Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, w telegraficznym skrócie. Od kilku tygodni auto coraz gorzej odpala, Z tygodnia na tydzień coraz gorzej, kilka dni temu przy -9 odpalił za drugim razem. Dziś jest -1 na podwórku a odpaliłem ledwo dopiero za 6 razem. Na ciepłym odpala od strzała Sterownik świec regenerowany przez Roger-Nysa na początku listopada. Do jakiś 3-4 tyg wstecz wszystko było ok. Błędów świec po regeneracji sterownika już nie ma w ogóle (a były błędy na 4 świecach). Kontrolka od świec się pojawia. Ciągle jest tylko jeden błąd od podgrzewacza paliwa (od zakupu auta, pół roku) Paliwo w zimie staram się mieć co najmniej pół baku, tankuje na markowych stacjach plus depresator więc wykluczam, akumulator sprawdzony i naładowany jest ok, rozrusznik nie wykazuje oporów. Mam wątpliwość o temperaturę powietrza z czujnika (pytanie do was jaki to czujnik, gdzie on jest), czy to normalne, że przy przekręceniu stacyjki temperatura powietrza czujnika wykazywała -50 stopni i czy to może mieć wpływ na odpalanie ??? Po odpaleniu ta wartość się zmienia, opisane poniżej. Jeśli foto są małe kliknijcie na nie myszką prawym i "pokaż obraz" lub coś takiego.

Może to mało istotne ale mimo, że auto ma pełną moc i nie dymi to pobiera ok. 400 ml na 1000 km i wygląda to na turbinę.

 

Jedyny błąd:

http://i1.imgbus.com/doimg/ec7odm8m6ocn263.JPG

 

Wartości z INPA po włączeniu zapłonu (auto dwa dni stało), temp cieczy -3, temperatura z czujnika (nie wiem jakiego -50), na podwórku ok-2

http://i3.imgbus.com/doimg/ec3oem9mco1n0c3.JPG

 

Wartość z INPA w trakcie kręcenia rozrusznikiem, temperatura z czujnika temperatury oscyluje ok -8 -12 stopni, auto nie odpala

http://i4.imgbus.com/doimg/ecbobmcm4o7n663.JPG

 

Wartości z czujników około 20-30 sekund po uruchomieniu silnika:

http://i4.imgbus.com/doimg/0cao0mem2o8n323.JPG

 

Dodaje także zrzuty wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa zaraz po uruchomieniu

http://i3.imgbus.com/doimg/9c8o3m1mao1nfd3.JPG

http://i2.imgbus.com/doimg/acdo0m8meocn513.JPG

 

Bardzo proszę o jakieś sugestie

Opublikowano

Nikt nie podpowie co to za czujnik i czy może mieć taki wpływ ?

 

Dziś z rana temp. okolice 0 stopni, auto stało 13 godzin, odpaliło za pierwszym razem bez żadnych problemów, po kolejnych 8 godzinach znów nienaganny rozruch.

Opublikowano
Z tego co dowiedziałem się na forum to inpa w Twoim ( i moim) silniku może źle pokazywać temperature silnika. Może też tyczy się to innych temperatur, jeśli się nie mylę jest to temperatura powietrza dolotowego. Może spróbuj odpiąć przepływomierz i wtedy odpal samochód.
Opublikowano

Tak, jest to temperatura powietrza zasysanego, a czujnik znajduje się w przepływce.

Jeżeli masz dostęp do ISTA, to tam sprawdź jaka jest temperatura.

Inpa czasem oszukuje i widze, że po odpaleniu pokazuje normalna temperaturę.

Opublikowano
Tak, jest to temperatura powietrza zasysanego, a czujnik znajduje się w przepływce.

Jeżeli masz dostęp do ISTA, to tam sprawdź jaka jest temperatura.

Inpa czasem oszukuje i widze, że po odpaleniu pokazuje normalna temperaturę.

 

Mogę jakoś przepływke pod tym kątem sprawdzić fizycznie ?

A czujnik który siedzi w rurze między IC a EGR, czy jego wartości mogę jakość sprawdzić, czy on nie ma tu znaczenia ?

Niestety nie mam ISTY, ale jeśli chomik ma to u siebie i nie ma żadnych cudów przy instalacji to mogę mieć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj film (np camstudio) podczas rozruchu z ostatnią zakładką, czyli po wejściu w silnik f5 i f6, to co podałeś niewiele wnosi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Żeby być pewnym trzeba by było by podmienić z innego samochodu w którym nie ma problemów, ale są różne tematy na forum jak można ją sprawdzić. Jednym ze sposobów jest sprawdzenie czy ekonomizer na rozgrzanym silniku na 3 i 4 biegu po wciśnięciu pedału gazu do końca powinien pokazywać maksymalną wartość, nie wiem na ile ten sposób jest miarodajny. Najlepiej jak odłączysz rano przepływomierz i zobaczysz co się będzie działo.
Opublikowano
Tak, jest to temperatura powietrza zasysanego, a czujnik znajduje się w przepływce.

Jeżeli masz dostęp do ISTA, to tam sprawdź jaka jest temperatura.

Inpa czasem oszukuje i widze, że po odpaleniu pokazuje normalna temperaturę.

 

Mogę jakoś przepływke pod tym kątem sprawdzić fizycznie ?

A czujnik który siedzi w rurze między IC a EGR, czy jego wartości mogę jakość sprawdzić, czy on nie ma tu znaczenia ?

Niestety nie mam ISTY, ale jeśli chomik ma to u siebie i nie ma żadnych cudów przy instalacji to mogę mieć.

Mój błąd czujnika jest między IC a AGR

Cześć nr 10

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+M47N2/ECE/11_3658

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydawało mi się, że pisałem w takim temacie..po co założyłeś drugi? Jestem za sprawdzeniem świec, mimo braku błędu. Przepływomierz zawsze możesz odpiąć, ale wg mnie on nie ma wpływu na to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.