Skocz do zawartości

N52B25 brakuje mocy ? Valvetronic ?


InsuranceMaster

Rekomendowane odpowiedzi

Układ valvetronica składa się z silnika elektrycznego i czujnika położenia wałka mimośrodowego. Albo masz problem z jednym, albo z drugim, możesz ewentualnie też spróbować wykonać adaptacje, jeżeli istnieje takowa dla tego układu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowalem bledy i pojezdzilem dosc dynamicznie autem przez ok pol godziny, podpialem sie ponownie kompem i teraz z kolei wyskoczyl mi taki oto blad : 2aab variable intake system on board diagnosis system

Mecanic or hardware deffect

Na co stawiac? Jak tez napisalem w poprzednim poscie uwazam, ze silnikowi brakuje mocy, poronujac do filmikow jakie kraza na Youtube

PS: moj aktualny przebieg to ok 150tys km

 

PS2: Jesli chodzi o adaptacje, to przyznam sie ze jestem zielony z tego zakresu, podejzewam ze mam zle zainstalowana INPE, bo nie wszystko mi dziala i wyskakuja jakies bledy, a umiem zczytac/skasowac bledy, oraz sprawdzic podzespoly ktore sa pod pozycja f6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść selenoidy Vanosa. Skasuj błędy i pojeździj. Niektórzy piszą, że ten błąd spowodowany jest przez Dise. Proponował bym tobie wyjąć i zobaczyć czy nie mają luzów inpą sprawdzić czy pracują bo ten błąd to od disy na 90 %. Wcześniejsze problemy raczej z vanosem a najpierw z selenoidami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kolego. Zawory vanosa to to na YT. Disy wyjąć, Sprawdzić czy nie mają luzów osiowyh. Inpą sprawdzi Ci ktoś czy działają elektrycznie. N52 ma dwie disy. Pierwszą sprawdzisz wyjmując bez zdejmowania kolektora. Jest nad przepustnicą. ruga jest po wewnętrznej części kolektora. trzeba ze 30 minut wyjmować dla kogoś kto zna temat. Trzeba wysunąć kolektor.

Te obie bolączki to typowe wady n52

Numery 2 i 3 to disy

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VB11-EUR-07-2006-E90-BMW-325i&diagId=11_3756

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworów to moczysz w płynie hamulcowym, Tak na noc. Przedmuchujesz. Najlepiej zakupić nowe oringi w BMW to grosze a one potrafią wywalać błędy.

disa to tak po wyjęciu

jak widzisz na filmie jedna się nie domyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by sie zgadzalo.

Dise dam rade jakos jeszcze uratowac, np czyszczac ja, czy raczej lepiej juz zamowic nowa jak bede rozbieral ?

EDIT: znalazlem taka oto aukcje, z zestawem naprawczym, co sadzisz o takim rozwiazaniu ?< http://www.ebay.co.uk/itm/Aluminium-Repair-kit-DISA-Intake-Aduster-BMW-engine-N51-N52-N52N-N52K-LARGE-V-/171981760877 >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczekajcie chwilę:) *dzik320d*, trochę mieszasz. Autor ma błędy dotyczące Valvetronica a nie Vanosa, więc dlaczego proponujesz czyszczenie elektrozaworów Vanosa? Zapewniam cię że jeżeli byłoby z nimi coś nie tak, to byłyby inne błędy, jasno o tym mówiące. No i jak autor już chce je czyścić to nie trzeba do tego płynu hamulcowego, wystarczy je zostawić na trochę w benzynie ekstrakcyjnej. Ale to moim zdaniem jest ślepy tor. Sprawdzić należy DISy i Valvetronica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to DISA nie ma żadnego czujnika mówiącego o tym że klapka się przekręciła lub nie, czyli test DISY polega na sprawdzeniu czy słychać że klapki się obracają po wydaniu odpowiedniej komendy w INPIE, sama INPA nic nie powie o tym czy jest dobrze czy źle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to DISA nie ma żadnego czujnika mówiącego o tym że klapka się przekręciła lub nie, czyli test DISY polega na sprawdzeniu czy słychać że klapki się obracają po wydaniu odpowiedniej komendy w INPIE, sama INPA nic nie powie o tym czy jest dobrze czy źle.

 

Slychac jak sie obracaja, wlasnie to sprawdzilem, czyli disy sa w porzadku.

