Skocz do zawartości

Czyszczenie EGR i kolektora. e90 320D 163KM


akai

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie EGR-u i kolektora.

Po dwóch godzinach "zabawy" ze szczoteczką i rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym zrezygnowałem. EGR jest trochę czystszy, ale efekt mnie nie zadowala. Kolektor przełożyłem na jutro.

Znacie może jakieś dobre środki do wyczyszczenia EGRU?

Co z kolektorem?? Robię to pierwszy raz w życiu i szczerze myślałem, że będę mógł kolektor rozłożyć na dwie części, ale jednak tak nie jest. W jaki sposób go wyczyścić?

Auto ma nalatane 320 tysięcy, więc najwyższa pora żebym to wyczyścił.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty wykręć i zostaw na noc w benzynie. Nazajutrz powinno pójść łatwiej. Pomyśl o wyeliminowaniu przyczyny. Te zanieczyszczenia to efekt połączenia spalin z EGR i oparów z odmy które łączą się w kolektorze. Proponuję po wyczyszczeniu dezaktywować programowo EGR, kupić nowa odmę, lub zrobić tzw wolną odmę aby sytuacja się nie powtórzyła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to tydzień temu.

Kolektor po zdjęciu zaślepiłem w miejscu wyjścia na EGR oraz w miejscu gdzie przykręcony był czujnik.

Zalałem do pełna płynem do mycia silników - w moim przypadku K2 AKRA - na noc (12h).

Następnie w dłoń dłuższy śrubokręt w którym lekko zagiąłem końcówkę aby można było wydrapać również nagar w głębi kolektora, schodzi bardzo łatwo, jednak nie na tyle łatwo aby można było zrobić to jakąś szczotką.

Później wypłukałem wszystko myjką wysokociśnieniową. Po tym zabiegu kolektor w środku jak nowy. Na pewno brak nagaru w miejscach które dało się dojrzeć.

 

Zakupiłem 5l płynu. Do kolektora wchodzi koło 3l. Pozostałe 2l można wykorzystać do namoczenia EGR, jak zaślepisz jedną stronę to około 0,5l wystarczy zalać do środka, co daje 1,5 litra na doczyszczenie, płukanie itp.

Ja akurat tego 1,5 nie wykorzystałem, zostało.

 

Zdjęcie kolektora, wraz z odkręceniem EGR, czyjnika i zaślepieniem tych otworów oraz zaślepienie EGR z jednej strony + zalanie płynem - 1h jak już to kiedyś robiłeś i masz wszystko pod ręką.

Skrobanie/doczyszczeni/plukanie - 1h.

Ponowny montaż - 0,5h.

Więc w całości 2,5h. Da się pewnie szybciej, nie śpieszyłem się.

Uszczelki oczywiście nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie chce mi się wstawiać zdjęć, jak to wyglądało przed i po, ale trochę się naczyściłem i jest o niebo lepiej. Mimo to nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy w jeżdżeniu autem. Jak dla mnie taki "zabieg" można zrobić dla świetego spokoju, nic poza tym. W przyszłym tygodniu pojade jeszcze na hamownie i sprawdze moc i nm.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.