Skocz do zawartości

Niezidentyfikowany wężyk w dolocie i przycisk [316i compact]


Sadam94

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy. Dzisiaj postanowiłem przejrzeć dolot powietrza w mojej Buni gdyż zauważyłem, że wskazówka obrotów czasami lekko się porusza (falowanie obrotów) i po odpaleniu często auto nie łapie 900 obrotów tylko mniej po czym wraca do normy, znów mniej i znów norma (trwa to 3-4 sekundy). Przeglądając dolot zauważyłem dwie dziwne dla mnie rzeczy...

 

Pierwsza to dziwny "przycisk/guzik" znajdujący się na wężyku, który później trafia do komory silnika. Blisko pokrywy filtra powietrza.

fd41d7f10ff8c105901d6568a6f666e5.jpg

c58e6c722a0268d1c0582a603c879808.jpg

 

Po wciśnięciu tego "przycisku/guziczka" słychać syczenie powietrza w jego okolicach, a może nawet z niego (ciężko określić podczas pracy silnika).

 

Druga zaś rzecz to wężyk który idzie od komory silnika (zaznaczony strzałką)

11f1913775d2da9f130cfcc9babb1abc.jpg

 

Jest poprowadzony przy silniku i kończy się wisząc swobodnie niedaleko zbiorniczka na płyn hamulcowy (trzymam go w ręku)

8b6aa8ef7b937f78c3b39416215707fd.jpg

 

Podczas pracy silnika wężyk ten zasysa powietrze (lewe?) A po jego zatkaniu palcem silnik zmienia rytm pracy.

 

Czyżby dlatego obroty czasami falowały (po dłuższej trasie -150KM- obroty nie falują jak opisałem wyżej) a po odpaleniu silnik nie łapał od razu normalnych obrotów?

 

Chciałbym się dowiedzieć cóż to za "przycisk/guzik", to czego on służy oraz czy wężyk, który wisi luzem powinien być gdzieś wpięty czy może zatkany?

 

Proszę o pomoc

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Właśnie się zastanawiam co tam było podłączone dodatkowo że tyle przewodów i tym bardziej biorących powietrze, czyżby jakiś kompresor dodatkowy tam wcześniej był montowany?

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia otóż po dokładnych oględzinach tych wszystkich wężyków znalazłem jeszcze jeden który wisiał luzem i znalazłem jakby jakiś "zawór" z tyłu silnika blisko bagnetu do spr. poziomu oleju.

 

Zawór:

 

57266d0dfea65414faac7dae6dc0cc5d.jpg

279f1f63f944e9f95d07fb7073b5b86c.jpg

 

Ma on dwie odnogi gdzie na jednej był kawałek urwanego wężyka jak się okazało po dopasowaniu urwanego i całego, drugiego znalezionego wężyka to właśnie on był tam nałożony. Wężyk ten ani nic nie wyrzuca z siebie ani nie pobiera żadnego powietrza, a podłączony jest do tego:

 

04c2aae0118e5b56685ce30609e1fceb.jpg

 

Nie wiem co to, jest przymocowane do prawego kielicha pod maską niedaleko skrzynki bezpieczników.

 

Tak się zastanawiam czy wężyk które znalazłem wcześniej i który zasysa powietrze czy nie powinien być w drugiej odnodze znalezionego zaworu tylko jakie to ma wtedy działanie? Co to zmieni?

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany! Ustrojstwo, które widać na zdjęciu powyżej (to zamontowane na prawym kielichu) to urządzenie, które ogranicza emisję spalin. Używane zazwyczaj w Niemczech (stąd jest właśnie moja Bunia). Mniej spalin to mniej paliwa i mniej mocy. Nic bardziej mylnego... zdemontowałem to i dolot zrobiłem jak fabryka przykazała. Auto na zimnym już nie faluje i o wiele lepiej się zbiera.

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
bravo !!

Trochę spóźnione ale dzięki jeśli "bravo" ma oznaczać faktyczne gratulacje, a nie jest powiedzeniem typu "bravo, coś Ty najlepszego zrobił..." :lol:

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.