Jak moge sprawdzic sprawnosc valvetronica ? Jaki mam wykonac nastepny krok, aby zdiagnozowac usterke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W INPIE gdzieś jest ekran diagnostyczny Valvetronica, nie wiem czy się VVT nie nazywa. Możesz tam sprawdzić co się dzieje przy zwiększaniu obrotów silnika. Czy rzeczywisty kąt obrotu wałka mimośrodowego odpowiada temu zadanemu czy może są jakieś nieprawidłowości...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam w pelni poprawnie skonfigurowanej inpy i wyrzuca mi bledy (zdjecia ponizej), jednak udalo mi sie cos tam nagrac.<

>

Dalej nie wiem co to moze byc, chcial bym doprowadzic swoj silnik do pelnej sprawnosci, od kiedy kupilem to auto, ciagle cos sie z nim dzieje, bylem zadowolony ze jest w miare niski przebieg(bylo 92tys mil), a wychodzi na to, ze trafilem na moment kiedy wszystkie podzespoly siadaja i wymagaja naprawy/wymiany.

Juz myslalem zeby sprzedac auto i kupic poczciwe e46 330ci, ale ilosc pieniedzy ktore ,,doinwestowalem" w auto, przekroczyla cene jaka zaplacilem za samochod, wiec juz troche szkoda i rozkladam rece :mad2: :mad2: :mad2:

17360970_1334582116580243_1699464355_n.jpg?oh=b3c55448a4815a047104b2c50d907642&oe=58CD5058

17361177_1334582086580246_1435650645_n.jpg?oh=c51d34e4aa81b598d96f7911e9545e09&oe=58CD8932

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa. Ja bym sprawdził:

 

1. Wszelkie połączenia elektryczne z przepustnicą, czujnikiem wałka mimośrodowego, silnika valvetronica - wypiąłbym wszystli wtyczki i spryskał preparatem do styków.

 

2. Szczelność układu dolotowego - rozebrałbym co się da i przy okazji sprawdził czy nie ma w dolocie oleju, co byłoby objawem niesprawnej odmy.

 

3. Zresetowałbym adaptację - na anglojęzycznych forach piszą coś o resetowaniu za pomocą pedału przyspieszenia ale nie wiem jak to się robi.

 

4. Spróbowałbym wyłączyć układ Valvetronica żeby sprawdzić czy wtedy nadal pojawiają się błędy przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filmiku wynika, że valvetronic pracuje prawidłowym zakresie. Posprawdzaj to co proponuje kolega wyżej, jeśli zdecydujesz się na mycie solenoidów, to zrób to w jedyny właściwy sposób, tzn http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1336573&highlight=solenoid+cleaning

W zeszłym tygodniu miałem podobnie jak Ty, tzn odczuwałem spadek mocy, jednak bez błędów i zdecydowałem się na rozebranie solenoidów, trochę strachu było, że pourywam aluminiowe łapki, ale bez strachu, to nie jest czyste aluminium. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy, silnik pracuje jak dawniej. Warto spróbować, koszty żadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonam jutro punkty 1 i 2, oraz wyczyszcze solenoidy, nastomiast punkty 3 i 4 - nie mam pojecia jak wykonac, kasowalem adaptacje i blad wraca gdy pojezdze.

Dziekuje Wam za dobre rady, mam nadzieje, ze uda mi sie rozwiazac problem, lub przynajmniej zlokalizowac usterke :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt 3 możesz wykonać INPA, robisz to tylko na zapłonie bez pracującego silnika. Usuwasz błędy. Wybierasz silnik F8 adaption, F8 WT albo usuwasz wszystkie adaptacje shift F9. Następnie odpalasz auto i niech pochodzi parę minut na biegu jałowym

 

 

Z filmiku wynika, że valvetronic pracuje prawidłowym zakresie. Posprawdzaj to co proponuje kolega wyżej, jeśli zdecydujesz się na mycie solenoidów, to zrób to w jedyny właściwy sposób, tzn http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1336573&highlight=solenoid+cleaning

W zeszłym tygodniu miałem podobnie jak Ty, tzn odczuwałem spadek mocy, jednak bez błędów i zdecydowałem się na rozebranie solenoidów, trochę strachu było, że pourywam aluminiowe łapki, ale bez strachu, to nie jest czyste aluminium. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy, silnik pracuje jak dawniej. Warto spróbować, koszty żadne.

 

A tu filmik też znalazłem, rosjanin był pierwszy

A tu się nieźle valvetronic uszkodził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Z tego co się oriętuje Disa nie sprawdzisz w INPA, bo możesz słyszac czy się obracają czy nie, ale nie oznacza to że są sprawne. Klapka musi siedzieć nieruchomo i jedyny sposób żeby to sprawdzić to wyjęcie ich i manualne sprawdzenie. Co do zestawów naprawczych to jest super rozwiązanie bo jedna DISA w ASO kosztuje 1000 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.