Skocz do zawartości

325Ci Spadanie obrpotów


kamil5220

Rekomendowane odpowiedzi

e46 M54b25 Witam mam taki problem falują/spadają mi obroty podczas np dojeżdżania do skrzyżowania wcisnę sprzęgło przyfaluje kilka razy i sie ustabilizuje i tak zawsze , zauważyłem ze podczas mrozu silnik cały czas trzyma ok 800 obrotów dopiero jak sie porządnie rozgrzeje to obroty spadają auto mam od 2 lat .Duzo tego w internecie naczytałem sie troche ale 100% odpowiedzi nie wyczytałem

 

Wymieniłem:

-uszczelka dekla

-swiece

-adaptacja wolnych obrotów

-sprawdzona szczelnośc dolotu

-odpięta przepływka

-odpięty czujnik sprzegła

-vanos na kompie sprawdzony ok

-bledów zero na komputerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem był szeroko opisywany na różnych forach, wiele e46 się z tym boryka, niektórzy wymieniali pół samochodu i tak naprawdę nikt nie znalazł jednoznacznego rozwiązania problemu a wielu probowalo, do głowy mi przychodzi aktualizacja softu jako jedno rozwiązanie . Silnik trzyma wolne obroty tylko na zimnym rozruchu kiedy dolewany jest paliwem, po lekkim rozgrzaniu zaczyna falowac gdy schodzi z obrotów około 1500, powyżej tej wartości stabilizuje się normalnie. Jak nie chcesz popłynąć w niepotrzebne i niekończące się koszta to odpuść temat i uznaje ze ten typ tak ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krokowy czyściłem dawno temu(ponad rok temu) nie pomogło

 

I ma prawo nie pomóc , a nawet pogorszyć stan co nie oznacza że to nadal nie będzie korkowy bo tego tak na prawdę nie przewidziano aby czyścić tylko wymienić więc nadal uważam że może to być krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winna może być właśnie przeplywka bo po odpieciu powinien nastąpić spadek mocy falowanie lub całkiem zgasnac bo komputer nie ma informacji o dawce powietrza i przechodzi w tryb awaryjny. Sprawdź wartości przeplywki i napięcia na wtyczce. Może jest gdzie kabelek od niej załamany. Lub przerwany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się tej przepływce bo tak jak już pisałem po odpieciu powinno być zauważalne pogorszenie. Co do oleju mimo wszystko uważam że 5w będzie zdrowszy dla silnika który ma vanos. Z resztą jest nim sterowany więc olej to ważna sprawa i to z dobrej półki olej powinien być. trochę duży przebieg na tym oleju masz. A lewe powietrze poza dolotem sprawdzales?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie tylko dolot sprawdź, lewe powietrze może iść ze skrzyni korbowej też. Co do oleju to niech się jakiś fachowiec wypowie nie chce się wypowiadać w temacie który słabo znam bo nigdy nie robiłem przy tym silniku. Wiem tylko że bmw do vanosow zaleca oleje 0w lub 5w że specyfikacja longlife i wymianę niby przy 25000km ja przeszedłem u siebie z 10w na 5 w i nie żałuję tyle że nie stosuje LL po prostu wymieniam co 10000. Ale po zmianie zauważyłem że silnik ma jakby lżej. Przeszedłem z castrola 10w40 na valvoline 5w40. Przy problemach że swoim silnikiem sporo się naczytalem że po przejściu na zalecany olej odczuli znaczną poprawę. Tylko co do tej zmiany niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie lej 10w, to katorga dla silnika :nienie:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy przez olej zrobiłem na 10w40 ponad 20tys km i faluje jak falowało a co było wczesniej lane to nie wiem

 

Masz na myśli, że odkąd kupiłeś jeździsz na 10w40? Czy też po kupnie trochę pojeździłeś na tym "nie wiadomo jakim" i dopiero po jakimś czasie wymieniłeś na te 10w40? Jeśli jeździłeś na tym poprzednim, to czy wtedy falowało?

Tak czy inaczej za gęsty olej masz. Co by tam nie było wcześniej lane ten silnik powinien jeździć na 5w30 lub 5w40.

Przy okazji; dużo bierze tego oleju na 1000km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom? Raczej zgodnie z pozorami. Olej jest gęsty, więc go nie ubywa (ciężej go przecisnąć choćby przez pierścień olejowy). Oczywiście, fakt, że nie bierze oleju nie musi mieć przyczyny w jego gęstości i po zalaniu 0w czy 5w też może nie brać oleju. Niemniej jednak zbyt gęsty olej (a 10w takim jest) może być przyczyną braku jego ubytków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.