Skocz do zawartości

E53 4.4i M62TU Kopci na biało


scarab

Rekomendowane odpowiedzi

Liczę jeszcze po cichu że odma po prostu gdzieś zamarzła i dlatego poszedł olej. Zakładając że tak było to jak długo teraz będzie kopcić zanim wypali się olej zebrany w kolektorze i komorach spalania? Myślę żeby wstawić auto w ciepłe miejsce żeby wszystko się rozgrzało i rozmroziło, a potem trochę pojeździć i zobaczyć czy przestanie kopcić. Jak sądzisz? Odmę i separator miałem nową, więc może w jakimś wężyku gdzieś coś zamarzło i powstało ciśnienie?

Sprawdzę jeszcze czy zasysa bagnet, to też podobno jeden z objawów uszkodzonej odmy.

Co do świec to jeśli masz LPG to wg wielu gazowników najlepiej nadają się do tego silnika Denso IK20TT, takie dziś zamówiłem do siebie i będę montował, jeśli masz samą benzynę to te co były montowane fabrycznie - NGK BKR6EQUP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Liczę jeszcze po cichu że odma po prostu gdzieś zamarzła i dlatego poszedł olej. Zakładając że tak było to jak długo teraz będzie kopcić zanim wypali się olej zebrany w kolektorze i komorach spalania? Myślę żeby wstawić auto w ciepłe miejsce żeby wszystko się rozgrzało i rozmroziło, a potem trochę pojeździć i zobaczyć czy przestanie kopcić. Jak sądzisz? Odmę i separator miałem nową, więc może w jakimś wężyku gdzieś coś zamarzło i powstało ciśnienie?

Sprawdzę jeszcze czy zasysa bagnet, to też podobno jeden z objawów uszkodzonej odmy.

Co do świec to jeśli masz LPG to wg wielu gazowników najlepiej nadają się do tego silnika Denso IK20TT, takie dziś zamówiłem do siebie i będę montował, jeśli masz samą benzynę to te co były montowane fabrycznie - NGK BKR6EQUP.[/quote

 

Moim zdaniem pasowalo by zdjac kolektor i tak jesli odma to musisz to zrobic i wtedy ladnie go wyczyscisz i komory dolotowe. Pozatym jesli masz zawalony olejem kolektor to pasowalo by go porzadnie wymyc inaczej zawsze jakies resztki oleju tam beda.Co zrobisz zalerzy juz tylko od Cb.

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wymianie swiec na Twoim miejscu bym jezdzil. Oczywiscie jesli silnik bedzie pracowal poprawnie.

 

U mnie w motorze po kazdej glebie gdzie moto jest do gory kolami olej wlewa sie do cylindra. Potrafi kopcic przez gpdzine ostrego upalania w terenie.

 

Wiec jak silnik bedxie pracowal ok to najlepiej strzelic trase od zjazdu do zjazdu po autostradzie i wszystko sie wypali, po miescie na wolnych obrotach to slabo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wymianie swiec na Twoim miejscu bym jezdzil. Oczywiscie jesli silnik bedzie pracowal poprawnie.

 

U mnie w motorze po kazdej glebie gdzie moto jest do gory kolami olej wlewa sie do cylindra. Potrafi kopcic przez gpdzine ostrego upalania w terenie.

 

Wiec jak silnik bedxie pracowal ok to najlepiej strzelic trase od zjazdu do zjazdu po autostradzie i wszystko sie wypali, po miescie na wolnych obrotach to slabo

 

Motor a samochod dwie rozne sprawy u cb przyczyna w motorze byla wywrotka i dostanie sie oleju a u kolegi co tez silnik do gury nogami wywrucil???Nie ma mowy zeby przez zle swiece kopcila AZ TAK MOCNO przepala olej ktury dostaje sie przez odme bo skrzynia korbowa nie jest odpowietrzana poprawnie.I nie mowcie o jakim kolwiek przepalaniu bo to nie przejdzie i nie zda egzaminu.Dopuki nie usunie usterki dotad olej bedzie podawany w kolektor ssacy i dotad bedzie dymila

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rownei dobrze mogla byc zatkana chwilowo odma i dmuchnelo olej w kolektor. jesli odma sie udroznila to po wypaleniu bedzie dobrze

swiece byly wyjeb*** i jak dostaly oleju to je zarzucilo.

