Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Pany, poprzednio do e90 n47 lałem Motula, ponad 100 tys zrobiłem i było ok, zmieniany co 15 tys km max.

Teraz do b47 w f31 kupiłem Millers EE Performance 5w30? Nada się?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pany, poprzednio do e90 n47 lałem Motula, ponad 100 tys zrobiłem i było ok, zmieniany co 15 tys km max.

Teraz do b47 w f31 kupiłem Millers EE Performance 5w30? Nada się?

Jak z pierwszego tłoczenia to się nada .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Proszę o podpowiedź ile i jakiego oleju wlać do b46b20 ? F31 kupiłem niedawno i ma nalatane 42kkm. Nie znam historii wymiany co tam było wlane. Dzięki z góry
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Model: F34 2016r

Silnik: 328i xDrive 2.0 180KW 245KM kod silnika N20

Przebieg: 101 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 80/20 miasto trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nieznane

Dotychczas: Castrol 5w30

Rozrząd oryginalny, nie dotykany

Zostałem szczęśliwym posiadaczem mojego pierwszego BMW i teraz z tego powodu mam dylemat. Jak w temacie w sprawie oleju silnikowego. Sporo się naczytałem i nie wiem co wybrać mechanik poleca Mobil a na forach czytam shell motul lub RAVENOL. znalazłem ogólnie by zastosować Mobil 1™ ESP LV 0W-30 choć ktoś mi polecił MOBIL SUPER 3000 XE1 5W30 Proszę o pomoc jaki olej Zastosować

Opublikowano

Ja bym wybrał:


bardzo dobrze: Mobil ESP 5W30

jeszcze mocniejsza oliwa ze stajni Exxon'a: Mobil ESPX3 0W-40 (posiada najnowszą normą VW 511 i Porsche C40), oby dwie oliwy nie posiadają aprobat BMW, lecz posiadają normy przewyższające LL04. Z tego co wyczytałem na oil-club.de brak aprobat BMW to czysto markietingowa zagrywka. Część umowy pomiędzy Exxon i Shell. Shell dostarcza dla Exxon bazy GTL ten nie specyfikuje swoich najlepszych linii dla BMW, by nie tworzyć konkurencji dla SHELL.


Poniżej link do niemieckiego oil-club z moim wątkiem:

https://oil-club.de/index.php?thread/10229-bmw-x3-f25-2016-2-0xdrive-190ps-b47/

Opublikowano (edytowane)
Ja bym wybrał:


bardzo dobrze: Mobil ESP 5W30

jeszcze mocniejsza oliwa ze stajni Exxon'a: Mobil ESPX3 0W-40 (posiada najnowszą normą VW 511 i Porsche C40), oby dwie oliwy nie posiadają aprobat BMW, lecz posiadają normy przewyższające LL04. Z tego co wyczytałem na oil-club.de brak aprobat BMW to czysto markietingowa zagrywka. Część umowy pomiędzy Exxon i Shell. Shell dostarcza dla Exxon bazy GTL ten nie specyfikuje swoich najlepszych linii dla BMW, by nie tworzyć konkurencji dla SHELL.


Poniżej link do niemieckiego oil-club z moim wątkiem:

https://oil-club.de/index.php?thread/10229-bmw-x3-f25-2016-2-0xdrive-190ps-b47/

 


Ok czyli wybrać olej Mobil ESPX3 0W-40 - a proszę mi powiedzieć czy to nie ma różnicy że diesel czy benzyna ? Czy jednak ma to znaczenie przy innym silniku. Dodatkowo doczytałem że warunki pogodowe wpływają że lepiej wybrać olej 5w lub 0w. Przy jakich olej 5w a przy jakich 0w

Edytowane przez Monarha
Opublikowano
Mobil ESP X3 0W40 może być używany zarówno w silnikach benzynowych jak i diesla z dpf. Posiada normę C3. Poniżej link do oil-club.ru, gdzie są m.in wyniki badania:

https://www.oil-club.ru/forum/topic/36475-mobil-1-esp-x3-0w-40-svezhee/

dziękuję za pomoc i informację. A ostanie pytanie, co ile taki olej wymieniać. Niby każdy mówi co 10-15 tyś. choć znalazłem opinię że co 8tyś.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Olej powinno wymieniać się po ilości przepracowanych godzin.

Przyjmij interwał ok 250h. Średnią prędkość chyba łatwo sprawdzić :)

Jeździsz po mieście = kilometrów mniej.

Robisz trasy = kilometrów więcej.

spacer.png

Opublikowano

Przyjmując 200-250godz. x średnia prędkość = zalecany interwał.

Ja nie przekraczam 10tyś. Kolega wymienia dwa razy do roku bez względu na przebieg (nie większy niż 10tyś) na wiosnę i na zimę.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Przyjmując 200-250godz. x średnia prędkość = zalecany interwał.

Ja nie przekraczam 10tyś. Kolega wymienia dwa razy do roku bez względu na przebieg (nie większy niż 10tyś) na wiosnę i na zimę.

co sadzisz o j Liqui Moly Molygen 5w30

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


Od wczoraj jestem właścicielem BMW F30, 318i, 2015 r, przebieg 97 000 km. Podpowiedzcie proszę, jaki olej powinienem zalać do tego silnika? I ile? Nie znalazłem konkretnej informacji w instrukcji obsługi.

Dzięki za pomoc.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam pytanie o olej do f31 2016r, 318d b47 , przebieg 200.000. Czy Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 "syntese technologi " wiec HC czy motul 8100 X-Clean Efe C2/C3 "100%syntetic " który był by lepszy ? Obecnie zalan jest BMW Twin Power Turbo Longlife-04 5W-30 chyba.
Opublikowano

Nie zmieniaj. Masz zastosowany bardzo dobry olej. Proponowane przez Ciebie nie są lepsze. Shell stosuje oleje bazowe GTL, które charakteryzują się dużą czystością.

Jeżeli koniecznie chcesz zmienić i nie przeszkadza Ci brak normy LL04 to polecam:

Mobil 1 X3 0W-40 (mocniejszy skład z molibdenem) https://www.oil-club.ru/forum/topic/36475-mobil-1-esp-x3-0w-40-svezhee/

lub z normą LL04 - Ravenol REP 5w30 lub do mocnego upalania Ravenol RUP 5w40.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Od siebie polecam do B47 wspomniany wyżej Mobil 1 X3 0W-40.

Leję i nic się nie dzieje, zrobilem juz 3 albo 4 wymiany. :)

Niestety bez ll04.

spacer.png

Opublikowano

oki problem jest w tym ze na chwile obecna mam tylko te dwie opcje albo orginal bmw z tymze cena 2x dlatego sie dopytuje ktory z tych dwoch jest lepszym wyborem ?

Z gory dziekuje za zainteresowanie i podpowiedzi..

  • Moderatorzy
Opublikowano

obojetnie jeśli wymienisz go po 8tys.

Z tych dwóch wolałbym już zalać trzeci - shella ect c3 0w30 (ale c3 a nie c2/c3)

spacer.png

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.