Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś może mi pomóc? Potrzebuję dobrego elektryka od BMW. Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym lub nieszczęśliwym posiadaczem BMW E46 z silnikiem 2000 diesel'a. Auto sprowadziłem trochę zaniedbane lecz jako jeżdżące bezwypadkowe. Niestety po tygodniu jeżdżenia zaczęły się problemy. W jednym z korków auto się zagotowało i wysadziło wodę. Byłem u kilku magików którzy na chybił trafił strzelali: uszczelka pod głowicą, wentylator, itp. Jeden z nich wymienił mi zawór recyrkulacji spalin bo podobno był pęknięty. Odebrałem ale auto nadal ma problemy. Byłem u fachowców od klimy i stwierdzili że wentylator nie chodzi prawidłowo na wszystkich prędkościach i rośnie ciśnienie gazu. Gdy klima jest wyłączona wszystko jest ok-auto trzyma temperaturę przed połową wskaźnika. Gdy klima jest załączona wentylator zaczyna dziwnie się włączać i wyłączać (bardzo krótko wentyluje) i w dużych temperaturach i korkach auto wyżuca wodę i gotuje się. Proszę o jakąś pomoc!!!

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Na twoim miejscu wymienilbym wisko oraz ten nieszczesny wentylator - na allegro sa po 50 pln.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Ale podobno w tym modelu nie ma Wiska tylko zwykły wentylator i jakiś moduł?! Czy to prawda? Może tylko wystarczy wymienić moduł wentylatora? Czy ktoś miał już taki problem albo zidentyfikuje usterkę?
Opublikowano

Miałem podobne problemy z b. nieregularną pracą wiatraków w Lancerze i pomogła wymiana termostatu.

Z tym, że u mnie działo się tak zarówno na załączonej i wyłączonej klimie :doh:

Opublikowano

Jezeli auto ma przejechane wiecej niz 100tys km proponuje wymienic pompe wody i termostat.

 

To ze wlaczona klima dziwnie sie zachowywuje moze byc spowodowane niewlasciwym cisnieniem czynnika chlodzacego w ukladzie. Prawdopodobnie cisnienie jest za male dlatego kompresor wlacza i wylacza sie w krotkich odstepach czasu. Gdyby cisnienia nie bylo wogole wowczas elektronika nie wlaczyla by go wogole.

 

Kompresor AC jest dodatkowym obciazeniem dla silnika (szczegolnie o malej pojemnosci) przez co przyspiesza proces przegrzewania sie.

Opublikowano

Dzięki za rady. Muszę dokładnie przejżeć to auto u dobrego elektryka. W serwisie klimy wymienili mi gaz i układ jest teraz dobrze napełniony. Niestety nadal uważam że jest to wina klimy lub jakiegoś sterowania wentylatorem, ponieważ bez włączonej klimy wentylator pracuje prawidłowo i nigdy auto się nie grzeje. Przy klimie potrafi się nie włączyć wcale przez długi okres lub włączyć się na kilka sekund. W takim przypadku ciśnienie w układzie klimatyzacji cały czas rośnie do ponad 20 atmosfer (a w BMW powinna pracować przy 12 atmosferach). Sądzę, że gdyby to było coś z termostatem lub pompą grzał by się i bez klimy, atak się nigdy nie stało. Myślałem, że ktoś miał taki przypadek!?

HELP ME!!!

Opublikowano
... tak na logikę to masz padnięty drugi bieg wentylatora. Dlatego przy klimie w korku wogóle nie chodzi, jak przejedziesz kawałek auto sie schłodzi to wentylator przechodzi na 1 bieg i wtedy troche działa, ciśnienie wzrasta w układzie załącza drugi co u ciebie skutkuje wyłączeniem wentylatora... to tak moim zdaniem
Opublikowano
Co do wiska w tym modelu tylko wystepuje przy automatycznej skrzyni biegow. na paczatku sprawdz wentylator, u mnie jak wlacze klime i jest goracao wlacza sie drugi bieg tzn kreci sie szybciej, oprocz tego moze masz cos z termostatem, to tez sprawdz. a klima dobrze chodzi??? moze miales cos kombinowane przy chlodnicy??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.