Skocz do zawartości

M42B18 przeróbki


Ixtli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno kupiłem sobie strucelka do codziennego śmigania, to 318is z silniczkiem m42b18. Buda meh, ale reszta zdrowa. Anyway. Po latach jazdy samochodami z turbo, zaczęło mi trochę brakować mocy "na dole" i chciałbym trochę ten silnik przerobić.

Podstawowe założenia:

-nie swapuję (lubię prowadzenie 4 cylindrowca, mimo wszystko fajniej w zakrętach śmiga)

-lpg (ma być ekonomicznie, póki co nie ma, ale chciałbym aby wszystko co w nim zrobię mogło spokojnie z tym lpg śmigać)

-celuję w maks 220KM, chociaż to dopiero w późniejszym etapie

-więcej mocy dostępnej z dołu, abym nie musiał non stop pedału w podłogę wbijać aby jakoś jechał

 

Ponieważ jestem całkiem zielony w temacie tuningu (to pierwsze auto, w którym chce mi się cokolwiek zmieniać) to poproszę o porady. Co na początek? Myślałem nad podstawowym zestawem typu dobry stożek w puszce i kompletny wydech +zestrojenie tego wszystkiego. Ostre wałki raczej odpadają, nie chce wysokoobrotowca. Turbo również raczej nie, chociaż zastanawiałem się nad kompresorem (ale to temat na za 2-3 lata dopiero).

Jeśli zdecydowałbym się na kompresor, wtedy chciałbym raczej coś, co nie będzie wymagało IC, nie chcę za bardzo komplikować sprawy.

 

Pytania:

-na co mogę liczyć na zestawie dolot+wydech+strojenie?

-jaki kompresor polecacie aby nie musieć stosować IC?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisz za 2-3 lata bo takimi modami które chcesz przeprowadzić dostaniesz może z 5-10KM. Najbardziej opłacalnym wyjściem jest swap, najlepiej na 2.8 lub 3.0. Albo turbo.

Zadbaj lepiej o mechanikę żeby to auto dożyło tych 2-3 lat.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko spokojnie 3 lata przeżyje, ale wolałbym je na ten czas odrobinę usprawnić. 5-10KM jest ok wg mnie, jeśli tylko mu trochę dół obrotów poprawi to będę zadowolony.

A przy okazji będę miał podstawowe rzeczy zrobione pod ew. przyszłe modyfikacje. Prawdziwe coś to będzie kompresor, widziałem gotowe zestawy oparte na M62 Eatona, ale wszystko jest z IC, a tego chciałbym uniknąć.

Ale na początek chciałem się dowiedzieć, czy rzeczywiście warto ten wydech i dolot w ogóle montować, bo jeśli dołu mi to nie poprawi (nawet odrobinę) to nie chce mi się kasy wykładać, a że przeróbka dość popularna to pytam właśnie tutaj.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot, strojenie, wydech

 

koszt tych modów, jeśli mają być wykonane zgodnie ze sztuką, będzie wyższy od kosztu swapa na 2.8, a efekt mizerny

 

Dlatego nie drążę dalej tego tematu. Chyba że autor ma worki pieniędzy do wyrzucenia w błoto, to proszę bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówiłem, swapa nie będzie, jak już to e36 328 w sedanie:)

Pieniądze się znajdą, to akurat nie problem.

Paradoksalnie, największy problem to.... dobór tłumika, tak aby miał dobry przepływ ale nie był mega głośny (lubię dobrze żyć z sąsiadami). Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym względzie?

Z dolotu zrezygnowałem, jedyne co zrobię to wsadzę wkładkę K&N lub Pipercross.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówiłem, swapa nie będzie, jak już to e36 328 w sedanie:)

Pieniądze się znajdą, to akurat nie problem.

Paradoksalnie, największy problem to.... dobór tłumika, tak aby miał dobry przepływ ale nie był mega głośny (lubię dobrze żyć z sąsiadami). Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym względzie?

Z dolotu zrezygnowałem, jedyne co zrobię to wsadzę wkładkę K&N lub Pipercross.

 

 

Narobisz sobie wydatków a wynik marny. Koni przybędzie w granicy błędu pomiarowego na rolkach (czyli kilka - o ile masz zdrowy motor i nic nie zdechło), ale jak chcesz, powodzenia :cool2:

 

PS. Tak jedzie zdrowe 2.8 sedan z czterema osobami na pokładzie:

 

Więc nie marnuj kasy tylko wsadź te 2.8 i będziesz zadowolony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-nie swapuję (lubię prowadzenie 4 cylindrowca, mimo wszystko fajniej w zakrętach śmiga)

różnice w prowadzeniu r4 a r6 w e36 są praktycznie niezauważalne, najlepiej będzie wsadzić turbo, kolega ma i jak dobrze pamiętam obecnie jest ponad 280km, auto całkowicie seryjne, chwile nawet jeździł na małej głowie, ale w końcu zmieliło, do tego ma lpg, które działa chyba do 4,5 tys obr lub 0,3 bara i zostawił klimę co nie było łatwe bo kolektor trochę kłócił się z kompresorem klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.