Skocz do zawartości

E53 3.0i aut - brak hamulców tył


slae39

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój nowy nabytek zakupiony wraz z usterką hamulców przebieg 240 tys/2003r. Sprzedawca poinformował mnie, że wg niego, do wymiany jest główny cylinderek hamulcowy / pompka hamulcowa.

Usterka objawia się brakiem hamulców na tylne koła, Przy próbie odpowietrzenia układu metodą tradycyjną jest brak ciśnienia płynu na tylne koła. Pedał hamulca znajduje opór w połowie wychylenia.Diagnoza komputerem nie wykazuje błędów danego układu.

Moja prośba o wskazówki jak wykluczyć uszkodzenie pompy ABS, aby na darmo nie wymieniać dobrych części lub niepotrzebnie nie ingerować w nie.

Czy może ktoś napisać opinie na temat zamiennika pompki hamulcowej TRW? cena to około 300zł Orygianł wg realoem ponad 400$,

PS. Mieszkam za granicą, tutaj ceny w porównaniu do polskich są jak z kosmosu, nie ważne czy używka czy nowa. Transport z polski trwa min 1 tydzień.

z góry dzięki a wskazówki.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pompka hamulcowa już jest wymieniona, lecz efektów brak. Odpowietrzanie na kołach czy pompie ABS nie daje efektów. Wygląda to na zastany zawór lub zawory pompy ABS. Zamówiłem używaną cześć hydrauliczną pompy ABS. Czy jest możliwość rozruszania tych zaworów?

9137f9d9085e69e6med.jpg

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Może w końcu ktoś coś napisze?

rozebrałem przednie nadkole od kierowcy oraz osłonę progu. Okazało się że rurki hamulcowe w newralgicznych punktach były przerdzewiałe. Po wymianie przewodów na odcinku od przedniego nadkola do tylnych cylinderków i odpowietrzeniu układu za pomocą funkcji Bleeding... w DIS z podciśnieniem a następnie metodą tradycyjną z pomocą drugiej osoby układ teoretycznie został odpowietrzony.

Wykresy hamowania są prawidłowe, w zasadzie jak dla mnie mogło by tak pozostać, lecz nie dla diagnosty ze stacji, który stwierdził "zbyt krótki pedał hamulca" Tzn na włączonym silniku (gdy pracuje serwo) w pedale hamulca brakuje wyraźnego oporu, ewentualnie występuje zbyt nisko. Rezultat badania technicznego to dopuszczenie do ruchu na 1 miesiąc.

W celu wykluczenia głównego cylinderka, ponownie założyłem fabryczny na którym układ zachowuje się identycznie, wniosek z tego taki że niepotrzebnie zakupiłem nowy /250zł.

Gdzieś w internecie wyczytałem, że przyczyną mogą być przepuszczające zawory w hydraulice ABS, jako że zrezygnowałem z zakupu pompy ABS nie mogę jej podmienić.

Nie wiem co dalej, wymienić płyn na jakiś bardziej ekstremalny? wymienić przewody elastyczne z przodu? wymienić pompę ABS/DSC, pożytkować pojazd i następnie próbować kolejny raz odpowietrzyć układ?

Jakieś inne sugestie?

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przewody elastyczne z przodu wymienione kilka dni temu, pedał hamulca bez zmian.

Dzisiaj wymieniłem część hydrauliczną pompy ABS, (na używkę z Anglika) po odpowietrzeniu bez zmian. Siła hamowania jest wystarczająca. Na suchej nawierzchni z prędkości

120km/h do końca był ABS, pedał podczas hamowania jest w połowie natomiast po zatrzymaniu gdy pompa ABS przestaje pompować wyczuwalnie wpada głębiej.

Gdzieś w sieci ktoś napisał, że jeśli pedał jest miękki z powodu zapowietrzenia układu wystarczy kilkakrotnie podpompować i powinien stwardnieć, natomiast w tym przypadku tak się nie dzieje. Więc może być to objawem uszkodzenia modulatorów (działania kondensatorów pojemności) w pompie ABS.

