Skocz do zawartości

320d problem z odpaleniem -brak zasilania pompy wtryskowej


pedros-20

Rekomendowane odpowiedzi

Prośba o pomoc osób, które znają się na temacie pompy bosch vp44

 

Wczoraj odebrałem auto z rąk skur.... który rzekomo jest mechanikiem ale nie potrafi naprawić auta.

Gość rzekomo naprawił sterownik i wymienił jakiś tłoczek w pompie wtryskowej i auto odpala i jeździ ale jest jeden problem - żeby odpalić auto trzeba podać zasilanie bezpośrednio na pompę, bez tego nadal nie da się odpalić auta.

Wyprowadził mi kabel prosto z pompy i jak podepnę pompę do zasilania - np tu gdzie jest ten kabel plusowy przy silniku to znikają błędy na kompie i auto odpala, tylko po zgaszeniu załączają się wentylatory i trzeba ten kabel odpiąć.. normalnie masakra :evil:

Facet stwierdził, że muszę szukać elektronika bo mam uszkodzoną wiązkę elektryczną albo jakiś sterownik bo on pompę naprawił ale elektroniką się nie zajmuje... :duh:

Normalnie ręce mi opadły ale gość okazał się chamem, z którym już nie dało się rozmawiać bez kłótni i zabrałem auto w takim stanie...

Wie ktoś czy to naprawdę może być jakiś sterownik lub awaria komputera silnika?

 

Bez podłączonego tego kabelka inpa wywala następujące błędy, które znikają po podpięciu zasilania do pompy:

 

67 control unit injection pump

CAN message - Pump controll unit timeout

 

8 glow device

 

101 boost controll

activation solenoid valve open circuit or KS after B

 

6 EGR controller

activation solenoid valve open circuit or KS after B

 

70 controll unit injection pump (communication)

CAN-Bus reception fault

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albert - z tego co zdążyłem się dowiedzieć to pompa nie była wyjmowana tylko jakoś wymieniono ten tłoczek czy tam sworzeń. sterownik też rzekomo jest ten sam tylko naprawiany ale po tym wszystkim nie mam pewności, może faktycznie wstawili drugi sterownik i dlatego nie trybi bez kodowania

 

trandolf - byłbym wdzięczny gdybyś coś ustalił z tymi przekaźnikami. Jak podłączam plus na pompę to jeszcze dodatkowo pstrykają jakieś sterowniki przy silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik można zdemontować bez wyciągania pompy z auta, ale tłoczka nie ma możliwości wymienić na aucie, bo trzeba pompę rozebrać na części!!

 

Główne zasilanie daje przekaźnik zasilania silnika, sterowany jest on przez komputer silnika, ten musi dostać tylko impuls 12v po kluczyku na pin26 kabel zielono-fioletowy. Do sprawdzenia przekaźnik i jego zasilania, czy do niego dochodzi zasilanie i sygnał:

 

http://i.imgur.com/Rnw3StN.png

 

Bezpieczniki obok komputera silnika:

 

http://i.imgur.com/rQayCj0.png

 

I bezpiecznik f29 5A za schowkiem wewnątrz auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek przestawiacza kąta wtrysku jest zamontowany wewnątrz pompy wtryskowej, mimo, że wkładany jest od boku pompy, to żeby go wymienić, trzeba całą pompę rozebrać na części. Sam sterownik można odkręcić od pompy na aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś tam była mowa z początku że tłoczek stał i rzekomo wymieniał sworzeń tego tłoczka ale już się nie zagłębiałem w to czy faktycznie wyjmował pompę bo krew mnie zalała jak zobaczyłem kabelek który ma służyć do odpalania auta...

