Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E90 z 2005 roku. Niestety samochód ma jedną irytującą dolegliwość, a mianowicie jest to centralny zamek.

Drzwi od kierowcy oraz tylne od strony wlewu paliwa działają bez zarzutu. Problem mam natomiast z drzwiami przednimi od pasażera oraz tylnymi od strony kierowcy. Usterka pojawiała się w wielu wątkach, jednak drugiego takiego samego przypadku jak u mnie nie znalazłem.

Drzwi mają problem z centralnym zamykaniem się i otwieraniem. O ile drzwi dosyć często potrafią się zamknąć, to już automatyczne otwarcie w nich nie nastąpiło ani razu. Czasami jest też tak, że drzwi nie mogą się zamknąć. Dynks próbuje iść w dół ale napotyka niewielki opór i odbija z powrotem w górę. Sytuacja jest identyczna zarówno w przednich jak i tylnych drzwiach. Sprawdziłem najpierw bezpieczniki, ale żaden odpowiedzialny za centralny zamek nie był spalony. Brakowało jedynie bezpiecznika nr 19 (7,5A), jednak jego dołożenie nie rozwiązało problemu. Zamek w drzwiach otwierany w sposób manualny działa bez problemu i nie wyczuwalny jest żaden opór. Zastanawiam się nad rozkręceniem boczka od drzwi i nasmarowaniu mechanizmu, jednak chciałbym tego uniknąć, ponieważ z dostaniem się do zamka wiążę się odrywanie membrany, czego wolałbym uniknąć ze względu na słabe zdolności manualne i obawami przed połamaniem zatrzasków. Ma ktoś może jakiś pomysł jak można rozwiązać ten problem i czy konieczne jest rozbieranie drzwi?

 

Przy okazji chciałbym się zapytać jak w tym modelu powinien być zamontowany akumulator? Nie sprawdziłem tego przy kupnie i trochę jestem zdziwiony, że akumulator nie ma żadnego mocowania zabezpieczającego go przed przesuwaniem.

 

Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi :)

Opublikowano
Witam, miałem podobny przypadek jak kupiłem e91, u mnie na początku nie otwierały się żadne drzwi tylko zamykały, winny był bezpiecznik, wymieniłem i drzwi pasażera mi się zamykały ale nigdy nie otwierały, chciałem już to naprawić ale samo zaczęło działać i działa do dziś. Problem z zamkami jest znany w przypadku e90 najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić zamki.
Opublikowano
Czyli nie uniknę rozbierania drzwi. Pytanie teraz czy stary zamek da się zregenerować czy trzeba będzie zainwestować w nowe. Dziękuję za odpowiedź ;)
Opublikowano
W zamku chyba znajdują się dwa silniczki elektryczne i to one się najczęściej psują. Jak znajdziesz jakiegoś pasjonata od takich dupereli to może Ci to naprawi, ale ile to podziała to nie wiadomo. Zamki były w cyklu życia E90 zmienione na nowsze, możliwe że właśnie dlatego żeby były mniej usterkowe. Jak nie chcesz wyjmować zamków to możesz pokombinować z multimetrem - dostać się do wiązki biegnącej ze słupka do drzwi, zidentyfikować przewody odpowiedzialne za zamek i sprawdzić czy dochodzi do nich prąd w momencie otwierania, zamykania auta. Jeżeli dochodzi, to zamek do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.