Skocz do zawartości

Buczenie nawiewu


michal_beny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

od kilku dni podczas jazdy słychać buczenie które po wyłączeniu nawiewów ustaje. Kilka tygodni temu naprawiałem wentylator nawiewu (znajdujący się na schowkiem) który hałasował więc to nie on. W/w buczenie słychać podczas uruchomionego silnika i włączonym nawiewie. Na samym zapłonie i włączonym wentylatorze buczenia nie ma. Nie hałasuje też jak jadę z wyłączonym nawiewem. Buczenie czasami samo ustaje. Dźwięk jest czymś w stylu głośniejszej pracy silnika.

Pytanie oczywiście brzmi co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać buczenie które po wyłączeniu nawiewów ustaje...

 

Tylko ze jak klime wylacze to buczenie nie ustaje...

 

Pisałeś, że ustaje po wyłączeniu dlatego pomyślałem o kompresorze (a żeby wyłączyć nawiew trzeba wyłączyć klimę). Nie wiem co może być w takim razie przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam kompresor od klimy i tak potwierdzam ze buczenie nie ustaje po wylaczeniu klimy bo pasek dalej napedza kompresor . Powodem jest brak konserwacji klimy o dokladnie brak oleju w kompresorze. Jedz do Feuvert, niech ci naladuja klime jednoczesnie ci naladuja olej. Podejrzewam ze od ponad roku nie nabijales klimy (jak nabijasz klime, nabijasz rownierz olej w kompresorze)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli oddales do nabicia klimy fachowcowi 2 x w roku to jednak raczej nabil olej ale moze tez tak byc ze stwierdzil ze nie bedzie nic robil bo raz doroku wystarczy i ci nic nie wymienil. Czy buczenie jest szczegolnie obecne na niskich apotem jak by zanikalo ?

 

nagraj filmik bedzie prosciej

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam kompresor od klimy i tak potwierdzam ze buczenie nie ustaje po wylaczeniu klimy bo pasek dalej napedza kompresor . Powodem jest brak konserwacji klimy o dokladnie brak oleju w kompresorze. Jedz do Feuvert, niech ci naladuja klime jednoczesnie ci naladuja olej. Podejrzewam ze od ponad roku nie nabijales klimy (jak nabijasz klime, nabijasz rownierz olej w kompresorze)

Kolega to zna zasadę działania klimatyzacji w samochodach osobowych? Słyszeliśmy o sprzęgle kompresora?

 

Sprężarka po wyłączeniu "chłodzenia" się wyłącza, zatrzymuje jak kto woli, sprzęgło ją odłącza i kręci się sama rolka.

Proponuję najpierw pooglądać swoje własne auto jak działa ;)

 

I tak ogólnie większość aut przy obecnych temperaturach nawet w trybie auto nie załącza sprężarki, chyba że bardzo wilgotno w aucie.

 

Do autora tematu

Buczy ci wentylator który jest za schowkiem pasażera. Rozebrać nasmarować i powinno być ok, tylko jest trochę zabawy, ale samemu spokojnie ogarniesz.

 

PS. Na prawdę wystarczyło użyć :search: bo na forum 100 razy o tym było. To częsta przypadłość E90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba czytac kolego caly temat a pozniej dawac rady. Wentylator za scjowkiem pisalem ze juz wyjmowalem wiec to juz jest wyeliminowane. Dlatego wlasnie pisze zeby dowiedziec sie co to skoro nie wentylator o ktorym bylo 100 razy na forum.

Po weekendzie odwiedze paru magikow od klimy zobacze co oni powiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie nie doczytałem.

 

Ale to w takim raczej zagadkowa sprawa. Jeżeli dobrze czytam Twoje posty to rozumiem, że jest tak:

1. Na postoju przy załączonym nawiewie jest cicho

2. Podczas jazdy jak jest włączony nawiew buczy i wyłączenie kompresora nie pomaga przycisk "Śnieżynki"

3. Wyłączenie całkiem nawiewu podczas jazdy pomaga.

 

Jeżeli tak to wygląda że coś z wewnątrz nawiewu jest problemem, a kurde tam poza silnikiem dmuchawy to nie ma co buczeć, chyba że któryś z silniczków klap się zablokował.

