Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem E90 ze starym sprawdzonym silnikiem 2.0d M47. Niestety autko jest do zrobienia. Napiszę co zauważyłem i co już sprawdziłem;

 

Auto nie rozwija pełnej mocy. Układ dolotowy jest szczelny w 100%, turbina mechanicznie Ok, dolot jest czysty a ilośc oleju wewnątrz to zroszenie mgiełka, na czas pomiarów wężyk podcisnieniowy z EGR zdjęty. Wiec tak z deski wywala błąd CC ID 31 "przekroczona emisja zanieczyszczeń". Podczas jazdy z live data z INPA soll/ist rzuca się w oczy to ze turbo nie doladowuje przy celowym depnieciu brakuje nawet do 0,7bara. Przy normalnej jeździe zwykle jest to 400 jednostek czyli 0,4bar. Ogólnie muł jak cholera. Przeplywka ma wtedy parametry lekko przekroczone np oczekuje 430 ma 540 po czym w miarę wyrównywania stylu jazdy parametr przepływki zbliża się do oczekiwanej. Turbo nadal wisi np chce 1400 ma 1100

 

Druga rzecz; nastawnik turbo (mam turbo mitsubishi) podczas włączenia zapłonu wykonuje ruch góra dół po czym na stałe blokuje się w górnej pozycji i słychać jak pcha go w górna pozycję na sile (takie brzeczenie silowniczka).kierownice geometrii pracują idealnie bez zacięc w pełnym zakresie.

 

Mój test; odlaczylem wtyczkę sterownika i ręcznie ustawiłem kierownicę na sam dół. Efekt jest taki; live data w INPA turbina tym razem przeladowuje dochodzi do maksimum 2,2 bara z wykrzyknikiem w tym czasie przeplywka również zawyza wartości.

 

Trzecia rzecz: po podłączeniu wszystkiego jak na początku pali bezpiecznik 20A w komorze kompa-bezpieczniki Motor Sicherungen i wywala masę błędów np 41D1, olejowe, podgrzewaczy lambdy, coś od klapek również. I teraz tak: jeśli odlacze nastawnik turbo i wykasuje błędy to nie powrócą juz dopóki nie podepne go znowu. Wtedy znów spali bezpiecznk.

 

 

Bardzo proszę o pomoc lub rady co mogę jeszcze sprawdzić. Czy możliwe ze ktoś zamontowal tu nastawnik bez adaptacji?

Opublikowano
Zacznij od tego palenia bezpiecznika. Albo coś uszkodziło się w nastawnika przez Twoje sprawdzanie albo samoistnie dokonał żywota. Jeśli pali bezpiecznik to jakiś obwód nastawnika idzie na pełne zwarcie. Wymień nastawnik i potem weź się na nowo za diagnozowanie. Adaptacje należy wykonac zawsze jeśli jest taka opcja dla elementu. Ja czasem wymieniałem bez ale to trochę wbrew sztuce.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Bez powodu nie uciekalbym się do takich metod jak manualne opuszczenie sztangi turbo :D ładuje ładnie tylko nie w "takt" ECU. Ciężki temat z dostępnością samego nastawnika do turbiny mitsubishi. Wydaje się być uszkodzony. Na odpietym przewodzie jego sterowania nie pali bezpiecznika. Rozbierać go? może ktoś z Was ma na sprzedaż?

 

Błędy emisji były od niesprawnych świece, po zmianie świec i skasowaniu błędów juz się nie pojawiają. Łapał je na rozruchu. Razem ze świecami wymieniłem komplet filtrów z olejem. Silnik na pewno jest wdzięczny za świeżego motula lecz mocy nadal brak. Kolektor jest juz czysty. Co tam się działo po 230k bez czyszczenia kibel szkoda gadać.

Opublikowano
Jak ten nastawnik powinien działać? Zapłon-> test góra dół jest po czym trzyma go sztywno na górze. Tak ma być? I ciągle go tak trzyma.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich,mam ten sam problem,auto stracilo cisnienie z turbiny,myslalem ze zatarla sie turbina ale po demontazu rur,wszystko czyste i bez luzu,poruszalem sztanga,gora dol i przeszlo,mysle ze nastawnik mowi end.Mial ktos tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.