Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

1. Do czego służy pompa vacum w E60 545i (myślałem ze taka pompa jet tylko w dieslu)

2. Jak sprawdzić czy jest uszkodzona, jakie są objawy ?

3. Co może być powodem zmiennego ubytku oleju (raz ubywa 0,2L na 1000 km, a czasem 0,8 na 1000 km) ?

4. Wypadanie zapłonów zawsze wywołuje błąd wstępnego powietrza, czy jest na odwrót ? (z tego co zauważyłem w dni wilgotne)

5. Jak zdiagnozować cewki zapłonowe, czy jeżeli były już zalewane olejem (uszczelka puszczała olej) to są do wymiany cewki czy jeszcze można jeździć ?

 

Pozdrawiam, i z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Ad1 i 2. układ hamulcowy.. W N62 potrafi podciekać i trzeba wymienić uszczelki. Większej nie dostaniesz niestwty ani w ASO ani w zamienniku. (ja kupowałem w USA ale jeszcze nie wymieniłem)

Ad3. noga kierowcy ?

  • 1 rok później...
Opublikowano
Hej, czyli w silniku n62 pompa vacuum służy tylko i wyłącznie do wytwarzania podciśnienia w układzie hamulcowym? Myślałem, że te przewody idą też do kolektora ssącego/dolotowego?
Opublikowano
Hej, czyli w silniku n62 pompa vacuum służy tylko i wyłącznie do wytwarzania podciśnienia w układzie hamulcowym? Myślałem, że te przewody idą też do kolektora ssącego/dolotowego?
prawie tylko dla serwa, jeszcze otwiera klapę drugiego tłumika przy większym obciążeniu i obrotach.
Opublikowano
Hej robkom, czyli w tym przypadku n62 chodzi o Valvetronic czyli to okrągłe na głowicy odpowiedzialne za zmiany w otwarciach zaworów wlotowych? U mnie pojawia się błąd, ze jest problem z variable intake system więc to może być to? Zauważyłem, że mam dość nienaturalny luz na wężyku pompy vacuum i to na tym grubym bo są dwa. Chyba zacznę od sprawdzenia szczelności tych węży.
Opublikowano
Hej robkom, czyli w tym przypadku n62 chodzi o Valvetronic czyli to okrągłe na głowicy odpowiedzialne za zmiany w otwarciach zaworów wlotowych? U mnie pojawia się błąd, ze jest problem z variable intake system więc to może być to? Zauważyłem, że mam dość nienaturalny luz na wężyku pompy vacuum i to na tym grubym bo są dwa. Chyba zacznę od sprawdzenia szczelności tych węży.
to okrągłe to tylko pompa wytwarzająca podciśnienie potrzebne do wspomagania hamulców, otwarcia klapy wydechu i chyba sterowania regulatorem ciśnienia na filtrze ale tu pewności nie mam. Za valvetronik czyli zmienny skok zaworów odpowiadają silniki krokowe na głowicy (takie duże na górze głowicy z wtyczką od góry).
Opublikowano
A serwo to nie wspomaganie hamulców? Jeśli masz problem z powietrzem to szukaj lewizny ten silnik bardzo źle reaguje na lewe powietrze. Podłącz iste lub inpe obserwuj korekty na sondach i przynajmniej określ na którym banku masz lewizne, może na obu, ale bez podglądu na parametry podczas pracy będzie ciężko znaleźć. Ja np u siebie miałem rozerwaną uszczelkę pod pokrywą.
Opublikowano

OK, a skąd jesteś? Może w Wawie masz kogoś do polecenia? Dzisiaj odkręciłem korek wlewu oleju podczas pracy silnika i strasznie dziwny dzwięk stamtad sie wydobywa...




Zaczynam tracić cierpliwość do tego auta...

Opublikowano
ja z okolic Włocławka, dziwny dźwięk a odmy masz w ogóle sprawne bo tak wygląda jakby one tak strzelały albo pompa vaku rozwalona... trzeba by na żywo obadać.
Opublikowano
Jutro podjade do serwisu i może mi cos powiedza ale jak dla mnie tez odma bo i rano szarpie silnikiem i rzuca tez. Jedna membrana odmy z prawej strony jest ok a drugiej nie mam jak sprawdzic bo dojscie gorsze to tak na szybko.
Opublikowano
Jutro podjade do serwisu i może mi cos powiedza ale jak dla mnie tez odma bo i rano szarpie silnikiem i rzuca tez. Jedna membrana odmy z prawej strony jest ok a drugiej nie mam jak sprawdzic bo dojscie gorsze to tak na szybko.

ee no nie przesadzaj do obu jest dobry dostęp.

