Skocz do zawartości

[316ti] n42b18, problem z VVT, błędy


razorro91

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem ze świecącym się check engine. samochód miał odłączony silniczek od valvetronica, po podłączeniu okazało się że silniczek chodzi jak młynek do kawy, więc przy okazji wymiany uszczelki pokrywy zaworów, kupiłem używany silniczek, który pracował już normalnie, cicho. Check engine zgasł, ale po odpaleniu samochód chodzi jakby na 3 cylindry, po odłączeniu 4 cewki, obroty przestają falować, silnik pracuje równo, ale ciągle tylko na 3 cylindrach, wymieniłem wszystkie świece i cewkę, silnik ciągle pracuje na 3 cylindrach, po odłączeniu silniczka od valvetronica samochód zaczyna równo pracować, pojawia się check engine, ale jedzie normalnie, wkręca sie na obroty, pracuje każdy cylinder. Mam dostęp do niemieckiej INPY i P.A soft. błędy jakie wyskakują to:

podczas odłączonego silniczka:

-285a - VVT actuator monitoring

 

podczas podłączonego silniczka:

a) pierwszy odczyt:

-2850 - VVT-guiding sensor

-2852 - VVT-ref. sensor

-274E - misfire detection, Checksum failure

-2744 - misfire detection cyl.3

-2743 - misfire detection cyl.2

 

b) drugi odczyt:

-2713 - switched lambda sensor

-274E - misfire detection, Checksum failure

-2744 - misfire detection cyl.3

-2755 - monitoring ignition 3 within order

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpina się wtyczki od silniczka tylko tą okrągłą od czujnika. Druga sprawa screeny, albo przepisz całość z inpy, z opisem błędu.. Masz błąd lambdy, nie wiadomo o co chodzi, bez opisu nie wiadomo co z nią. Masz błąd czujnika Vvt. Też brak opisu nie wiadomo co z nim. Po wymianie silniczka robiłeś adaptacje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik z valvetronic realizuje zasysanie powietrza przez zawory ssące(przez skok otwarcia zaworów),a przepustnica jest cały czas otwarta maksymalnie.

Odłączając silniczek przepustnica zaczyna sterować przepływem powietrza,co może mieć wpływ na lepszą pracę silnika.

Te silniki jest bardzo czuły na lewe powietrze.

Na początek sprawdź czy nie łapie lewego powietrza.oraz kompresje na cylindrach

Wszystkie błędy które są w ecu,są spowodowane wypadaniem zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą powyżej jeśli chodzi o lewe powietrze. ale masz też błąd czujnika Vvt. On nie koniecznie jest spowodowany wypadaniem. Może to być np olej we wtyczce czujnika Vvt. Tak samo lambda może być zarówno powodem jak i skutkiem wypadania zapłonu. Równie dobrze zapłon może wypadać przez słabe ciśnienie oleju. Np przytkany smok w pompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wczorajszych oględzinach, lewe powietrze mogę wykluczyć, przeczyściłem wtyczki od czujników kontakt-sprayem i niestety dalej to samo. czy możliwe jest że podczas jakiejś naprawy został przestawiony rozrząd ? i przez to mogą być problemy z VVT ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wczorajszych oględzinach, lewe powietrze mogę wykluczyć, przeczyściłem wtyczki od czujników kontakt-sprayem i niestety dalej to samo. czy możliwe jest że podczas jakiejś naprawy został przestawiony rozrząd ? i przez to mogą być problemy z VVT ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.