Skocz do zawartości

A5S390R - co to za skrzynia, ile wytrzyma Nm, modyfikacje


Michu1123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam w swoim X5 E53 przed liftem ASB typ A5S390R i próbuje wywnioskować jaka faktycznie jest, ile może przenieś Nm oraz jakie modyfikacje można wykonać aby zwiększyć moment obrotowy, który będzie potrafiła bez obawy przenieś.

Czy powyższe oznaczenie dotyczy typu 5l40E czy 5l50E ?

 

Na początek co mówi Wikipediahttps://en.wikipedia.org/wiki/GM_5L40-E_transmission

5L50 (A5S390R)

 

The 5L50 is engineered to handle the stresses from vehicles weighing up to 5000 lb (2268 kg) GVWR. Final drive ratios include 2.93:1 and 3.23:1. The 5L50 can handle up to 311 ft·lbf (422 N·m) of torque.

Gear ratios:

1 2 3 4 5 R

3.42 2.21 1.60 1.00 0.75 3.02

Applications:

2.93:1 M22

2004–2006 Cadillac XLR

3.23:1 MV3/M22

2005–2006 Cadillac STS

2004–2006 Cadillac SRX

2001-2004 BMW X5 E53 3.0d

 

A spójrzcie poniżej co pokazuje pewna stronka http://web.archive.org/web/20090223192200/http://media.gm.com/division/2004_prodinfo/powertrain/automatic/index.html

2004 GM Powertrain Automatic Transmissions

 

Hydra-Matic 5L50-E Transmission (M22/MV3) What's New or Changed View Photo Top of Page

 

Type: five speed rear-wheel-drive, electronically controlled, automatic overdrive transaxle with torque converter clutch, driver shift control

Engine range: 4.6L

Maximum engine torque: 311 lb-ft (420 Nm)

Maximum gearbox torque: 494 lb-ft (670 Nm)

Gear ratios:

First: 3.42

Second: 2.21

Third: 1.60

Fourth: 1.00

Fifth: 0.75

Reverse: 3.02

Maximum shift speed: 1-2 6500 rpm

2-3 6500 rpm

3-4 6500 rpm

4-5 6500 rpm

Maximum validated gross vehicle weight: 7716 lb (3500 kg)

5-position quadrant: P, R, N, D & DSC +/-

7-position quadrant: P, R, N, D, 4, 3, 2

Case material: die cast aluminum

Shift pattern: (3) two-way on/off solenoids

Shift quality: variable bleed solenoid

Torque converter clutch: pulse width modulated solenoid control

Converter size: 258 mm dual plate (reference) (diameter of torque converter turbine)

Fluid type: DEXRON III

Transmission weight: wet: 86 kg (190 lb)

Fluid capacity (approximate): dry: 9 L (9.5 qt)

Pressure taps available: line pressure

Transfer design: two-axis design

Assembly sites: Strasbourg, France

Applications: Cadillac XLR (M22)

Cadillac SRX (MV3/M22)

 

 

A spójrzcie na skrzynie 4-biegową (jaki moment Nm może przenieś i jakiej średnicy jest konwerter)

 

Hydra-Matic 4L60-E/4L65-E Transmission (M30/M32/M33) What's New or Changed View Photo Top of Page

 

Type: four speed rear-wheel-drive, electronically controlled, automatic overdrive transmission with torque converter clutch

Engine range: 2.8L - 5.7L (M30)

6L (M32)

Maximum engine torque: 360 lb-ft (488 Nm) (M30)

380 lb-ft (515 Nm) (M32)

Maximum gearbox torque: 670 lb-ft (910 Nm) (M32)

610 lb-ft (827 Nm) (M30)

Gear ratios:

First: 3.06

Second: 1.63

Third: 1.00

Fourth: 0.70

Reverse: 2.29

Maximum shift speed (M30): 1-2 6100 rpm

2-3 6100 rpm

3-4 6100 rpm

Maximum shift speed (M32): 1-2 5600 rpm

2-3 5600 rpm

3-4 5600 rpm

Maximum validated gross vehicle weight: up to 8600 lb (3900 kg) (application & axle ratio dependent)

7-position quadrant: P, R, N, OD, D, 2, 1

P, R, N, OD, 3, 2, 1

Case material: die cast aluminum

Shift pattern: (2) two-way on/off solenoids

Shift quality: variable bleed solenoid

Torque converter clutch: pulse width modulated solenoid control

Converter size: 245, 280, 298, 300mm (M30) (diameter of torque converter turbine)

300mm (M32)

Fluid type: DEXRON III

Transmission weight: wet: 74 kg (163.2 lb) (M30)

wet: 88.3 kg (194.6 lb) (M32)

Bottom pan removal: 7.9L (8.4 qt) (245-mm converter)

10.8L (11.4 qt) (300-mm converter)

Pressure taps available: line pressure

Assembly sites: Toledo, Ohio

Romulus, Mich.