Opublikowano
Mam do tych dwóch osłon przyklejone listwy z wtryskami od lpg i nie da rady ich ruszyć. Te z prawej strony udało mi się odgiąć i membraną od odmy była ok. Ta z lewej pewnie też jest dobra bo w wakacje razem były wymienione.
Opublikowano
jakbyś miał bliżej to podjedź chętnie pomogę, posłuchamy, obejrzymy porównamy z moją i coś się może wyjaśni.
Opublikowano
jakbyś miał bliżej to podjedź chętnie pomogę, posłuchamy, obejrzymy porównamy z moją i coś się może wyjaśni.

 

Hej, dzieki za zaproszenie ale to całkowicie nie moje tereny. Mam 200 km z Wawy do Ciebie :( A te korekty to na sondach lambda co pisałeś to jak mają wyglądać? Wyczytałem, że wartość powinna być 0,45 średnio - są 4 sondy a dwie za katalizatorem mam wymienione bo gazownik tak sobie zażyczył i chyba niepotrzebnie... Mam cały czas jakiś fuckup z variable intake manifold, czyli z powietrzem w kolektorze dolotowym sądząc po błędach silnika w inpie. Najgorsze, że do jakiego mechanika nie pojadę to zaraz inna diagnoza. Jeden mówi, że jak zgaśnie po otwarciu korka to jest prawidłowy objaw, drugi mówi, że powinien sie dusic ale nie zgasnąć i każdy od razu by chciał silnik wyciągać i zawory oglądać...


:(

Opublikowano
sondy przed katalizatorami muszą oscylować od min do prawie max, nie powiem Ci teraz jakie wartości bo nie pamiętam dawno robiłem ale u siebie tak wykryłem nieszczelność której też nikt nie mógł znaleźć nawet ASO, patrzysz w inpie na zachowanie sond i psikasz czymś łatwopalnym np. zmywacz do hamulców na wszystkie podciśnienia uszczelki pokryw, kolektora itd., psikasz trochę i obserwujesz co się dzieje z sondami i tak do skutku. Wierz mi jeśli masz gdzieś nieszczelność od razu sondy/ sonda pójdzie w bogato.
Opublikowano

Hej. To chyba na początek można spróbować popsikac na przewody z powietrzem i słuchać pracy silnika. Jak załapie lewym powietrzem to od razu będzie słychać w silniku. Tylko gdzie psikac? Zacząlbym od rury od filtra powietrza itd. Może na przepustnicy uszczelka nie trzymać. Tak sobie myślę.


A jeszcze raz do pompy vacuum. Ona ma dwa przewody i ten od góry to jest wyjściowy czy wejściowy? A ten cienki przewód to do czego podłączony? W sumie to bym tam też szukał. Czy dobrze myślę?

Opublikowano
Hej. To chyba na początek można spróbować popsikac na przewody z powietrzem i słuchać pracy silnika. Jak załapie lewym powietrzem to od razu będzie słychać w silniku. Tylko gdzie psikac? Zacząlbym od rury od filtra powietrza itd. Może na przepustnicy uszczelka nie trzymać. Tak sobie myślę.


A jeszcze raz do pompy vacuum. Ona ma dwa przewody i ten od góry to jest wyjściowy czy wejściowy? A ten cienki przewód to do czego podłączony? W sumie to bym tam też szukał. Czy dobrze myślę?

nie gniewaj się ale jak czytam co napisałeś to się zastanawiam czy masz pojęcie o tym co chcesz zrobić i jak... te przewody przy vaku to: gruby zasila serwo, czyli wspomaganie hamulców, cienki idzie to tylnego tłumika i otwiera przepustnicę drugiego tłumika. Co do psikania na przewody czy rurę dolotową to nie wiem czy zauważysz jakąkolwiek zmiane pracy silnika, dlatego napisałem że podgląd na żywo parametrów pracy i psikanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.