Skocz do zawartości

N43 po wymianie rozrządu


Mich4S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie trzech rzeczy trzeba przestrzegać:

1. Wymiana oleju co 10-15 tys. (w zależności od warunków jazdy - jak dużo miasta to 10 tys. - silnik pracuje a km. nie ma)

2. Co 50 - 70 tys wymiana napinacza.

3. Przy każdej wymianie sprawdzać czy w starym oleju nie ma okruchów plastiku (najlepiej przelać przez gęste sitko) - było sporo przypadków zatarcia silnika przez uszkodzone ślizgi łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że przy automacie zasada taka sama? Ja nie jestem rajdowcem i chcę 320d/320i. Normalnie to bym gaz montował, ale, że w 320i nie można to sobie diesela sprawię. Nie mam niestety porównania wśród znajomych silników n43 i n20 w awaryjności więc nie wiem czy za naprawy n43 nie dopłacę za benzynę z 320i? ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku przy przebiegu 189tys nie było żadnego zużycia łancucha, ani ślizgów. Na prowadnicach normalne ślady, nic więcej. Rozrząd wymieniłem tylko dla swojego spokoju, koszt też nie jakiś mega wielki ok 1000zł z robocizną na oryginalnych częściach. Rozrząd do tego czasu był oryginalny 2009r. Wymieniany był tylko napinacz

Moim zdaniem jeżeli ktoś dba nie będzie miał żadnego problemu, dobry olej i wymiana co roku to jest podstawa dla łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update to aktualizacja sterowników do najnowszych wersji, ja jakiejś wielkiej zmiany nie odczułem.

co do rozrządu to jest to jak każda w dzisiejszych samochodach rzecz, która nie jest na zawsze, wytrzymalsze jak paski,ale nie bezobsługowe.

Jak ktoś dba, zmienia olej, nie butuje zimnego to nie ma się czego bac, Dobry mechanik osłucha to Ci powie czy łańcuch trze,a profilaktycznie można wymienić po 150-200tys km. Koszt jest porównywalny do rozrządu na pasku;) Porównując np z dieslem 320d (n47)plus tu jest taki że rozrząd znajduje się z przodu a nie pomiędzy silnikiem a skrzynią, i koszty przy takiej wymianie wachają się juz pomiędzy 3-4tys zł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezus... Ja się zastanawiam, czemu ludzie tylko o benzyniakach piszą, a ja pomyliłem właśnie n43 z n47 w tytule. A co do już benzyniaka, to te koszty naprawy za 1000 to w aso? Co do diesela właśnie słyszałem, że koszmarnie karzą płacić, dlatego ten temat miał dotyczyć właśnie diesela i akcji która tam się niby odbyła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000zł to u prywatnego mechanika. 500zł koszt robocizny i ok 350zł komplet rozrząd swag(jest to oryginał bmw tylko kupiony po za serwisem i dla tego ma ztarty znaczek bmw. bo w serwisie kosztuje więcej.

plus uszczelka około 60zł i kółko zębate na wał korbowy(cięzko dostępne poza serwisem) w serwisie około 70zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.