 

ten przekaźnik i bezpiecznik są pod filtrem kabinowym pasażera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie sterownika, to rzeczywiście standardowa sprawa w e46, ale gdy jest spalony, to nie ma możliwości odpalenia auta i normalnego używania przez podanie zasilania gdzieś na pompę. Pompę masz już sprawną, jeśli auto jeździ i zachowuje się normalnie gdy podasz zasilanie. Uszkodzenie tranzystora nie jest spowodowane niczym innym tylko zmęczeniem elementu elektronicznego i pewne jest, że prędzej czy później w oryginalnym sterowniku musi się to stać. Szukaj u siebie powodu, dlaczego pompa nie dostaje zasilania w to miejsce, gdzie teraz podajesz zasilanie kablem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedros może napisz czemu byłeś u mechanika ? I jakie miałeś problemy przed naprawą ?

Bardzo możliwe że pompa była sprawna a mechanik tylko to jak to mówią przetarł szmatką i podał lewe zasilanie na pompę aby pokazać że pompa pracuje.

Jak dużo nie skasował to bym szat nie rozdział bo zrobił ile był w stanie ale jak Cię grubo naciągnął to podaj jego dane aby go omijać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto zgasło w trakcie jazdy i koniec. najpierw mówił że naprawił sterownik i nie chce odpalić a dopiero na drugi dzień doszedł do tego, że niby plus po stacyjce idzie do sterownika, następnie wychodzi ze sterownika na komputer silnika ale nie wchodzi do pompy i że to problem w wiązkach albo elektronice a on się na tym nie zna. mało nie wziął ale na razie jeszcze nie będę robił czarnej reklamy, zależy co wyjdzie z dalszą naprawą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trandolf, niestety ale u mnie te przekaźniki wyglądają trochę inaczej... nie mogę jakoś zamieścić tych zdjęć mimo że niby robię tak jak w instrukcji

 

https://zapodaj.net/dedcd039fced2.jpg.html

https://zapodaj.net/5c3447db4e34f.jpg.html

https://zapodaj.net/04485fcb8a36e.jpg.html

https://zapodaj.net/952b15697f6ee.jpg.html

https://zapodaj.net/1436e57a288f7.jpg.html

 

ten duży bezpiecznik jest ok, po przekręceniu stacyjki ptryka ten niebieski przekaźnik, niestety nie mam miernika żeby cokolwiek pomierzyć, chyba że żarówką ?

a gdy podłączam pompę to pstryka ale gdzieś indziej na silniku, jakby przy pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie później sprawdzę gdzie jest przekaźnik od zasilania w e39 i gdzie są bezpieczniki od ECU. Zdjęcia które Ci podesłałem pokazują skrzynkę w e46.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz schemat zasilania pompy wtryskowej:

 

http://i.imgur.com/y2tIcnN.png

 

Jak widać jeden bezpiecznik 30a ze skrzyneczki z bezpiecznikami pod maską obok ECU, te bezpieczniki zasila przekaźnik główny. Tu masz przekaźnik główny:

 

http://i.imgur.com/bly8hp8.png

 

A tu masz skrzyneczkę z bezpiecznikami:

 

http://i.imgur.com/ShHXNiL.png

 

Jakbyś miał miernik, to mógłbyś sprawdzić, czy dochodzą poprawne sygnały do przekaźnika i bezpoieczników, oraz czy jest przejście między bezpiecznikiem, a pompą wtryskową jak na schemacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, zobaczę jeszcze raz ale chyba nie mam tam więcej bezpieczników - tylko jeden 50a. Jak nic sam nie zdziałam to jestem umówiony na przyszły tydzień do znajomego mojego znajomego który twierdzi że ogarnie ten problem. Stwierdził, że jednym z problemów może być rozkodowanie sterownika np. przy maksymalnym rozładowaniu akumulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dla zainteresowanych tematem - jednak głównym winnym był przekaźnik główny, ten niebieski który pstrykał ale jednak nie podawał prądu. Poza tym był przetarty jakiś kabele przy silniku ale nie miał bezpośredniego wpływu na odpalanie. Wg znajomego który robił mi auto pompa nie była wyjmowana przez poprzedniego druciarza, na sterowniku też raczej żadnych śladów rozbiórki także zostałem nieźle skrojony.. Trandolf dzięki za podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.