez moze byc z bledem lekkim.

 

Najlepiej bedzie sprawdzic jak sie cieplej troche zrobi.

 

Czy minus dziesięć czy nie, cały czas 8,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 250
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale ile potrzeba na zagrzanie do 85 stopni na trasie gdy jest 0 stopni? 3-4km? To max, przecież to nie -25..moje spalanie z dystrybutora. Kolega jedzie 10km w trasie i 8,5l jest normalne? :shock: to m57 w takich warunkach ma spalać 12l?

Post kolegi jest z poczatku lutego, kiedy temp wynosila ok -10 , -15C a to duza roznica. Czesto wlaczam ukryte menu i sprawdzam temp. Pomimo, ze auto jest garazowane w blaszaku jest roznica w nagrzewaniu sie przy temp 0 C a przy -10,-15C C. Dystans 10km, czyli przy wlasnie -10C ponad 50% jazda na niedogrzanym. Moze faktycznie spalanie moglo by wyniesc bardziej w okolicach niecale 8L ale pomiar tez moze byc z bledem lekkim.

 

Najlepiej bedzie sprawdzic jak sie cieplej troche zrobi.

 

Czy minus dziesięć czy nie, cały czas 8,5l

No to ja bym ci zaproponowal poczekac jak zrobi sie cieplej i wtedy potestowac spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

luk_byd możesz wrzucić film z przyspieszania na 4 lub 5 biegu od 2000 rpm z butem w podłodze i przy zakładce nominal/actual w inpa? Po wejściu w silnik f5 i f6.

 

Nie cytujcie jak piszecie post pod postem, bo niepotrzebnie wątek "rośnie".

 

Tak kicaj chodziło mi o Twoje auto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chętnie wrzucę jak będę miał taką możliwość.

Jestem w delegacji i puki co nie mam takich możliwości

 

Łatwiej byłoby mi w ciemno wymienić przepływomierz lub go wyczyścić chyba że dojście jest skomplikowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dojście jest dobre, ale żeby w ciemno wydawać kilka stówek to nie polecam, wyczyścić nie zaszkodzi, ale tylko preparatem do tego, bo dotykając łatwo uszkodzić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam, piszę do Was z prośba o pomoć, ponieważ od jakiś 10 miesiecy jestem posiadaczem E90 w M pakiecie z 2006 roku z silnikiem diesla, dwu litrowym 163 konnym. Problem tkwi w tym że podczas trasy potrafi mi spalić od 5-6 litrów paliwa, na autostradzie dochodzi maksymalnie do 7 ale to już przy naprawde szybkiej jeździe. Za to w mieście potrafie spalić 12 nawet 13 litrów paliwa, czy to nie jest przypadkiem za dużo? Pytam Was, bo nie jestem jeszcze doświadczonym posiadaczem tego silnika więc po prostu nie wiem. Dodam że był podpięty pod kompa i jedyne co wyszło to tylko świece żarowe do wymiany. Pomóżcie bo nie chce mi się wierzyć że on w ciągu jednego dnia - przejscie z trasy na miasto ( częste odpalanie i krótkie dystansy, a czasem nawet dłużesze po 15-20 km ) potrafi z 6 wjechać na 10 i więcej, dodam że mam wrażenie ( patrzać na zasieg w komputerze ) najwiecej zużycia idze paliwa podczas odpalania ( głównie zauważyłem w zimie). Liczę na Waszą pomoc lub po prostu opinie na ten temat. Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 2.0 163KM i do tej pory przez 2 lata użytkowania używałem 95% trasa autostrada powyżej 100km odcinki i spalanie 6-7 litrów a od tygodnia jestem tymczasowo w Warszawie i co chwilę jakieś krótkie podjazdy to tu to tam i przez chwilę myślałem, że gdzieś mi paliwo ucieka tak szybko znika, chociaż komputer pokazuje spalanie 5,3. Jestem po trasie 1700km i tak się udało zejść :mrgreen: Dziś jadę w trasę 300km to dam znać czy wróciło do normy i to tylko wina miasta. Edytowane przez slysz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie jakby paliwo gdzieś uciekało, po zasięgu na komputerze to widać najlepiej, ale to mówię głównie w mieście taka masakra. DPF mam bo już mi się wypalał kilka razy. Co do termostatów to przyznam się szczerze nie wiem, wiem że po podłączeniu do kompa ostatnio nie wywalało żadnych błędów związanych z nim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakuj w ukryte menu i jedz obserwuj jak nie osiagnie 88-90 to juz wiesz gdzie tkwi problem, pamietaj ze niesprawne termostaty to nie dogrzewanie auta i nie mozliwosc wypalenia dpfu a dalej o klopotach nie trzeba pisac tylko portfel szykowac. Termostatow nie da sie zdiagnozowac przez obd, da sie tylko obserowwc temp cieczy chlodzacej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima 10-12l w Krakowie, 9km do pracy cała masa swiateł i korki, e91 dpf automat na 19" felgach i uwalonych termostatach, po wymianie nic sie nie poprawiło na takich odcinkach

