Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

mam kłopot z autem, w sumie na własne życzenie. Jakis czas temu zapragnąłem mieć konkretny program do diagnozy i kodowania BMW, bo sporo dłubię przy swoim i proszenie się znajomych o możliwość użycia komputera jest dość kłopotliwe. Zatem kupiłem ISTE (d i p w sumie cały pakiet) a że planowałem zrobic update DME to oczywiście gnany wizją niesamowitego triufu włączyłem sobie aktualizację licząc że poklikam i bez problemu dam radę. No cóż, nie dałem. Wyskoczył jakis błąd coding failure i potem komunikat zeby wyłączyć zapłon i czekać. Czekałem kilka godzin, oczywiście auto na prostowniku, laptop na ładowarce. Cóż przerwałem to w koncu bo w sumie musiałem na noc pozamykać i iść do domu. Nie mam iCOMa i w sumie żałuje. Używam kabla od Viakena który dobrze komunikuje sie z E46 ale jak widać na takie operacje sie nie nadaje.

Jakie są teraz objawy. Oczywiście auto nie odpala. Po przekręceniu stacyjki od razu temperatura max. Inpa pokazuje że brak komunikacji z ECU, a w ISTA wyświetla DME na szaro jakby go nie było. Zatem pewnie uwaliłem ECU. Sprawdziłem bezpieczniki w schowku 27,29,30 i są ok. Potrzebuję kogoś kto moze mi postawić to ECU na nogi, bo alternatywą jest oczywiście wymiana zestawu DME/EWS/Stacyjka/Kluczyk. Jest ktoś kto moze pomóc? Mieszkam w okolicach Kielc.

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Ok na razie nikt nie ma czasu by mi pomóc wiec sam poszukam przyczyny braku połączenia z DDE. Zatem plan na dzis to sprawdzenie czy na pewno dochodzi prąd do DDE. Sprawdziłem bezpieczniki pod maską (30A) i są ok. Teraz multimetr i sprawdzę czy dochodzi prąd na główny przewód zasilający. Cały czas mam nadzieje, że moze po prostu zdechł bezpiecznik :) zobaczymy zatem.
Opublikowano
Wybacz uczę się dopiero więc pewne sprawy nie są dla mnie oczywiste. Zatem ICOM połączy się z DDE mimo, że obecnie nie ma z nim żadnego kontaktu używając zwykłego kabla i INPY albo ISTY? Nie trzeba wyciągać go i dawać na stół elektronikowi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zanim zacząłeś programować trzeba było poczytać DDE3 i DDE4 jak nie ma icom to tylko DIS v44

ISTA P z emulatorem K-dcan sie nie nadaje do programowania sterowników żadnych, tylko do kodowania i do podglądu jakie sterowniki do aktualizacji

i jakie zbnr , do czynności dodatkowych jak adaptacje itp

nie doczytałeś że zapłon nie jest odczytywany z interfejsu tylko masz przycisk KL15 ON zapłon włączony (kluczyk na zapłon )

i KL15 OFF wyłączasz kluczyk i zmieniasz na KL15 OFF wtedy ista P widzi że zapłon wyłączony i po 15 / 30 sekundach każe włączyć zapłon

włączasz kluczyk na zapłon i w emulatorze ustawiasz KL15 ON

ale i tak nie wolno programować , ja programowałem DDE3 z ICOM ista P programowanie trwa ok 2.5 minuty

interfejs K-dcan czy K-KL do bmw nie jest w stanie przesłać taką ilość informacji i dlatego niszczy program ,

jak być użył interfejsu z Winkfpt to trwało to by ok 25 minut , z tą różnica że winkfpt jest przystosowane do przesyłu softu ze zwykłego interfejsu

ale nie ISTA P ona programuje tylko z ICOM i tak przesyła informacje ja by to był icom przez port ethernet po linii K

szukaj kogoś z ICOM lub spróbuj zaprogramować przez DIS v44 cip V44 (najlepiejmoże być ADS lub zwykły interfejs też da rade )

tam jest możliwość odzyskania programu w DIS v44 , wiele tu pisaliśmy że ISTA P z emulatorem się nie nadaje do programowania

tak samo jak winkfpt nie jest pewny w DDE3 i DDE4 lepszy jest do tego DIS v44

tak się robi programowanie dis v44

Witam

chcialem spytac czy ktos z Was bawil sie w update softu do DME, lub do innych sterownikow w aucie.
Chce zmienic soft w DME poniewaz znalazlem w ETK 15 aktualizacji.
Prosil bym o jakies instrukcje, z tego co znalazlem to wiem ze:

do przeprogramowania będą potrzebne:
Part nummber,basic control unit (sczytane z identyfikaci DDE)
Part number,prog.control unit (z tabeli z tis w zależności od starej wersji)
Vin
Przebieg

