Skocz do zawartości

318i dziwne falowanie obrotów


troian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu naprawiłem problem przygasającego silnika po naciśnięciu hamulca, jednak od kilku dni silnik zaczął mi falować w zakresie 900~600 obrotów, tak jak z poprzednim problemem nie ma reguły czy zimny, ciepły czy jeździłem przez 3h czy dopiero go odpaliłem po prostu nagle na luzie zaczyna sobie tak falować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewe powietrze na 80% sprawdzales? Może dostawać się nie tylko przez kolektor ale i przez skrzynię korbowa. Np źle zakręcony korek oleju czy niedocisniety bagnet

 

Co do bagnetu to na 100% dociśnięty, ale sprawdzę jeszcze raz wszystko.

 

Jeżeli sprawdziles wszysykie przewody podcisnieniowe, weze rownierz z odmy oraz uszczelke miedzy kolektorem gornym a dolnym i rece opadaja to sproboj wymienic silnik krokowy on odpowiada za wolne obroty.

 

Silniczek krokowy na 100% jest sprawny, sprawdzałem bo mam dwa z poprzednich silników a one nie miały tych problemów. Możliwe że ciągnie gdzieś lewe powietrze, jest jakiś sposób na sprawdzenie szczelności układu? Czy np guma stykająca się z przepływką nie ma uszkodzeń lub nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się. Jeśli palisz możesz powdmuchiwać dym to kolektora w miejscu nieszczelności będzie go widać. Psikać plakiem i patrzyć czy nie zmienia harakterystyki pracy, i na oko czy nie ma dziur i wszystko ładnie połączone. A że skrzyni korbowej to odlaczasz przewód odmy idący z separatora do kolektora zaślepiasz dziurę w kolektorze. Następnie odpalasz i patrzysz czy jest różnica w pracy. Jak jest lepiej znaczy że lewizna. To nie tylko bagnet i korek wszystkie uszczelki przewody z silnika mogą ciągnąć lewizne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak trochę mi zajęło to czasu ale sprawdziłem wszystko jest szczelne, odma czysta

 

za falowanie może też być odpowiedzialna sonda

w jakiś garażowy sposób ją sprawdzę ? miernikiem czy czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był gdzieś opis jak to sprawdzić właśnie miernikiem. Ale pod kompem parametry sond też byłoby dobrze sprawdzić bo nieszczelności w kolektorze wydechowym też moga powodować zaburzenia pracy sondy.

 

a że nieszczelności wydechu mogą coś takiego powodować to nie wiedziałem, a wydech mam już rozklekotany cały strzela i jest dziurawy, czekam właśnie na lepszą pogodę aby go wymienić.

Edytowane przez troian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był gdzieś opis jak to sprawdzić właśnie miernikiem. Ale pod kompem parametry sond też byłoby dobrze sprawdzić bo nieszczelności w kolektorze wydechowym też moga powodować zaburzenia pracy sondy.

 

a że nieszczelności wydechu mogą coś takiego powodować to nie wiedziałem, a wydech mam już rozklekotany cały strzela i jest dziurawy, czekam właśnie na lepszą pogodę aby go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko to falowanie u mnie nie jest stałe, tylko np daje sprzęgło zdejmuje nogę z gazu obroty spadają do 500 rosną do 900 i tak przez kilka sek aż silnik się uspokoi i stoi sobie na 700~800
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wszystkie gumy itd z podcisnienia razem z ta z przeplywki czy nie ma dziury j nie lapie Lewego powietrza. Jak wszystko bedzie okej to wyglada to na. Zle pracujacy na silnik krokowy.

 

kurde sprawdzałem już przewody i wszystko wygląda szczelnie, jest jakaś metoda na to? nie wiem np puścić dym dookoła węża i sprawdzić czy ciągnie? czy jakiś mądrzejszy sposób jest. Jeżeli jest możliwość po przez komputer sprawdzenie tego to ja mogę zakupić sobie interface jakiś i sprawdzić tylko w takiej sytuacji bardzo bym prosił i jakiś link bądź dokładną nazwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odlacz silniczek krokowy i odpal auto, daj znac czy beda jakies zmiany.( silnik krokowy odpowiada za utrzymanie obrotow na luzie, mi dopiero 3 uzywka zaczela pracowac jak powinna) Tak interfejs obd 1 ads jezeli wtyczkę diagnostyczna masz okragla, jezeli prostokatna to obd2 z kablem rs 232 bez żadnych przejsciowek na usb. Najprostrzy program to inpa, niejaki trandolf na chomikuj udostepnia dobra wersje. Co do kabla musisz popytac na innych forach bo nie kazdy dziala choc sprzedawca zapewnia ze jest ok. Sprawdz koniecznie silnik krokowy, sproboj podmienic na inny oraz sprawdz rury doprowadzajace do krokowego powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Przepraszam za brak aktywności jednak brak czasu :< ogólnie znalazłem problem może to komuś się przyda to dość dziwne jednak błąd leżał po stronie sterownika tej takiej skrzynki co steruje zapłonem po wymianie auto działa jak złoto nie wiem jak nie wiem dlaczego wiem że pomogło jak ktoś będzie wiedział dlaczego tak się działo to będę wdzięczny za podpowiedź bo ciekawi mnie to bardzo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Przyłączam się do tematu mam taki problem jak na filmie https://youtu.be/n_HyyEuIvJ8

Autorze tematu czy miałeś takie same objawy?

Krokowy i guma przeplywomierza wymieniona ..

 

Dość podobne jednak u mnie te wahania są niższe, chociaż z początku wydaje mi się też tak mocno mi skakały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.