Skocz do zawartości

BMW 2001 320ti Problem z Odpalaniem strzela z wydech


gadula85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Posiadam BMW 2001 320ti. 2001r. 175000 km na gaz.

Problem zaczął się zimą bmw ciężko pali podczas rozruch potrafi kręcić do 10 sekund. Ale za każdym razem odpala i przy tym potrafi strzelić z tłumika. Niestety to nie wszystko gdyż podczas jazdy na rozgrzanym silniku gaśnie raz na jakiś czas czy to na benzynie czy to na gazie. Po podłączeniu do komputera wskazuje błąd sondy l. jeden z 2 że się nie uruchamia. Silnik nie stracił mocy nie bierze oleju. Wymiany oleju i filtrów robię co 15 tyś km. NIgdy to się nie działo co to może być.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e46 ma jedna :)

Co do tego to wyskoczył taki błąd ale mój mechanik chce sciągnąć pokrywę zaworów bo mówi że to mogą być wyrobione wałek rozrządu. I ponoć przy tym silniku to często się dzieje bo to volvotrinic i że jest ponoć felerny :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e46 nie ma 320 ti skoro to jest ti to zapewne compakt. Masz 4 cylindry tak? Jeśli tak to jest to pewnie N42b20a skoro z 2001 i valvetronik. Zgadza się? Szczerze nie spotkałem się z wyrobionym wałkiem. Chociaż słyszałem ale bardzo żadko się to zdarza. W tym silniku jest niesamowicie ważny dobry olej. Jaki masz? Masz ciśnienie na listwie paliwa? Może pompa paliwa szwankuje. Odpinales czujnik Vvt żeby sprawdzić czy to jego wina ? Ciśnienie w cylindrach? Rozrząd? Odkrecales podstawę filtra żeby sprawdzić czy nie jest zapchany? Jeśli jest to vanos będzie źle wysterowany i powodował problemy, czujniki i elektrozawory vanos. Po wypieciu wtyczki czujnika Vvt będziesz miał porównanie czy jest lepiej. Oczywiście trzeba potem skasować błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o olej to volvoline maxlife 5w40. Olej zmieniam co 15 tyś km. Co do sprawdzenia ciśnienia nie sprawdzałem. podstawę filtra odkręcę jutro i dam znać co do tego . rozrząd wymieniałem przy 120000km.

Gość od kompa mówił że jedna sonda lambda nie działa co jeszcze ze dostaje dużą dawkę paliwa. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy Ci tam gdzieś nie cieknie np spod elektrozaworów. Co się stało ze starym rozrządem? Rozsypal się czy profilaktyka? Ciśnienie też łatwo sprawdzić jak na domowe warunki. Po zdjęciu osłon na listwie jest taki wentylek. Jak go wcisniesz zobacz czy psiuknie paliwem. Jak psiuknie znaczy że jest. Tylko ostrożnie z oczami. Skąd jesteś? Dobrze by było podpiąć i sprawdzić co dokładnie z tą sonda. I ile ich masz były wersje z dwoma i pięcioma sondami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.