Skocz do zawartości

F11 520d - Wymiana amortyzatorów


yangcy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z góry przepraszam za cross-post ale w dziale 'zawieszenie i hamulce' mało kto się udziela (tu oryginalny post: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=316532, który zresztą pójdzie do usunięcia).

Ale do rzeczy:

 

Przygotowuję się do wymiany amortyzatorów, na początek przednich. W związku z czym kilka pytań:

1. Wymiana na zasadzie: amortyzatory (L/P), łożyska/poduszki amortyzatora, odboje, śruby/nakrętki (które?) to wszystko co muszę ogarnąć czy o czymś zapomniałem?

2. Widziałem na forum opis wymiany amortyzatorów ale zdaje się do E9x, czy w F1x będą jakieś duże różnice?

3. Zrobię to samodzielnie? Zakładając, że mam potrzebne narzędzia a sprężyny ścisnę w zaprzyjaźnionym warsztacie.

3.1. Jak to wygląda czasowo?

4. Odwieczne pytanie: Sachs vs. Bilstein B4? :)

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

yangcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

215 malo na 2011 rok?

 

Ja mam polowe tego w e92 i wszystko realne.

Samochod kuiony po leasingu 4-ro letnim w UK od pierwszego wlasciciela prywatnego.

 

Puka mi cos w przednim zawiasie, ale koncowki drazkow, laczniki stabilizatorow i te wygiete wahacze rozprezne wymienione i dalej puka jakby guma na poprzecznych nierownosciach.

Prowadzi sie juz niebo lepiej, ale dalej przy przyspieszaniu jakby odchodzilo w jedna strone. Mysle, ze poduchy amora do wymiany, odboje z oslonami.

Jedna poducha z przodu jakby przesunieta delikatnie w strone silnika(widac kulki z gory po odkreceniu sruby mocujacej i guma bardziej na prawa strone.

 

Moja pytanie:czy odboje i oslony amorow moga byc sachs do m tech, ktorego mam seryjnie sa ok, czy musi byc ori zestaw?

Drugie to jakiej formy poduche wybrac-ori czy jakis zamiennik?

Sachs chyba nie robi do m tech, a lemforder gdzis czytalem, ze slaba jakosc albo jakas podroba.

 

Prosze o porady co wybrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

właśnie zabrałem się za wymianę amortyzatorow z przodu i o ile z lewym nie było problemów to z prawej strony nie wiem jak dojść do śruby trzymającej górny wahacz bo od strony silnika zakrywa ja jakaś puszka, czy jest jakiś inny sposób na wymianę amortyzatora?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja prosta, wymagany tylko ściągacz do sprężyn.

Jaki masz przebieg że wymieniasz to wszystko?

Kruk

Nie taka prosta ta operacja

Bez odpowiedniego sprzętu ......

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f10-520d-lim/repair-manuals/31-front-axle-front-suspension/1VnYuXTycM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te lasery/bajery/pryzmaty to zdaje się do amortyzatorów z opcją EDC? Bo w zwykłych to chyba jakiejś wielkiej filozofii nie ma?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.