Skocz do zawartości

e60 525d - kopcenie przy odpaleniu na zimnym


salomongrundy

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem posiadaczem bmw 525d e60 2004 r.

 

do danej usterki doszedłem następująco - w aucie nagle zabraklo mocy, nastepnie po dluzszym szukaniu przyczyn i kilkuset zlotych wydanych w bloto okazalo sie, że winowajaca jest dpf ktory zostal wyciety i usuniety komputerowo

wszysstko bylo ok niestety auto zaczelo kurewsko dymic - winowajca mialy byc swiece zarowe (wszystkie spalone) i i modul swiec - wszystko wymienilem na nowe

niestety auto stojac na mrozie momentami ledwo odpalalo i kilka dni pozniej zaczelo kopcic tak samo jak wczesniej a przy wiekszych mrozach nawet mocniej

robi sie cieplej auto troche mniej dymi ale problem pozostal

ostatnio oddalem samochod na sprawdzenie wtryskow (4 maja troche odbiegajace wartosci od minimum ale podobno tylko przy wiekszym cisnieniu) przeplywomierz ok, odma ok

zatkany jest filtr paliwa ale nie wiem czy to moze miec zwiazek i ostatnio wyskoczyl mi komunikat niskiego poziomu plynu do chlodnic - plyn uzupelnilem

 

jakies rozwiazania ? uszczelka pod glowica ? chlodnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem co ty auto dymi podczas odpalenia samochodu przez jakies 4 minuty potem ustaje sprawdzilem uszczelke pod głowica chlodnice EGR i wszystko jest w porzadku silnik oleju nie bierze. Nie mam pomysł co dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie na zimnym silniku, zauwazylem tez, ze gdy nie ruszam auta przez kilka dni to zdecydowanie gorzej odpala, tak jakby plyn z chlodnicy dostawał się na tłoki w wiekszej ilości , uszczelki zaworower mialy by na to jakis wplyw ?

 

przyznam ze nie mam zielonego pojecia ale oddajac do mechanika chcialbym moc rzucic mu kilka pomyslow co moze sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wróżkę bawić się nie chcę, ale wygląda na to że wtryski nie trzymają. Problem z ciśnieniem paliwa powoduje problem z odpaleniem po dłuższym postoju, a dym to nadmiar nieprzepracowanej ropy. Upala się w układzie wydechowym, a kolor "dymu"przechodzi z białego w szary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko nie sprecyzowałeś na jakie sprawdzenie, tylko przelewy czy pełna diagnostyka na stanowisku. Masz możliwość to wrzuć kartę informacyjną z pomiaru wtrysków. "Podobno" na czymś ten serwis się opierał stawiając taką nie inną diagnozę.

Opisane przez Ciebie nieprawidłowości wskazują jednoznacznie na wtryski.

Jeśli bardzo chcesz sprawdzać przedmuchy i ewentualnie wykluczyć przedostawanie się płynu chłodniczego do komory spalania (w silnikach z rodziny M57 to wyjątkowa rzadkość) to sprawdź kompresję. Innej metody nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech autor jeszcze napisze jakiego koloru jest ta chmura ? Czy siwo białego, szaro niebieskiego , szaro czarnego ?

Poza tym jeden mechanik stwierdził podobno uszkodzony jeden cały wtrysk, a kolejny że wszystkie mają rozbieżności...

 

Rano jeśli siwo biały lub szaro niebieski to obstawiam uszczelniacze, później po rozgrzaniu jeśli nadal występuje chmurka bardziej czarna to wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... później po rozgrzaniu jeśli nadal występuje chmurka bardziej czarna to wtryski.

Lejące wtryski nie mają aż takiego wpływu na kolor spalin na rozgrzanym silniku. Czarna chmura to brak odpowiedniej ilości powietrza w składzie mieszanki (turbina lub przepływomierz).

Wtryski dają na zimnym silniku białe zabarwienie, wygląda to jak para wodna. Gdy jest trochę cieplej kolor przechodzi w szary. Problem z odpaleniem zimnego silnika to tylko i wyłącznie słabe ciśnienie na listwie wtryskowej.