 

aktualnie przy tych temperaturach co teraz sa schodze na 9-10l

 

w wakacje rok temu srednio 8-9 tylko w cyklu miejskim

 

w wakacje na uwalonym termostacie przy 70-75c temp. silnika mialem 5-6l poza miastem i okolo 8l na autostradzie przy predkosci 160km

 

normalna jazda moze bardziej dynamiczna niz spokojna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, napewno wejde w to ukryte i sprawdzę te temperatury bo nie sprawdzałem a pewnie podstawa, ale z tego co mówicie i z tego co czytam ten silnik w mieście chyba weźmie powiedzmy to ok. 10l i nie będzie inaczej ? Sam już nie wiem, sprawdze te temperatury jutro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy bedzie mial inne spalanie bo kazde miasto jest inne :)

dla jednego to 3sygnalizacje swietlne na odcinku 10km a dla innego co 500m jak u mnie

wiekszy i mniejszy ruch

spalanie w okolicy 10l wydaje mi sie byc normalne i ciezko mi uwierzyc ze w takim Krakowie czy Warszawie ludzie jezdzac tylko w centrum miasta schodza do 7l, bmw to nie smart czy citygo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po jakimś czasie użytkowania jestem skłonny tylko dopisać że problemem są ploty, mówiące że M47 spali 7,5l w miescie.

 

Tyle paliła mi Laguna 3 2.0dCi czy 130 czy 150 czy 130@207KM.

BMW 320d w takich samych warunkach kopci więcej.

 

 

Natomiast na trasie jest bajka - jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 2.0 163KM i do tej pory przez 2 lata użytkowania używałem 95% trasa autostrada powyżej 100km odcinki i spalanie 6-7 litrów a od tygodnia jestem tymczasowo w Warszawie i co chwilę jakieś krótkie podjazdy to tu to tam i przez chwilę myślałem, że gdzieś mi paliwo ucieka tak szybko znika, chociaż komputer pokazuje spalanie 5,3. Jestem po trasie 1700km i tak się udało zejść :mrgreen: Dziś jadę w trasę 300km to dam znać czy wróciło do normy i to tylko wina miasta.

 

No i jestem po trasie, sprawdzałem temp. 87-88, spalanie wróciło do normy, proponuję żebyś wybrał się na wycieczkę z 200-300km i zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem te temperatury. Jeżdzać kilkanaście kilometrów, temperatura w ukrytym menu oscyluje około 88-97 i może by rosła dalej, z tym że na postoju, na luzie temperatura wzrasta, a wraz z rozpoczęciem jazdy i jej kontunuacji spada do tych 90 i poniżej, teraz pytanie czy w takim wypadku termostaty są wporządku czy do wymiany ? Licze na Waszą pomoc bo te spalanie w mieście jest straszne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
97 stopni to już sporo dla 2.0d, ale nie ma to wpływu raczej na wysokie spalanie, gdyby się nie dogrzewał to wtedy tak. Mimo to trzeba zająć się układem chłodzenia, wentylator uruchamia się?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, tak jak w temacie mam problem ze spalaniem, przed wycieciem klapek bylo normalne spalanie, rzedu 6,0l do 7,8l max. Teraz komp pokazuje miedzy 9,5l a nawet 11,5l w M47 2.0d 163KM :shock: silnik ktory uwazany jest za dynamiczny, a zarazem ekonomiczny, dodam ze robilem to sam.

Komp w aucie nie pokazuje zadnych bledow, Bema idzie normalnie, w ostatnim czasie turbina byla zregenerowana i zostl wymieniany czujnik cisnienia.

Prosze was o pomoc, wszelkie wskazowki gdzie mozna szukac przyczyny, mile widzanie.

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zbieg okoliczności, nie ma to wpływu i raczej nie ma co "zepsuć" przy tej robocie aby miało wpływ na spalanie, chyba, że leje się gdzieś ropa :wink: termostaty sprawne? Jaką masz temperaturę?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.