Jeszcze będę próbował odpowietrzać, każde wyjście pompy osobno. Właściwie to za każdym razem przy zmianie głównego cylinderka czy pompy ABS było to wykonywane, lecz teraz spróbuje przepompować z 1 litr na kanał. Być może w pompie są miejsca i kanały gdzie tylko za pomocą ciśnienia nie jesteśmy wstanie pozbyć się powietrza, może do tego celu jest potrzebny większy przepływ płynu? Czy znane są jakieś niekonwencjonalne metody odpowietrzania?

Czy powietrze w takim układzie zawsze będzie znajdować się w jego najwyższych punktach?

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odpowietrzam układ pomiędzy pompką hamulcową i pompą ABS, przy pomocy drugiej osoby która wciska pedał hamulca.

Zauważyłem że na przewodzie oznaczonym wejściem V na pompie ABS (przód) jest znacznie większe ciśnienie niż po stronie H (tył).

zakupiłem urządzenie, które wytwarza podciśnienie i lekko zasysa płyn. Dzięki niemu odpowietrzając zaciski hamulcowe, nie ulewa się nic po zacisku, itd.

Tutaj link: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Bromsluftare-2000031634/

Odpowietrzam korzystając z funkcji do odpowietrzania w programie DIS.

Start Bleeding następnie 5-krotne wciśnięcie pedału hamulca lub więcej jeśli widoczne były by pęcherzyki powietrza. Kolejność kół od najdalszego.

Pomijam funkcję Activate presupply pump gdyż ta pompka nie występuje w tej wersji (wg REALOEM również). Uruchomienie tej funkcji nie powoduje żadnych czynności.

Niestety nie obmyślałem niczego co mogło by zadać ciśnienie do zbiorniczka, o ile ma to jakiś sens?

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność wg Dis dla tego modelu: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Pompa jest po stronie kierowcy.

Nie spełniłem jednej z opcji:

Connect the brake fluid replacement device and switch on ( The fill pressure must not exceed 2 Bar)

Myślę, że konieczne jest dodatkowe ciśnienie do zbiorniczka max 2 bar.

Sprężarkę mam z regulacją ciśnienia i wskazaniem na manometrze. Więc potrzebuję korka w który będę mógł umieścić przewód z ciśnieniem.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek zrobisz sobie sam. Wez jakas nakretke co tam bedzie pasowala i po prostu dziura, wklejasz kawalek rurki o juz.

 

Tylko zebys powietrza w uklad nie wepchnal, moze zrobic dadatkowa wiekszy zbiorniczek

 

Ale powiem szczerze ze nie wyglada mi to na problem z odpowoetrzeniem

 

Powiedz mi na czym stoimy

 

Czyli hamulce normalnie wszystkie dzialaja?

 

 

Tylko masz problem z miekkim pedalem?

Kurde

Bys musial sie przejechac innym X5.

Bo powiem szczerze ze u mnie w x5 i w e38 pedal tez jest miekki

Bo np w sluzbowym aucie nowym fordzie bardzo twardy

Tak samo w golfie 2010

 

Wydaje mi sie ze zeby to wyeliminowac trzeba by bylo wymienic tez gumiaki z tylu i zrobic pelna regeneracje wszystkich zaciskow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce są bardzo dobre. Ponownie odpowietrzałem , tym razem każdy kanał wyj. z pompy ABS bezpośrednio przewodem do zbiorniczka po minimum 10 wciśnięć. Na końcu miałem przezroczysty wężyk dzięki czemu widać czy płyn zawiera pęcherzyki czy nie. Z jednego wyjścia na tył miałem kilka drobnych pęcherzyków przez dłuższy czas. Tym razem sytuacja chyba się poprawiała, a być może jest to tylko subiektywne odczucie. Korzystając z okazji zablokowałem wyjścia na tył łącząc je przewodem i odpowietrzając to połączenie. Działanie pedału hamulca było lepsze niż jest obecnie. Z wiadomych przyczyn musiałem podłączyć ponownie tył do układu. Zastanawia mnie fakt czy płyny mogą mieć różna sprężystość? Ewentualnie w tym przypadku klocki przód i tył są zużyte w 50% co wpływa na większą pojemność układu, a zatem pedał hamulca musi wykonać większą pracę? Podejrzewam że tak ale w praktyce może jest to pomijalny fakt?

