Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z zawieszeniem. Czy tulejka wprasowana w oczko która idzie na samym końcu wachacza z przodu i przykręcona do podwozia ma być założona (swoim ułożeniem gumy) pionowo czy poziomo. Dodatkowo na gumie jest oznaczony trójkąt i czy ma być (np. przy założeniu poziomym tulejki) do góry czy nadół. Proszę o podpowiedż.

Pozdrawiam

Opublikowano
Na tulei gumowej i tej obejmie (oczku jak piszesz) masz znaki w postaci strzałek i bardzo wazne jest aby były one ustawione na prosto siebie.
Opublikowano

Tak zgadza się na tuleji gumowej jest strzałka ale na oczku nie mogę znaleść więc dlatego nie wiem w którym kierunku ma być ta strzałka.

Pozdrawiam

Opublikowano

Na oczku jest strzałka w postaci trójkąta i z tego co pamiętam to tuleje mają być skierowane strzałkami do wewnątrz auta.

Nie wydaje mi się, aby te strzałki na oczkach same znikły bo są odlane.

Przyjrzyj się tym obejmom z obu stron dokładnie, to na pewno znajdziesz. Strzałki są umieszczone poziomo.

Opublikowano

Dzieki za podpowiedż. Po dokładnym obejrzeniu jest tak jak napisałeś. U mnie jest ledwo widoczna wygląda tak jakby ktoś specjalnie spiłował bo żle wprasował tulejki. Tak to jest jak ktoś nie wie i nie pyta.

Pozdrawiam Piotr

Opublikowano
czy do wymiany tych tuleji trzeba ściągać cały wahacz? :wink: czy da rady coś zrobic bez tej czynności :twisted2:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Da się to zrobić bez wyjmowania wahacza, trzeba tylko zaznaczyć w jakiej pozycji jest wachacz w stosunku do tej tulei gdy auto stoi na kołach, aby guma nie była w stanie skręconym. To samo tyczy się naprężenia wzdłużnego, czyli tuleja powinna być wciśnięta na trzpień wahacza praktycznie do końca, tak aby była szczelina ok. 0.5mm. Tuleja powinna być tak wciśnięta w obejmę, aby pokrywały się na niej i na obejmie znaki a tuleja powinna wystawać po równo z obu stron z obejmy.

Prawidłowo tuleja powinna być wciśnięta na wahacz przyrządem, ale po posmarowaniu jej wodą z płynem do naczyń albo z mydłem wejdzie też po stuknięciu młotkiem. Nie wolno pod żadnym pozorem stosować smarów ani olejów, bo tuleja będzie się później ślizgała na trzpieniu zamiast skręcać się i otwór bardzo szybko się wyrobi.

Podczas nabijania tulei dobrze jest przyłożyć do wahacza z drugiej strony większy młotek (przy długim sworzniu wewnętrznym jest taka odpowiednia płaszczyzna) żeby uderzenia nie przenosiły się na sworzeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.