Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich .

 

Zakładam ten temat, ponieważ przymierzam się do zakupu mojego pierwszego BMW. Jest to wersja e46 o powalającej mocy 118 km. Jednak dopadły mnie wątpliwości, byłem z samochodem na serwisie, autko przeszło cały proces bez problemu, brak błędów, pare drobnostek do robienia. Jednak podczas rozmowy z serwisantem, odradził mi zakup auta z tym silnikiem twierdząc, że występuje w tych silniakch wada fabryczna- obracające sie panewki, które mogą spowodować uszkodzenie wału- a więc spory problem.

 

Stąd moje pytanie- czy tak faktycznie się dzieje czy jest to tylko jego opinia?

 

Jeżeli zakupie taki samochód to czy jeżeli od razu wymienie panewki to pozbędę się ewentualnego problemu ? Czy też nowe i tak szybko się zużyją?

Ile mniejwięcej bedzie kosztować wymiana takich panewek z robocizną?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano
Powiem ci tak jeżlei bedziesz wymieniał olej co 10 tyś max 15 tyś o odpowiednich parametrach np (castrol 5w30) to problem panewek teoretycznie nie istnieje ostatnio u kuzyna na warsztacie wylądowała właśnie 318i m43 z problem panewek ale miała na blacie 360.000 km i widać po aucie było że cięzkie życie miała , trzeba wziąść pod uwagę to że większość aut ma kręcony licznik i stąd to przekonanie że przy przebiegach rzędu 150 tyś padają panewki gdzie na prawdę przebieg oscyluju grubo ponad 300 tyś a olej jest wymieniany co 20 tyś lub jak komputer wskazuje 25 tyś , w Niemczech wymieniają olej tak jak wskazuje komputer i przez to dużo tych beemek z [przbiegami trafiło do Polski to teraz można sobie wyobrazić jaką katorge miał silnik przy takim interwale , jeżeli kupiło sie to auto jeszcze z przbiegiem poniżej 100 tyś i miało się zdrowy rozsądek i wymieniałi co 10 - 15 tyś problem panewek nie powinien zaistnieć. Więc odpowiadając na twoje pytanie wiedząc ile już lat mają te modele z tym silnikiem , i wiedząc jak traktuje sie auta przez młodych gniewnych i co najważniejsze cena czyni cuda masz dużą szanse że zakupisz ten model któremu po krótkim czasie rozlecąsie panewki.
Opublikowano

To teraz załóżmy że zakupie i wymienie w ciemno te panewki ? To czy problem znika? Czy jezeliby sie przykladowo poluzowały wcześniej to miałoby to wpływ na wał? Gdyż czytalem ze jezeli nawet lekko sie poluzowaly to mogly uszkodzić wał a to skutkuje ze nawet jak sie wlozy nowe to beda wygladaly jak te poprzednie po krótkim czasie.

 

p.s auto ma najechane 200 tys km. Sprowadzi je moj znajomy z niemiec od handlarza, twierdzi mi ze przebieg jest oryg bo do 2008 mialo najechane 117 tys km wedlug ksiazki i ze ci handlarze w Niemczech nie kreca tych przebiegów.

Opublikowano

Wymiana panewek to nie wszystko, trzeba by pomierzyć wał czy nie ma owalizacji czy nie jest porysowany jak jest ok i wartości zmierzone mieszczą się w granicach tolerancji to teoretycznie nowe panewki i to powinno załatwić temat przynajmniej na jakiś czas.

Ewentualnie szlif i panewki podwymiarowe.

 

Tak dla ciekawostki nie chcę kolegi straszyć, ale w tamtym tygodniu przyjechał klient E46 318i M43B19 2001r z żarzącą się kontrolką oleju w świeżo zakupionym autku z rzekomym przebiegiem 170tyś.

Zażyczył sobie wymianę olejów i filtrów, a to co ujrzeliśmy w podstawie filtra to nic innego jak m.in. stop miedzi z panewek.

Klient był zupełnie zaskoczony, lecz za bardzo się tym nie przejął, boss poinformował o skutkach dalszej eksploatacji auta w takim stanie, a gościu zapłacił za usługę i odjechał.

 

Tak to wyglądało, w oleju też niestety mnóstwo złotych drobinek pływało.

29b82aa8dae41301med.jpg

755c104e0bd3409amed.jpg



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Wymiana panewek to nie wszystko, trzeba by pomierzyć wał czy nie ma owalizacji czy nie jest porysowany jak jest ok i wartości zmierzone mieszczą się w granicach tolerancji to teoretycznie nowe panewki i to powinno załatwić temat przynajmniej na jakiś czas.

Ewentualnie szlif i panewki podwymiarowe.

 

To z ciekawości ile mniejwiecej kosztowałby taki zabieg u pana w zakładzie? Wymiana panewek z pomiarem wału, albo szlif i panewki podwymiarowe ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.