Może jeśli ktoś wymieniał klocki przód i tył łącznie z tarczami odczuwał stwardnienie ewentualnie krótszą pracę pedału hamulca?

Nie używałem dodatkowego ciśnienia gdyż nie mogłem dopasować innej zakrętki na zbiorniczek. Udam się na ten przegląd w tym tygodniu i może go jakoś zaliczę! Problem w tym, że tutaj w Szwecji diagnosta wykonuje jazdę próbną samochodem w dość agresywnie wyglądający sposób, co może wpłynąć na działanie pedału hamulca. A może ja mam za dużo pary w nodze? Może każdy pedał hamulca da się wcisnąć do końca jeśli się chce?

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby aż tak że wpada do końca to na pewno nie może być.

 

Ja ostatnio wymieniałem klocki przód+tył ale bez tarcz. Na początku też wpadało do końca ale się unormowało.

 

Co możesz zrobić.

Wymienić gumiaki z tyłu.

Pojeździć trochę

 

Jeśli to nie pomoże to już nie mam pojęcia. Chyba zostanie już tylko padnięta pompa ABSu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W ostatnim czasie jeszcze odpowietrzałem i wykonywałem dodatkowe jazdy z uruchomieniem ABS, zarówno asfalt jak i podłoże szutrowe. Faktycznie, że zapomniałem o DSC, przecież od tego są inne zawory w pompie ABS! Ale i to nie przyniosło rezultatu.

W dniu dzisiejszym samochód był w Bosch Service (w Szwecji). Ja niestety nie miałem możliwości być przy obsłudze. Odebrałem auto po 16 i zostałem poinformowany, że Wszystko jest już OK a zapowietrzony był lewy tylny kanał (krótszy). Ponadto zapewniony, że w razie potrzeby służą pomocą. Po odpaleniu stwierdziłem, że jest jak było a mam wrażenie, że moje przedostatnie odpowietrzanie z ciśnieniem zadanym do zbiorniczka + INSTA + dodatkowa osoba dało lepszy efekt . Nie zamierzałem składać reklamacji, puki nie dowiem się co na to diagnosta w końcu pomacham mu rachunkiem za usługę 1000KR (około 500zł). Tym razem trafiłem na innego pracownika, który po jeździe testowej nie miał zastrzeżeń i w konsekwencji otrzymałem przegląd na rok. Przypomnę, że pedał przy normalnym i mocnym hamowaniu nie wpada do dna. Na skrzyżowaniu w pozycji DRIVE zatrzymują samochód pedałem hamulca również trzyma swoją pozycję. Jedynie przy bardzo mocnym wciśnięciu opada głęboko. Ja tego tematu raczej nie mam zamiaru drążyć z powodu braku czasu. Dziękuję za pomoc i zainteresowanie moją sytuacją.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 11 miesięcy temu...
jest dramat z odpowietrzeniem normalnym. Trzeba wziąć inny korek z innego bmw (moze być e46 ze złomu jakiegoś) zrobic w nim dziurkę, taką na pistolet od kompresora i dmuchnąć w układ od strony korka tak około 1-1,5bar (max 2bary w porywach) i odpowietrzać normalnie. Przez to, że przewody w progu idą raz do góry raz w dół takie cyrki są
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.