 

ja mowie kazdy robi jak uwaza. jesli silnik chodzi dobrze to ja bym sie nie piedolil w zdejmowanei kolektora bez 100% pewnosci ze odma walnęła. Bo rownei dobrze kolega moze porozbierac i sie okazac ze jest dobrze a kolektor uwalony

 

 

O kopceniu pisalem nie powodu przycyzny a z powodu efektu jaki to powoduje. W crossie jest dolot wielkosci puszki od coca coli i kopci godzine ostrego upalania, a gdzie kolektor w M62.

 

Mowie co JA bym zrobil. Ja bym sprobowal to wypalic i zobaczyc co sie bedzie dzialo, jak kolega nie jest pewny moze rozbierac pol silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rownei dobrze mogla byc zatkana chwilowo odma i dmuchnelo olej w kolektor. jesli odma sie udroznila to po wypaleniu bedzie dobrze

swiece byly [bAD]*** i jak dostaly oleju to je zarzucilo.

 

ja mowie kazdy robi jak uwaza. jesli silnik chodzi dobrze to ja bym sie nie piedolil w zdejmowanei kolektora bez 100% pewnosci ze odma walnęła. Bo rownei dobrze kolega moze porozbierac i sie okazac ze jest dobrze a kolektor uwalony

 

 

O kopceniu pisalem nie powodu przycyzny a z powodu efektu jaki to powoduje. W crossie jest dolot wielkosci puszki od coca coli i kopci godzine ostrego upalania, a gdzie kolektor w M62.

 

Mowie co JA bym zrobil. Ja bym sprobowal to wypalic i zobaczyc co sie bedzie dzialo, jak kolega nie jest pewny moze rozbierac pol silnika.

 

A co jesli odma będzię uszkodzona???wtedy zaje..ie silnik tak???Jest przyczyna,usterka którą trzeba najpierw usunąć a nie liczyć na łud szczescia(a może się uda) tyle że jeśli śię nie uda to wtedy dopiero kasy wsadzi

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim cos napiszesz czytaj posty uwazniej silnik pracuje mu jak trzeba wiec o jakich pierscieniach mowisz to po 1 po 2 pisalem ze tu nie ma co gdybac i liczyc na łud szczescia ze sie uda.A jak mu wywali olej jak ty to napisales i nie zauwarzy podczas tej waszej jazdy i wypalania resztek to juz po silniku
BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma urwany pierscien olejowy to silnik nie bedzie pracowal poprawnie? Powiem ci ze mialem silnik ktory pracowal dobrze na cisnieniu na cylindrach po 5 i z pourywanymi pierscieniami i szrama w cylindrze na 1mm

 

 

No to kolega niech sciaga kolektory i wymienia odme i przewody.

Aha jeszcze glowice trza sciagnac i wyczyscic gniazda ktore dostaly gruzu ze swiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to jest magia pomocy na forum,,, kazdy próbuje pomóc kazdy chce miec racje w swojej wypowiedzi :) fakt faktem ze dostał mu sie olej na swiece i kopci ,, czemu? przez odme? uszczelniacze.? głowice ? pierscienie? olej na swiece dostaje sie od dołu przez pierscienie lub od góry przez gniazdo zaworowe a skąd on sie tam wział to na razie sie nie dowiemy.- cały czas jestemm za odmą, wiem ze wymieniał .ale różne cuda się zdarzaja, moim zdaniem zdemontowac odme zobaczyc jak wyglada , jak ok to zacząc jezdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma urwany pierscien olejowy to silnik nie bedzie pracowal poprawnie? Powiem ci ze mialem silnik ktory pracowal dobrze na cisnieniu na cylindrach po 5 i z pourywanymi pierscieniami i szrama w cylindrze na 1mm

 

 

No to kolega niech sciaga kolektory i wymienia odme i przewody.