 

Jak masz możliwość to podłącz się do komputera i jak coś się dzieje z układem wentylacji (zablokowany silniczek) to wyrzuci błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka po wyłączeniu "chłodzenia" się wyłącza, zatrzymuje jak kto woli, sprzęgło ją odłącza i kręci się sama rolka.

Proponuję najpierw pooglądać swoje własne auto jak działa ;)

 

Frugo84, wiem jak dziala kompressor. :) tylko moja wiedza w tym temacie nie jest ogolnikiem przeczytanym na forum. Olej w kompressorze sluzy wlasnie do chlodzenia czesci ruchomych i zapobieganiu zatarcia parti ruchomych a w szczegolnosci rolki (ktora jest czescia kompresora).

 

A wiec czy kompresor jest w stanie idle czy dziala, rolka sie ciagle kreci bo nie moze przestac bo jest napedzana przez pasek ktory sie nie zatrzymuje :) To rolka bez oleju prowokuje glowne buczenie bo masz tarcie metalowych elementow o siebie bez obecnosci oleju. a wiec czy masz klime wlaczona czy nie jest buczenie. Buczenie jest troche mniejsze jak klima jest wylaczona bo nie pod obciazieniem i zerowe jezeli silnik jest wylaczony bo rolka sie nie kreci dlatego kolega nie ma buczenia na wlaczonym tylko zaplonie (kompressor klimy dziala na zasilaniu akumulatora).

 

 

A wiec tak proponuje faktycznie jak sugerujesz poogladac jak dziala wlasny samochod czego nie zrobiles i nie przeczytales tematu zanim sie wypowiedziales bo kolega juz sprawdzal wentylator.

 

A i jeszcze aby skompletowac twoja wiedze to co napisales czyli powtorze :

 

Sprężarka po wyłączeniu "chłodzenia" się wyłącza, zatrzymuje jak kto woli, sprzęgło ją odłącza i kręci się sama rolka.

Proponuję najpierw pooglądać swoje własne auto jak działa ;)

 

To jest tylko prawda jak masz niektore silniki dizla i benzynowe i w pewnych konfiguracjach (bez Full Webasto np ale wzialem pod uwage silnik kolegi i w ze w dizlu malo ludzi ma Full webasto co i tak nic nie zmienia w mojej diagnozie) bo jak masz np. benzyne R6 W BMW E9x to mozesz nie miec sprzegla i kompressor dziala ciagle :) To tak aby ten incydent ci przypomnial ze wiedza powierzchowna w danym temacie jest zdradliwa i warto zanim sie palnie cos ze zbyt duza dawka agresji, zastanowic sie czy ma sie pewnosc i wie co sie mowi czy tylko gdybasz bo przeczytales urywek wiedzy na jakims forum.

 

Jest zreszta bardzo prosty sposob aby sie dowiedziec czy mam racje czy nie. Przy nabijaniu klimy w feuvert poprosic o kartke z raportu nabijania jezeli ilosc odsysanego oleju jest 0 albo niewielka to znaczy ze to ten trop a odradzam prywaciarzy w tym wypadku bo w ich intersie jest ci zafundowac kompletny remont klimy niz nabic ci kompressor... a w feu vert gosc ci daje karteczke po nabiciu bo i tak klimy nie remontuja (trzeba poprosic o kartke jak by zapomnieli). Sluzy to temu ze jezeli na kartce bedzie pisalo ze wyciagneli 0 oleju a nabicie ci nie daje wynikow i buczy dalej to znaczy ze kompressor juz jest zatarty czego nie zycze koledze bo to droga impreza ale przynajmniej bedzie wiedzial na czym stoi i nie szukal dalej.

 

Frugo84, Zanim nastepnym razem bedziesz chojraczyl to wez pod uwage ze forum (widze ze jestes nowy dlatego cie nie zgnoje) sluzy aby pomagac innym a nie probowac sie wychwalac swoja realna lub domniemana wiedza.

