Skocz do zawartości

[E87]118d dziwne piski


Giero2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie! Jestem tutaj nowy, przybywam z problemem i nadzieją, że ktoś pomoże mi go rozwiązać.

 

Diesel M47 122 KM. Wiem, że o piskach, świergotach spod maski było już kilka tematów, ale żaden nie odpowiada mojemu. Jadąc na 2 biegu rozkręcam silnik do jakiś 3 tys obrotów, puszczam nogę z gazu - dziwne świergotanie przy schodzeniu z obrotów, wrzucam bieg jałowy - cisza. To samo na 3 biegu. Na 4 jakby mniej, ale też coś słyszę. Lekkie piśnięcie jest też przy odpalaniu i redukcji z 3 na 2. W czasie przyspieszania - cisza, bieg jałowy - cisza, na postoju mogę go gazować ile wlezie - cisza. Wymiana paska wielorowkowego niczego nie zmieniła, oprócz tego, że mam w portfelu 100 zł. mniej. Po minie mechanika stwierdziłem, że nie chce sobie tym głowy zawracać. Wg, niego, skoro na postoju nic nie słychać to w czasie jazdy też. Nie wiem, to może rolka, oby nie koło pasowe...? :?

 

Z góry dziękuję za pomoc w diagnozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie, 118d 143km, podobnie i też miałam o to pytać. dodatkowo piszczy przy ostrym skręcie (np. pod kątem prostym) na odpuszczonym gazie. piszczy na ZIMNYM silniku albo niedługo po odpaleniu. co do dziwnych rzeczy - podczas ulewy i bardzo mokrego dnia w tym tygodniu nie piszczało... a wtedy właśnie byłam umówiona na "reklamację" i dalszą diagnozę.

wymienione zostały pasek klinowy + cały osprzęt, podobno widać było zużycie (80tys. km przebiegu i niewymieniany wcześniej oczywiście). jestem więcej w plecy. jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odsłuchałem nagrania - najlepiej wrzuć na inną str :) ale co ja moge podpowiedzieć :

czy czasami nie jest to dzwięk słyszalny z okolic wału ? opisywany przez Ciebie problem idealnie pasuje do mojego z zeszłego roku - uszkodzony krzyżak na wale - pomogła regeneracja :)

 

EDIT : odkopałem filmik z moimi wówczas objawami :)

sprawdz i daj znać , czy masz podobnie ( słychać od ok 5sekundy )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Dźwięk identyczny jak u mnie. Różne diagnozy stawiał mi mechanik, ale w sumie to nie wiedział i kazał dalej jeździć. Krzyżak wału...? U mnie to słychać raczej z przodu auta i nie ma żadnych innych objawów, typu stukniecia albo telepanie. Aczkolwiek dźwięk jest identyczny. Jak to sprawdzić, żeby być pewnym, że to na 100% ten element?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zarejestrowani

Sprawdź czy jak wyłączysz cąłkowicie nawiew , to dźwięk dalej będzie się pojawiał.

 

Z mojego doświadczenia u klientów potrafią świergotać wentylatorki chłodzące nawigacje, wentylatory nawiewu lub rolki/alternator i przenoszą się w pewnym zakresie do środka

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Sprawdź czy jak wyłączysz cąłkowicie nawiew , to dźwięk dalej będzie się pojawiał.

 

Z mojego doświadczenia u klientów potrafią świergotać wentylatorki chłodzące nawigacje, wentylatory nawiewu lub rolki/alternator i przenoszą się w pewnym zakresie do środka

 

dziqsek, wygląda na to - za chwilę o tym, dlaczego tak marnie zaczynam hehe - że sprawa może mieć faktycznie związek z wentylatorem. próby wykazały, że raczej na pewno przy wyłączonym nie piszczy. raczej na pewno bo raz coś jakby minimalnie zapiszczało. dodatkowo, jest to też chyba związane z temperaturą. w tym tygodniu będzie ciepło to się jeszcze upewnię, ale mam wrażanie, że jak jest cieplej, to nie piszczy / mniej piszczy. i na pewno jak silnik ciepły to też nie piszczy.

 

to nie jest wentylatorek nawiewu, bo piszczy przy mocnym skręceniu kierownicy na odpuszczonym gazie. nawigacji nie mam. alternator? co może mieć wspólnego z wentylatorem? jakieś wibracje? prosiłabym o pomoc / sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wymieniona podpora wału, była w 2 częściach, krzyżaki mam ok. Świergotanie jest nadal, tylko trochę ciszej i w mniejszym zakresie obrotów, teraz tak między 1000 a 1500. Wcześniej bardziej dawało po uszach. Może ta guma w podporze się musi ułożyć, czy raczej nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.