Wtryski wypuszczają powoli nadmiar ciśnienia którego już nie mogą utrzymać i spada ciśnienie w układzie. A ropa zalegająca w komorze spalania po odpaleniu auta daje efekt kopcenia. Więcej niż pewny jest też ubytek mocy w takim przypadku.

Gdyby poszły uszczelniacze aż tak mocno (dymienie z wydechu) to widoczny byłby ubytek oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W tym modelu nie ma pompy progowej, jest tylko w baku.

2. Wydruk nie ma nic wspólnego z testem wtrysków! To zwykła lista "live data" zrobiona testerem podpiętym do auta.

3. Usterka związana ze świecami usunięta? Pisałeś, że zrobiłeś to przed oddaniem do serwisu a na wydruku dalej świece nie pracują.Podstawa do tego co napiszę dalej!

 

Nawet silnik pracuje Ci z początku nierówno, wymień ten filtr paliwa to nie majątek, można nawet zrobić to pod blokiem. Będzie lekka poprawa przy odpalaniu, ale wtryski musisz dać sprawdzić.

Zauważ, że najbardziej kopci jak puszczasz pedał gazu i silnik zwalnia, to niedopalona ropa!

Co jeszcze możesz sprawdzić to zdjąć rurkę idącą z chłodniczki EGR do zaworu EGR i zobaczyć czy będzie mokra, zrób fotkę. Jeśli tak nieszczelna będzie chłodniczka EGR. Z tym, że ta usterka nie daje spadku mocy.

Jeśli dalej chcesz sprawdzać inne możliwości to zobacz, czy masz zaolejony koniec wydechu, jeśli okaże się że tak do sprawdzenia szczelność turbiny i jak pisałem kompresja na cylindrach.

Edytowane przez mecenass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z swiecami musze sie zglosic na jakas reklamacje do tego faceta bo dalej wywala ich blad.

wtryski byly sprawdzone nie dostalem w takim wypadku odczytu z ich pomiarów. z tego co mi pokazal facet w boshu to minimalna dopuszczona liczba to bylo chyba 45 a ja mialem 41 cos takiego (liczby moge mylic - totalnie sie nie znam ) i bylo to przy 1,8 bara

 

turbina byla regenerowana i po spadku mocy od ktorego sie wszystko zaczelo byla wysylana do ponownego sprawdzenia - wszystko ok

egr tez sprawdzony

 

wiec plan taki: oddaj na wymiane filtra paliwa, i sprawdzenia tych swiec

 

bede informował dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece podstawa! Bo jeśli nie działają poprawnie, to efekt będzie taki sam jak przy uszkodzonych wtryskach, czyli zalanie ropą komory spalania. Dodatkowo filtr i problem miejmy nadzieje się rozwiąże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o świece i sterownik świec ,tez z tym walczyłem , wymieniłem świece i sterownik na nowe , i nadal było zle , i okazało się ze znowu padł sterownik. Przyczyna była prosta przewód doprowadzający plus do sterownika był trafiony i spowodował nagrzanie pniu w sterowniku i jego uszkodzenie, a nie było po nim widać, dopiero po rozpruciu wtyczki było widać ze wszystko jest zaśniedziale i nie przewodziło dobrze prądu. Na zdjęciu jest ten przewód pod nr 1 w serwisie zapłaciłem 135zl jak dobrze pamiętam. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC51-EUR-04-2004-E60-BMW-525d&diagId=12_1214
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawa rozwiązana, spadła jakas wtyczka ze świec, ładnie pali nie kopci tylko delikatny dymek leci z rury przy starcie wiec chyba ok

 

teraz mam dwie kwestie czyli komnunikat high battery discharge

 

i

 

wyjałem telefon z podłokietnika i wyskakuje bład SOS - bylem u dwoch elektromechanikow z tym i nikt nie byl w stanie usunąc tego z komputera. jak ktos przeczyta o post to prosze o jakies sugestie.

 

pozniej ew. założe drugi temat

 

dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.