Skocz do zawartości

[e46 320d przedlift] nie kreci dmuchawa nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pierwszy post więc serdecznie wszystkich witam,

 

Problem mianowicie jest w mojej buni jest taki, w zeszłym roku nawiew do kabiny przestał nagle działać na tydzień czasu, później się naprawił i do teraz był spokój.

Wcześniej lekko falowały obroty więc wyczytałem na tym na tym forum że trzeba wymienić jeża ale te lekkie falowania mi nie przeszkadzały.

Teraz nadmuch w ogóle przestał się kręcić .

 

Wymieniłem jeża na nowego i dalej jest to samo, popukałem, sprawdziłem połączenie we wtyczce, podmieniłem na starego, sprawdziłem bezpieczniki i dalej nic, zero nawiewu!!!

Dzisiaj dobrałem się do silnika dmuchawy ( kupe plastików trzeba ściągać). Co sprawdziłem:

1. Silnik kręci się równo, nic nie piszczy nie chrobocze, po prostu zero oporów.

2. Co mnie zdziwiło, na najmniejszej prędkości ustawionej na panelu (dwie kreski) mam 8V DC na kostce przy silniku ( na czerwonym i brązowym przewodzie) a przy max prędkości mam 1V na tych dwóch przewodach ???

 

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł jak sprawdzić ten silnik ?? Podobno na krótko nie można bo do silnika jeż podaje 8v sygnału prostokątnego i podpięcie na krótka pod aku usmaży silnik

Opublikowano
Z tego co kojarzę to jest zwykły silnik ze szczotkami ręcznie możesz kręcić i nie będzie oporów ale jak szczotki się skończyły to ci nie ruszy. Trzeba by było sprawdzić pod prądem w elektronicznych sklepach można kupić tanio regulator napięcia, przydatna rzecz za małe pieniądze. lub podmienić na chwilę na sprawny i zobaczyć czy działa. Co do prędkości to chyba na odwrót. Na minimum 1v a na max 8v. Jeśli takie napięcia ci dochodzą i nie działa to znaczy że silniczek dokonał żywota. Ile pinowa jest kostka od jeża? Z tego co kojarzę powinna ich mieć 5 ale mogę się mylić.
Opublikowano

Tak kostka od jeża ma 5 pinów a napięcia są takie jak pisałem, na max 1v na min 8v.

Co do napięcia to tak sobie myślę że skoro mam sygnał prostokątny z jeża to na zwykłym mierniku na najwolniejszym biegu mam mniejszą częstotliwość przebiegu i miernik może pokazywać 8v ale gdy dam max na panelu, częstotliwość rośnie i miernik może już pojazywać mniejszą wartość przy tak szybkich zmianach stanu z 0v na 8v. No nic, jutro wyciągam silnik i sprawdzam szczotki.

Opublikowano
Kilka tych silnikow widzialem uszkodzonych. Zatarty, inny luzem osiowym a inny niby wygladal normalnie, krecil sie bez oporow ale czasem sie nie wlaczal (jak u Ciebie) i wlasciciel myslal ze to jeż. Po wymianie smiga bez problemu.
Opublikowano
Tak hop siup szczotek nie sprawdzisz. Ten silniczek jest chyba nierozbieralny . I ostrożnie przy wyciaganiu bo wirnik łatwo się kruszy. Ostatnio dmuchawe naprawiłem z 2 lata temu ale z tego co kojarzę to na max było 8v ale mogę się mylić. Nie chciałbym cię wprowadzać w błąd. Najlepiej mieć jakąś na podmianke. Możesz jeszcze sprawdzić po pinach. Na 4 powinna być masa, sprawdź czy jest. Na 2 pinie powinno być około 12v tzn napięcie jakie ma aku , a na 3 pinie możesz posprawdzac napięcia w zależności od ustawionej mocy. Kojarzę że na max było 8v. A na starym jeżu co pokazuje? W sumie po pinach powinno być to samo co na wtyczce. Więc najpierw sprawdź silniczek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.