programowanie:
1 Uruchamiamy dis v44
2 Naciskamy przycisk coding/program.
3 Wybieramy 5 programing i naciskamy przycisk strzałki w prawo
4 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
6 wybieramy DME programming i naciskamy przycisk strzałki w prawo
7 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
8 wybierany 1Replace control unit i naciskamy przycisk strzałki w prawo
9 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
10 wybieramy 1Determine basic control unit i naciskamy przycisk strzałki w prawo
11 program spyta się czy sterownik jest uszkodzony, naciskamy przycisk NO
12 wpisujemy Part nummber,basic control unit i naciskamy przycisk YES
13 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
14 wprowadzamy VIN i przyciskamy przycisk YES
15 wpisujemy Part number,prog.control unit (nowy!) i przyciskamy przycisk YES
16 Wyświetli objaśnienia które, przewijamy do samego dołu i wtedy pojawi się opcja szczałki w lewo którą przyciskamy
17 wybieramy 2Program basic control unit i naciskamy przycisk strzałki w prawo
18 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
19 wpisujemy 7 ostatnich znaków VIN-u i przyciskamy przycisk YES
20 wpisujemy przebieg samochodu i naciskamy przycisk
Następuje teraz programowanie po którym zostanie wyświetlony komunikat z prośbą o wyłączenie zapłonu na 25s
Następnie program spyta się czy dokonać synchronizacji DDE-EWS którą wykonujemy (robi się to prawie automatycznie)
Po całym procesie wyłączamy zapłon GOTOWE!!!

to jest programowanie normalnie jak wszystko ok

wcześniej zczytujemy w Dis asembly nr (ZUSBnr ZBnr) masz go w INPA / DDE3 / pod F3 (aktualny jaki jest teraz )

tablice z numerami są w TIS (tu też są dostępne ) http://www.lubiebmw.pl/przeplywomierz_bmw.html

w opcji coding/program jest opcja naprawy softu ale musisz znać aktualny nr softu (asemblly nr) i vin trzeba wpisać

Opublikowano
Święta prawda!Stawiaj DIS V44 i szukaj kogoś kto pomorze Ci (zdalnie )to podnieść.Są opisy jak to robić(chyba nawet na tym forum) ale pamiętaj że w Twoim wypadku dochodzą jeszcze emocje ,więc lepiej jak zrobi to ktoś inny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie DIS z ICOM działa , przy czym bardzo szybko :shock: :shock: :shock: , nawet kodowanie i programowanie aktywne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie DIS z ICOM działa , nawet kodowanie i programowanie aktywne

To napisz jak to zrobić aby DIS działał z ICOM , nie ma żadnej informacji jak to zrobić nawet z SSS są problemy

Ja ci mogę dać gotowy , ale pisać nie będę, bo to nie moje prace. Ale tam jest tylko jeden język - rosyjski. Możesz pokombinować

Opublikowano
Stawiaj DIS V44 i

i zobaczymy tu santa barbara na 100 stron jak ten DIS uruchomić ))))))

Tak się składa że są ludzie tacy jak Din76 który wskazał mi linka skąd pobrać DIS V 44 wraz z filmem jak instalować. Z taką pomocą nie trzeba opisu na 100 stron. :handshake:

Opublikowano

Ok samochód odpala :)

Dzięki za pomoc, a szczególnie Tobie Din.

Użyłem co prawda DISa ale teraz na spokojnie ogarnę ICOMa i ISTE, a juz na pewno źródło dobrego zasilania bo korzystałem z Audi i prostownika żeby się udało. Gdyby się komuś coś podobnego przydarzyło to w DIS faktycznie faktycznie spokojnie mozna działać, nawet jak się nie uda, to zacząć od nowa i pójdzie, tylko dobry prąd to podstawa.

 

A tak przy okazji, mogę wymienić transponder w kluczyku i go dokodować do auta? Popsuł mi się jakiś czas temu jeden transponder a w drugim chyba akumulatrorek od pilota siadł i teraz muszę jeździć z dwoma :)

  • 7 lat później...
Opublikowano
W dniu 14.12.2016 o 21:22, Lady5 napisał(a):

Tak się składa że są ludzie tacy jak Din76 który wskazał mi linka skąd pobrać DIS V 44 wraz z filmem jak instalować. Z taką pomocą nie trzeba opisu na 100 stron. 🤝

zabawie się w archeologa i odkopię temat. Podrzuci ktoś linka skąd pobrać DIS v44? 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam 

Mam to samo co kolega miał z tą różnicą że chciałem dokonać aktualizacji winkfp jednak gdy się zaczęła a właściwie było 0% po jakieś minucie wyskoczył blad 211 i teraz mam tak jak kolega auto nie odpala a po zapłonie jest temp na max i nie słychać żeby pompa w baku chodziła.  Bardzo proszę o pomoc za tydzień miałem jechać w trasę a tu na własne rzeczenie coś takiego . Bardzo proszę o pomoc 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.