Skocz do zawartości

BMW E46 323ia LPG - problem z odpalaniem i brakiem mocy!


grabo_luk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z Bmw E46 323ia, silnik m52 z podtlenkiem gazotu.

Czasami mam problem z odpaleniem, trzeba kręcić jak na filmie, przeważnie odpala "od strzała". Często przy takim odpalaniu jak na filmie na zimnym silniku, obroty falują przez kilka sekund, w okolicy 800-1000 obrotów na minutę, potem podbija do ok 1500, czyli jak należy. Przy nagrzaniu często brakuje mocy dynamicznej.

Jak nagrzeje się silnik często brakuje mu mocy i jedzie jakby miał 50% mocy. Bardzo odczuwalne jest to na LPG, po przełączeniu spowrotem na benzynę moc stopniowo wraca. Zawsze wtedy jak brakuje mocy jest dźwięk taki jakby zasysal ogromne ilości powietrza - wyje a nie jedzie. Jak otworze maskę po tym jak nie mial mocy, komora silnika sprawia wrażenie cieplejszej niż zwykle, choć temperatura nie przekracza nigdy 96 stopni,wg testu 19/7...

 

Wymieniałem juz czujniki położenia wałków rozrządu, czujnik wału korbowego i termostat.

 

Jak odepnę wtyczkę od czujnika temperatury wody/oleju przy podstawie filtra oleju znika problem z odpaleniem, pali zawsze od strzała.

 

Co to jeszcze może być? Czy mogą to powodować czujnik temperatury?

Jak szukać usterki i czy może być ten problem od LPG?

 

Na kompie oczywiście zero błędów.

 

Poniżej filmik z odpalania:

 

Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiej firmy czujniki wstawiłeś? Jakim programem sprawdzane błędy? Nie możliwe, żeby przy takich objawach nie było błędu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Inpa oraz PAsoft - zero błędów, na inpie sprawdzałem parametry na bieżąco - wręcz wzorcowe.

Nie dzieje się to zawsze, tylko sporadycznie.

 

Czy może być to wina, że coś nie gra z LPG?

 

Czujnik położenia wału korbowego - używka oryginalna BMW,

Czujniki wałków rozrządu - febi.

 

Jak ewentualnie można jeszcze przeprowadzić diagnostykę "na żywo"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy czujniki wstawiłeś? Jakim programem sprawdzane błędy? Nie możliwe, żeby przy takich objawach nie było błędu.

Możliwe. Miałem identycznie jak na filmie, brak błędów w ECU.

 

Po zgaszeniu ściągnij wężyk podciśnienia który jest wpięty w reduktor, wsadź do słoika z wodą i zobacz czy nie idą bąble.

Dodatkowo gaś go na razie na benzynie, zobaczy czy pomaga.

Jeśli któreś z tych rzeczy powyżej to reduktor puszcza gaz podciśnieniem do kolektora lub listwa wtryskowa, zalewa wtedy silnik i masz problem z odpalaniem.

 

Dodatkowo jeśli chodzi o zasilanie benzynowe to sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej a mianowicie ściągnij wężyk podciśnienia z regulatora i zobacz czy przypadkiem nie masz tam paliwa. Masz tak samo wiekowy samochód jak mój a 2 miesiące temu miałem właśnie taką awarię regulatora i problemy z odpalaniem. Ze starości pęka w regulatorze membrana i wtedy leci benzyna w dolot.

Edytowane przez chri$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko, że ostatnio jak wymieniałem czujnik położenia wału korbowego, zdemontowałem DIS-ę,

było czuć strasznie benzyną w dolocie. czy tak ma być? disa cała mokra od beny... wewnątrz dolotu wszystko w benzynie.

to odnośnie problemów w.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po zgaszeniu sprawdź ten regulator ciśnienia paliwa, nawet nie trzeba całej osłony silnika demontować tylko przednią śrubkę odkręcić i podważyć osłonę i już masz dostęp do wężyka podciśnienia. Nie ma prawa tam być nawet śladowych ilości paliwa. W moim przypadku lało tam się szerokim strumieniem zaraz po zgaszeniu bo było jeszcze duże ciśnienie na listwie wtryskowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

filmik ze ściągnięcia wężyka podciśnienia.

Chyba wszystko dobrze wygląda...

 

Próbowałem na benzynie i LPG, efekt taki sam jak na filmie

 

Jedyne co zauważyłem, na wyjściu z listwy wtryskowej "poci się" wyjście na wtryski przy 6-tym cylindrze.

Nic więcej...

 

Jakie mogą być jeszcze przyczyny paliwa w kolektorze dolotowym?

 

Z tego co wiem to wężyk podciśnienia dzie z odmy?

 

Spróbuję wymienić dwa czujniki odp za temperaturę - powietrza dolotowego i oleju/wody w podstawie filtra. nie są drogie, a może coś to da... kupię z Febi, nie będę się bawił w używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś cicho się zrobiło w tym wątku....

 

Dodam tylko - podobny problem znaleziony w internecie:

 

Niestety bez rozwiązania.

 

W wolnej chwili sprawdzę jeszcze jeden, inny czujnik położenia wału rozrządu oraz wymienię dwa czujniki temperatury... Dziś pożyczam przepływkę od kolegi i szukam winowajcy dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.