Ramos Arizpe, Mexico

Applications: Chevrolet S-10/GMC Sonoma (M30)

Chevrolet Blazer (M30)

Chevrolet Colorado/GMC Canyon (M30)

Chevrolet TrailBlazer/GMC Envoy/Buick Rainier (M30)

Chevrolet Silverado 1500-2500/GMC Sierra 1500-2500 (M30, M32, FlexPower (PHT) (M33)) (revised 6/24/03)

Chevrolet Tahoe/GMC Yukon (M30)

Cadillac Escalade/Escalade EXT (M30, M32)

Chevrolet Avalanche (M30)

Chevrolet Suburban (M30)

Chevrolet Express and GMC Savana (M30)

Chevrolet Astro/GMC Safari (M30)

Chevrolet Corvette (M30)

Chevrolet SSR (M30)

GMC Sierra Denali (M32)

GMC Yukon XL Denali (M30)

HUMMER H2 (M30)

Pontiac GTO (M30)

 

Myślę, że kwestia wzmocnienia skrzyni w X5 e53 produkcji GM na którą tak wszyscy narzekają leży w konwerterze. Co o tym myślicie?

 

Jak macie jakieś info lub materiały (może ktoś coś już pokombinował z tą skrzynią) - to wrzucajcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Poszukuje kolejnych materiałów i tak na stronce: http://garage.grumpysperformance.com/index.php?threads/selecting-a-torque-converter-stall-speed.1715/

kolejne potwierdzenie, że skrzynia ta przenosi max moment 494 lbs x ft - co daje 670 Nm

 

5L40-E

 

* RWD 5-speed automatic with overdrive

* 186 lbs transmission weight filled

* Gear Ratios:

* 1st -- 3.42

* 2nd -- 2.21

* 3rd -- 1.60

* 4th -- 1.00

* 5th -- 0.75

* Rev -- 3.02

* Max Gearbox Torque: 494 ft-lbs

 

Co sądzicie o tych skrzyniach ile mogą przenieś Nm z wikipedii wychodzi, że raptem 420 Nm a z innych źródeł aż 670Nm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wychodzi na to ze jest ponad 200 Nm zapasu

 

Niby tak wychodzi tylko cały czas stawiam pytanie jak model skrzyni siedzi w aucie 5l40E czy 5l50E?

 

Dla przykładu (ale nie skrzyni Gm tylko ZF) podam linka z przeróbką X3 E83 na 403KM i 900Nm: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=300799 ale nie chcę mówić w tym temacie o skrzyni ZF tylko o GM i jej modyfikacjach

Edytowane przez Michu1123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na realoem nie wychodzi?

 

Na realoem wychodzi tylko, że jest to skrzynia A5S390R - XF i nic więcej. Nie mogę poszukać w necie co oznaczają litery "XF" za modelem - może one coś powiedzą więcej.

 

Messix a twoja furka X5 ile generuje Nm w benie i jaką skrzynię masz GM czy ZF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia nie wiem narazie mam awarie wiec autem nie jezdze ale moge zobaczyc ja kbede w garazu, poloze sie i jesli bedzie tabliczka to bede widzial

 

Wyczytałem też na zagranicznym forum (ale też pewności nie mam), że jeśli na tabliczce jest oznaczenie nr: 2G to jest skrzynia 5l40E natomiast jak będzie np: 2Z to jest skrzynia 5l50E - mówimy tylko o skrzyniach GM nie od ZF.

 

G w oznaczeniu - 5l40E

Z w oznaczeniu - 5l50E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne potwierdzenie Max momentu obrotowego (670Nm) jaki może przenosić skrzynia: http://web.archive.org/web/20001118064700/http://www.gmpowertrain.com/tran5L40PS.htm

Co sądzicie Panowie, czy ta skrzynia ma możliwości modzenia (chipowania M57, modyfikacji turbo i innych zabiegów zwiększających Km i Nm) bez obawy uszkodzenia? Czy tzw. awaryjność wynika z zaniedbań przeglądów i braku regularnie wymiany oleju + filtr oraz normalnego procesu zużycia eksploatacyjnego okładzin ciernych (tarczek) w przebiegiem auta?

Zachęcam do dyskusji i zamieszania materiałów potwierdzających powyższe stwierdzenie (670Nm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeje temat. Myśle że ta skrzynia jest dosyć wytrzymała, posiadam ją w e46 3,0d 220km, auto ma nalatane prawdziwe 285 tyś, wymieniałem ostatnio olej i nic niepokojącego nie zauważyłem a skrzynia chodzi jak marzenie, nie czuć zmian biegów a nigdy nie była zdejmowana. Widać kilka tematów, że były problemy z konwerterem że niby jest za słaby itp, może tak jest ale trudno powiedzieć kto jak się obchodzi ze skrzynią biegów, niestety to nie manual i wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy że chociaż włąściwa temp. oleju ma kluczowe znaczenie w żywotności automatów podczas wyprzedzania czy wciśnięcia głębiej gazu.


Moja skrzynia przenosi moment 390nm a jakoś ok 450nm przenosi bez problemu i nic się z nią nie dzieje. Wiele ludzi pisze ze gm to szit, benzyny miały ZF i były o wiele wytrzymalsze, może i fakt tyle że nikt nie bierze pod uwagę jaki moment ma 3,0d a jaki 3,0i w którym był ZF. Chociaż jest wiele też tematów gdzie ZFy komuś się sypały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem e46 330d z 2002roku. Mi się skrzynia zaczęła sypać po 320tyś, tzn po ostrej przejażdżce znikał wsteczny , jak skrzynia ostygła wsteczny znowu działał . Przejeźdxiłem jeszcze tak chyba około roku aż zaczęła głupieć , zrzucanie biegów itd.

No i się auta pozbyłem ...


Dodam że zaczęła szwankować 2-3msc po wymianie oleju.


Więc ciesz się puki możesz... i nie przegżewaj skrzyni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.