Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Ucieka mi ciurkiem płyn chłodniczy z króćca przy zbiorniczku. Wstawiam zdjęcia bo wydaje mi się że tam w środku jest coś ułamane. Jest sobota i już wszystkie sklepy zamknięte żeby porównać z nową częścią. Ktoś pamięta jak to powinno wyglądać ??

 

http://imgur.com/a/SmmB1

http://imgur.com/a/hA8V3

http://imgur.com/a/JUV4u

http://imgur.com/a/SmmB1

http://imgur.com/a/hA8V3

 

Pozdrawiam

Edytowane przez matix0907
Opublikowano
Miałem tak samo - o-ring przepuszczał.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Dokładnie tak jak powyżej. Wymień oringi i sprawdź czy oby na pewno to jedyny przeciek. Mnie ostatnio zalało na króćcu (tym grubym wężu) w miejscu gdzie jest dodatkowa guma, zaraz przy klapie - wąż bardzo często się przeciera bo jest podatny na drgania. Przyczyna ? Sąsiaduje z silnikiem.
Opublikowano

Po założeniu paru różnych oringów przestało cieknąć, i mam nadzieje że tak zostanie :) odpowietrzyć wystarczy na tym odpowietrzniku przy zbiorniczku ? I poczym stwierdzić że jest odpowietrzone ?

:)

Opublikowano

1. Odkręcić śruby odpowietrzające u góry przy chłodnicy, obok zbiornika wyrównawczego i w giętkim przewodzie ogrzewania w pobliżu filtra oleju.

2. Ustawić ogrzewanie wnętrza samochodu na maksymalną wydajność, wyłącznik dmuchawy na niski stopień i włączyć zapłon. Wykonanie tych czynności powoduje otwarcie zaworów ogrzewania.

3. Napełnić powoli zbiornik wyrównawczy świeżą cieczą chłodzącą, aż ciecz pozbawiona pęcherzyków powietrza wypłynie przy śrubach odpowietrzających. Dokręcić śruby odpowietrzające. Uwaga śruby dokręcić bardzo lekko, momentem 2,5 Nm.

4. Napełnić cieczą chłodzącą po brzegi i zamknąć zbiornik wyrównawczy.

5. Ustawić ogrzewanie wnętrza samochodu na maksymalną wydajność, wyłącznik dmuchawy na najniższy stopień i włączyć zapłon.

6. Uruchomić silnik na około 30 sekund i wcisnąć na krótko pedał przyspieszenia 3 do 4 razy, przepłukując układ chłodzenia silnika z prędkością obrotową około 4500 do 5000 obr/min.

7. Unieruchomić silnik i wyłączyć zapłon.

8. Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego.

9. Napełnić ponownie zbiornik wyrównawczy do krawędzi cieczą chłodzącą.

10. Wkręcić korek.

11. Uruchomić i nagrzać silnik, aż otworzy się termostat.

12. Ostudzić silnik do temperatury 30 stopni C i sprawdzić poziom cieczy chłodzącej. Poziom cieczy chłodzącej jest właściwy, jeśli górna krawędź króćca wlewu znajduje się pomiędzy oboma znakami na iglicy pływaka.

13. Dolać cieczy chłodzącej, jeśli to konieczne.

 

Tutaj masz książkową wersję odpowietrzania układu. Tylko dotyczy ona odpowietrzenia przy wymianie płynu. Może się przyda. Dotyczy silników benzynowych N40, N42, N45 i N46 (wersje 316i, 318i od VI 2001 r.).

"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.