Skocz do zawartości

Błąd tylnych poliftowych świateł


Adrian A-One

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

od początku zakupu samochodu miałem problem z prawym kierunkowskazem - kilka szybkich mignięć, dopiero potem normalna częstotliwość.

Byłem przekonany, że to przez prawy kierunkowskaz boczny - raz migał, raz nie. Wymieniłem żarówkę, próbowałem przeczyścić, ale wciąż to samo.

 

W końcu poprosiłem mechanika, żeby sprawdzili mi to. Oni już dokładnie przeczyścili, poprawili zaśniedziałe styki itp.

Efektu to nie przyniosło.

 

Ale dopiero niedawno zauważyłem, że prawdopodobnie w złym miejscu szukałem przyczyny problemu ;)

W lecie rzeczywiście zawsze to samo: kilka szybkich mignięć i dopiero potem jest OK (problem wraca po dłuższym nieużywaniu kierunkowskazu w trasie i zawsze za pierwszym razem po odpaleniu silnika).

 

W zimie... cały czas szybkie mignięcia. Generalnie musiałem mieć szczęście, żeby częstotliwość była prawidłowa.

Ale zauważyłem, że przy hamowaniu jest lepiej. Jeszcze przed wizytą u mechanika byłem przekonany, że to przez styki, ale po poprawce drążyłem temat.

Okazuje się, że gdy mam naciśnięty pedał hamulca, zawsze znika błąd spalonej tylnej żarówki i kierunkowskaz działa prawidłowo!

 

Szybki eksperyment: włącz prawy kierunkowskaz i na przemian przytrzymuj i odpuszczaj pedał hamulca. Sprawdzalność 100%: po wciśnięciu pedału hamulca następują jeszcze 3 szybkie mignięcia, potem przechodzi do normy. Po odpuszczeniu pedału hamulca, kierunkowskaz natychmiast zaczyna "szybko migać".

 

 

Dwa pytania ;)

1) Dlaczego w lecie problem nie jest tak nasilony? (jak zagrzeje się samochód to w zimie też jest lepiej, aczkolwiek na mrozach prawie zawsze to samo)

2) Z lewym kierunkowskazem nie mam żadnego problemu. Co zrobić, żeby z prawym też nie?

 

Auto przedliftowe. Lampy tylne poliftowe oryginalne ;)

Edytowane przez Adrian A-One
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku w pierwszym poście, w ostatnim zdaniu napisałeś że masz przedlifta i oryginalne lampy, przed liftem były zwykle. Pozatym napisałeś że masz błąd spalonej żarówki z tyłu więc myślałem o zwykłych lampach. Dopiero teraz piszesz ze masz ledy. To które światło ci nie świeci że masz kontrolke?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej, z którą mam problem - z prawej ;)

Z prawej jest błąd i z prawej mam problem

 

Kiedyś słyszałem o wersji, że należy drobny opornik przylutować przed lampą, żeby wszystko było OK. Wynika to z sprawdzania przez komputer czy żarówki są spalone + faktu, że to nie żarówki (jak było oryginalnie), a LED (mniejszy pobór prądu).

 

Pytanie wtedy jakie mi się nasuwa, to dlaczego z lewej strony nie ma tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to tak, kurcze taka opcja wydawała mi się najbardziej logiczna. Szczerze nigdy nie dłubałem przy ledach, nie miałem okazji ani takiego problemu więc nie wiem co i jak. Nie wiem czy ci czyta kontrolka oświetlenie tablicy, masz tam żarówki czy ledy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.