Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie! Jestem tutaj nowy, przybywam z problemem i nadzieją, że ktoś pomoże mi go rozwiązać.

 

Diesel M47 122 KM. Wiem, że o piskach, świergotach spod maski było już kilka tematów, ale żaden nie odpowiada mojemu. Jadąc na 2 biegu rozkręcam silnik do jakiś 3 tys obrotów, puszczam nogę z gazu - dziwne świergotanie przy schodzeniu z obrotów, wrzucam bieg jałowy - cisza. To samo na 3 biegu. Na 4 jakby mniej, ale też coś słyszę. Lekkie piśnięcie jest też przy odpalaniu i redukcji z 3 na 2. W czasie przyspieszania - cisza, bieg jałowy - cisza, na postoju mogę go gazować ile wlezie - cisza. Wymiana paska wielorowkowego niczego nie zmieniła, oprócz tego, że mam w portfelu 100 zł. mniej. Po minie mechanika stwierdziłem, że nie chce sobie tym głowy zawracać. Wg, niego, skoro na postoju nic nie słychać to w czasie jazdy też. Nie wiem, to może rolka, oby nie koło pasowe...? :?

 

Z góry dziękuję za pomoc w diagnozie.

Opublikowano

u mnie, 118d 143km, podobnie i też miałam o to pytać. dodatkowo piszczy przy ostrym skręcie (np. pod kątem prostym) na odpuszczonym gazie. piszczy na ZIMNYM silniku albo niedługo po odpaleniu. co do dziwnych rzeczy - podczas ulewy i bardzo mokrego dnia w tym tygodniu nie piszczało... a wtedy właśnie byłam umówiona na "reklamację" i dalszą diagnozę.

wymienione zostały pasek klinowy + cały osprzęt, podobno widać było zużycie (80tys. km przebiegu i niewymieniany wcześniej oczywiście). jestem więcej w plecy. jakieś pomysły?

Opublikowano

nie odsłuchałem nagrania - najlepiej wrzuć na inną str :) ale co ja moge podpowiedzieć :

czy czasami nie jest to dzwięk słyszalny z okolic wału ? opisywany przez Ciebie problem idealnie pasuje do mojego z zeszłego roku - uszkodzony krzyżak na wale - pomogła regeneracja :)

 

EDIT : odkopałem filmik z moimi wówczas objawami :)

sprawdz i daj znać , czy masz podobnie ( słychać od ok 5sekundy )
Opublikowano
Dzięki za zainteresowanie. Dźwięk identyczny jak u mnie. Różne diagnozy stawiał mi mechanik, ale w sumie to nie wiedział i kazał dalej jeździć. Krzyżak wału...? U mnie to słychać raczej z przodu auta i nie ma żadnych innych objawów, typu stukniecia albo telepanie. Aczkolwiek dźwięk jest identyczny. Jak to sprawdzić, żeby być pewnym, że to na 100% ten element?
  • 2 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Sprawdź czy jak wyłączysz cąłkowicie nawiew , to dźwięk dalej będzie się pojawiał.

 

Z mojego doświadczenia u klientów potrafią świergotać wentylatorki chłodzące nawigacje, wentylatory nawiewu lub rolki/alternator i przenoszą się w pewnym zakresie do środka

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdź czy jak wyłączysz cąłkowicie nawiew , to dźwięk dalej będzie się pojawiał.

 

Z mojego doświadczenia u klientów potrafią świergotać wentylatorki chłodzące nawigacje, wentylatory nawiewu lub rolki/alternator i przenoszą się w pewnym zakresie do środka

 

dziqsek, wygląda na to - za chwilę o tym, dlaczego tak marnie zaczynam hehe - że sprawa może mieć faktycznie związek z wentylatorem. próby wykazały, że raczej na pewno przy wyłączonym nie piszczy. raczej na pewno bo raz coś jakby minimalnie zapiszczało. dodatkowo, jest to też chyba związane z temperaturą. w tym tygodniu będzie ciepło to się jeszcze upewnię, ale mam wrażanie, że jak jest cieplej, to nie piszczy / mniej piszczy. i na pewno jak silnik ciepły to też nie piszczy.

 

to nie jest wentylatorek nawiewu, bo piszczy przy mocnym skręceniu kierownicy na odpuszczonym gazie. nawigacji nie mam. alternator? co może mieć wspólnego z wentylatorem? jakieś wibracje? prosiłabym o pomoc / sugestie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez uslyszenia tego dzwieku mozesz byc jeszcze bardziej w plecy...

Wymienili pasek i osprzet a co wchodzilo w sklad tego osprzetu?

Wykluczasz alternator?-a wiesz jak on potrafi dawac?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniona podpora wału, była w 2 częściach, krzyżaki mam ok. Świergotanie jest nadal, tylko trochę ciszej i w mniejszym zakresie obrotów, teraz tak między 1000 a 1500. Wcześniej bardziej dawało po uszach. Może ta guma w podporze się musi ułożyć, czy raczej nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.