Aha jeszcze glowice trza sciagnac i wyczyscic gniazda ktore dostaly gruzu ze swiec

 

Moze odrazu napisz ze korbowód mu bokiem wyszedl zaczyna sie od najtanszych i najszybciej mozliwych do zdiagnozowania rzeczy

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem dziś za radą kolegi Lobuziaka i zdemontowałem przepustnicę. Widok taki jak na fotkach poniżej - wszystko zawalone olejem. Czyli silnik zaciągnął olej przez dolot. Obstawiam, że odma zamarzła przez te ostatnie wielkie mrozy, aczkolwiek nadal mnie to dziwi, bo tak jak pisałem była tyle co wymieniana. Chyba że w którymś z węży zebrał się majonez, te długie nie były wymieniane, jedynie krótki biegnący od separatora oleju w dół jest nowy. Wyczyściłem przepustnicę i kolektor na ile dało się podejść. Auto stało cały dzień w ciepłym garażu żeby się rozgrzało. Następnie uzupełniłem olej i przejechałem delikatnie kilkanaście kilometrów w asyście drugiego auta za mną cały czas kontrolując czy kopci. Kopci zdecydowanie mniej, na postoju już bardzo niewiele, podczas mocniejszego przyspieszania lekko przykopca, ale nie jest to chmura dymu za autem (jest -1.5 stopnia mrozu więc tym bardziej byłoby widać). Wraz z kolejnymi kilometrami kopci coraz mniej, jeździ normalnie. Na koniec sprawdziłem na szybko poziom oleju - jest, spod korka wlewowego nie poleciało (wcześniej nieco tamtędy wyrzucił).

Przejadę jeszcze kilkanaście kilometrów cały czas kontrolując olej, a potem zamierzam jeszcze raz wyjąć przepustnicę i zobaczyć czy zaciąga olej nadal - to chyba najprostszy i dobry test na sprawdzenie czy odma jest drożna?

Chyba wszystko wskazuje na to, że coś po prostu zamarzło i stąd te wszystkie problemy?

Czy da się w jakiś sposób sprawdzić czy odma (mówię o puszce z membraną za kolektorem) jest sprawna mając ją w ręce? Przecież jest nierozbieralna.

 

IMG_0328.jpg

 

IMG_0331.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem dziś za radą kolegi Lobuziaka i zdemontowałem przepustnicę. Widok taki jak na fotkach poniżej - wszystko zawalone olejem. Czyli silnik zaciągnął olej przez dolot. Obstawiam, że odma zamarzła przez te ostatnie wielkie mrozy, aczkolwiek nadal mnie to dziwi, bo tak jak pisałem była tyle co wymieniana. Chyba że w którymś z węży zebrał się majonez, te długie nie były wymieniane, jedynie krótki biegnący od separatora oleju w dół jest nowy. Wyczyściłem przepustnicę i kolektor na ile dało się podejść. Auto stało cały dzień w ciepłym garażu żeby się rozgrzało. Następnie uzupełniłem olej i przejechałem delikatnie kilkanaście kilometrów w asyście drugiego auta za mną cały czas kontrolując czy kopci. Kopci zdecydowanie mniej, na postoju już bardzo niewiele, podczas mocniejszego przyspieszania lekko przykopca, ale nie jest to chmura dymu za autem (jest -1.5 stopnia mrozu więc tym bardziej byłoby widać). Wraz z kolejnymi kilometrami kopci coraz mniej, jeździ normalnie. Na koniec sprawdziłem na szybko poziom oleju - jest, spod korka wlewowego nie poleciało (wcześniej nieco tamtędy wyrzucił).

Przejadę jeszcze kilkanaście kilometrów cały czas kontrolując olej, a potem zamierzam jeszcze raz wyjąć przepustnicę i zobaczyć czy zaciąga olej nadal - to chyba najprostszy i dobry test na sprawdzenie czy odma jest drożna?

Chyba wszystko wskazuje na to, że coś po prostu zamarzło i stąd te wszystkie problemy?

Czy da się w jakiś sposób sprawdzić czy odma (mówię o puszce z membraną za kolektorem) jest sprawna mając ją w ręce? Przecież jest nierozbieralna.

