Skocz do zawartości

E46 318 - Jaki alternator do silnika N42? 145A? 150A?


Nest

Rekomendowane odpowiedzi

Patrząc na katalog części (z VIN-u) wskazuje, że powinien być u mnie alternator 150A ....a zamontowany mam BOSCH 145A

Obserwując 'Allegro' masa alternatorów do tego silnika ma niby 110A, a nawet 90A.

Sam już nie wiem jaki powinien być ten alternator? :?

 

Czy ma to jakieś istotne znaczenie dla silnika czy jest 145A czy 150A? ...boję się wkładać np. 110A?

Jak widać chyba wkładane są różne, ale od czego to zależy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator zależy od wersji wyposażenia. Im więcej odbiorników elektrycznych tym mocniejszy alternator. Czyli do golasów gdzie z elektryki były szyby światła radio klima dawali 90A a do wersji bogatszych z wyposażeniem dodatkowym typu grzane fotele, czujnik deszczu, alarm... Itd dawali mocniejsze alternatory. 5amper wielkiej różnicy nie zrobi. Jak powinieneś mieć 150a to taki kup. I szczerze radziłbym regeneracje bo masz przynajmniej spokój na lata, a kupując uzywke nie wiesz ile pochodzi. A i tak na 99% będzie zatarte sprzegielko. Jeśli masz N42 to samo tyczy się N46 warto się przyjrzeć podstawie filtra. Jeśli kapie z niej olej to najczęściej na alternator przez co lubią padać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi mocami to różnie to bywa dla przykładu w E36 328i mam chyba najmniejszy z możliwych altków bo zaledwie 80A (ale już przy ok. 1,5tyś obr ma pełną deklarowaną moc ładowania), z wyposażenia dodatkowego: klimatronik, tempomat, zestaw nagłośnienia HiFi harman kardon, podgrzewane fotele, szyby i lusterka w elektryce, pełne OBC18, ASC+T, nie piszę halogenach, grzanej tylnej szybie czy zapalniczce bo to ma każdy w standardzie, jedynie co mogę powiedzieć to że nigdy nie było problemu z niedoładowanym akumulatorem, a każda z tych opcji pobiera dodatkowy prąd.

 

Oczywiście że lepiej mieć jak największy altek, w moim przypadku te 80A przy włączeniu wszystkich odbiorników spowoduje taki pobór prądu, że alternator będzie miał nie mały problem z pokryciem aktualnego zapotrzebowania na prąd, efektem czego bilans energetyczny będzie ujemny, akumulator się rozładuje i nie wspomnę już o tym że to najprostsza droga do sfajczenia alternatora.

 

Do autora te 5A to nie problem, najważniejszą sprawą jest to aby instalacja elektryczna w aucie była w 100% sprawna.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś kiedyś zmienił na za słaby altek do ciebie. Przy tylu odbiornikach były 140A w oryginale w twoim silniku. Do mniej wyposażonych 80A mało kto zwraca uwagę na ampery jak kupuje uzywke, byleby pasował :-P tak jak piszesz po włączeniu wszystkich odbiorników pobór prądu będzie ogromny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może tak było nie zaprzeczam, choć auto z 06.1997 a altek z 20/97 tak jest na obudowie czyli mniej więcej z 05.97



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.