 

IMG_0328.jpg

 

IMG_0331.jpg

 

 

Skoro zamarzla raz to ta maz razem z woda juz w niej jest sam podejmij decyzje co dalej bo podejrzewam ze kolejnej zimy przy mrozach albo nawet tej czego nie zycze problem powruci

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,-dobrze ze to przez odme jednak :) --- a tak nawiasem,,przekopujac internet za róznymi info odkąd mam 4.4.. z łatwoscia można zuważyć ze najwiecej problemów z autami maja uzytkownicy, co z niewyjasnonych powodów próbują poprawic fabryke i zamieniaja ori termostaty na 85*C- i kropa.. - taka moja myśl na niedziele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scarab pozwol ze podepne sie pod temat

 

Zdjalem dzis kolektor i w srodku jest troszke oleju, nie dak duzo jak na tym foto ale jest. Nawet na przepustnicy od srodka mgielka

 

Jest tez na zewnatrz przepustnicy , i teraz nie wiem czy wciagnelo przez odme bo sie rozjebalo (KTORE ELEMENTY w tej odmie sie wymienia??)

Czy jakos przecieklo ale raczej nie

 

Przynajmniej z wodą mialem racje i wali spod wanny

 

 

Czy to jest tylko to guano?

 

http://bmw-sklep.com.pl/product/image/1326/DSC09270.JPG

 

 

Co tam jest w srodku

Bo mi to wyglada na rzecz ktora mozna wyczyscic i bedzie latac

Dac nowe weze bo stare sie krusza w ryncach

 

Chyba ze jest jeszcze cos o czym nie wiem

Silnik nie kopcil

Ale tak jak mowie jest mgielka na kolektorze w srodku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scarab pozwol ze podepne sie pod temat

 

Zdjalem dzis kolektor i w srodku jest troszke oleju, nie dak duzo jak na tym foto ale jest. Nawet na przepustnicy od srodka mgielka

 

Jest tez na zewnatrz przepustnicy , i teraz nie wiem czy wciagnelo przez odme bo sie [bAD] (KTORE ELEMENTY w tej odmie sie wymienia??)

Czy jakos przecieklo ale raczej nie

 

Przynajmniej z wodą mialem racje i wali spod wanny

 

 

Czy to jest tylko to guano?

 

http://bmw-sklep.com.pl/product/image/1326/DSC09270.JPG

 

to nie jest do x5 :)

 

 

Co tam jest w srodku

Bo mi to wyglada na rzecz ktora mozna wyczyscic i bedzie latac

Dac nowe weze bo stare sie krusza w ryncach

 

Chyba ze jest jeszcze cos o czym nie wiem

Silnik nie kopcil

Ale tak jak mowie jest mgielka na kolektorze w srodku

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scarab pozwol ze podepne sie pod temat

 

Zdjalem dzis kolektor i w srodku jest troszke oleju, nie dak duzo jak na tym foto ale jest. Nawet na przepustnicy od srodka mgielka

 

Jest tez na zewnatrz przepustnicy , i teraz nie wiem czy wciagnelo przez odme bo sie [bAD] (KTORE ELEMENTY w tej odmie sie wymienia??)

Czy jakos przecieklo ale raczej nie

 

Przynajmniej z wodą mialem racje i wali spod wanny

 

 

Czy to jest tylko to guano?

 

http://bmw-sklep.com.pl/product/image/1326/DSC09270.JPG

 

 

Co tam jest w srodku

Bo mi to wyglada na rzecz ktora mozna wyczyscic i bedzie latac

Dac nowe weze bo stare sie krusza w ryncach

 

Chyba ze jest jeszcze cos o czym nie wiem

Silnik nie kopcil

Ale tak jak mowie jest mgielka na kolektorze w srodku

 

 

Sa dwa typy tych pokryw 1 jest rozbieralny i mozna wymienic tylko sprezyne i ta gume 2 tak jak u mnie i u kolegi sa nie rozbieralne pozatym jest roznica w kroccach :)

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to

 

http://imgur.com/a/OatKM

 

Na jakiej zasadzir to dziala

Bo jak dmucham w krocce to przot jest

 

Tyle ze byly zapchane calkowicie syfem

 

Wyglada na gorze jak klapka ktora da sie zdjac

 

Czy oprocz tego cos jeszcze jest?

 

Jesli mowisz o klapce na odmnie to w niektorych modelach wymienia sie tam membrane i sprezyne w innych niestety trzeba calosc jak u mnie pozatym tam sa tylko kanaly.Akurat zdjecie ktore wstawiles to jest ten nierozbieralny wiec trzeba caly tylny dekiel kupowac(odme) u mnie koszt 370 zl a on jest nierobieralny

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.