 

Czyli gdybys nawet mial racje a jej nie masz powinienes zmienic sposob komunikacji... wiecej merytoryki i mniej agresji aby nie zgnojic innego uzytkownika ktory moze nie miec juz nastepnym razem ochoty pomoc. Proponuje np redakcje typu, "sluchaj wedlug tego co wiem to wylaczenie klimatyzacji wylacza kompressor a wiec nie powinno byc buczenia na wylaczonej klimie..."... zupelnia inna atmosfera nie ? :mrgreen: Wiekszosc postow na forum to sugestie bo nikt nie ma auta w zasiegu aby moc stwierdzic czy ma racje live czy nie i trzeba traktowac owe rady jako sciezki w ktorym kierunku szukac... kolego... :nienie:

 

@michal_beny : jak teraz mysle jest jeszcze jedna mozliwosc dlaczego nie masz oleju w kompresorze niezalezna od niekompetentnrgo lub nieuczciwego serwisanta klimy. Czy przypadkiem miales "ostatnio" jakas gruba interwencje w twoim aucie na silniku jak np wymiana lancucha rozrzadu w 320D ? tym bardziej prawdopodobne jezeli robiles to w ASO BMW ale u innego mechanika malo doswiadczonego moze sie to zdarzyc.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Rivasi:

Samochod posiadam od ponad roku i przy silniku jedynie filtry i oleje ktore zreszta sam robilem. Tak czy siak dzieki za zainteresowanie tematem. Jak juz pisalem po weekendzie sprawdze ten olej a pozniej bede dalej kombinowac.

 

Do Frugo84:

Jak samochod ma wylaczony silnik a nawiew chodzi tylko na zaplonie buczenia nie ma

Jak jade albo stoje przy wyaczonym nawiewie slychac buczenie bez znaczenia czy z klima czy bez.

 

Do wszystkich:

Kolega przyznal racje ze nie doczytal wiec nie ma juz co go karcic. Przeciez tez probuje pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w kompressorze sluzy wlasnie do .............. a w szczegolnosci rolki (ktora jest czescia kompresora).

WTF??? Skąd Ty wziąłeś tą informację???? :duh:

 

Czyli twierdzisz, że czynnik (bo olej jest wymieszany z czynnikiem) przepływa przez koło pasowe sprężarki i je smaruje???? Chyba że BMW to taka kosmiczna technologia i do wymiany koła pasowego trzeba czynnik ściągać :cool2:

 

Obejrzyj tu sobie jak wygląda rolka ze sprzęgłem.

http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Sprzeglo-sprezarki-w-samochodzie-BMW-serii-1-oraz-3,-sprzeglo-kompresora-klimatyzacji-DENSO-5SE12C,-sprzegla-kompresorow-klimatyzacji,-czesci-do-kompresorow-klimatyzacji/4046

 

To jest tylko prawda jak masz niektore silniki dizla i benzynowe i w pewnych konfiguracjach (bez Full Webasto np ale wzialem pod uwage silnik kolegi i w ze w dizlu malo ludzi ma Full webasto co i tak nic nie zmienia w mojej diagnozie) bo jak masz np. benzyne R6 W BMW E9x to mozesz nie miec sprzegla i kompressor dziala ciagle :)

Hmmm, powiem Ci może silników BMW mało widziałem ale w życiu nie widziałem sprężarki bez sprzęgła (tak na marginesie to ma to swój cel że jest tam sprzęgło, ale to sobie poczytaj). Poproszę o kod, lub zdjęcia tego silnika który ma sprężarkę na sztywno w E90 to bardzo chętnie się dokształcę ;)

 

Frugo84, Zanim nastepnym razem bedziesz chojraczyl[/u] to wez pod uwage ze forum (widze ze jestes nowy dlatego cie nie zgnoje)

 

Proszę bez takich wycieczek bo to chyba podpada pod moderatora.

 

Czyli gdybys nawet mial racje a jej nie masz powinienes zmienic sposob komunikacji[/u]... wiecej merytoryki i mniej agresji aby nie zgnojic innego uzytkownika ktory moze nie miec juz nastepnym razem ochoty pomoc. Proponuje np redakcje typu, "sluchaj wedlug tego co wiem to wylaczenie klimatyzacji wylacza kompressor a wiec nie powinno byc buczenia na wylaczonej klimie..."... zupelnia inna atmosfera nie ? :mrgreen: Wiekszosc postow na forum to sugestie bo nikt nie ma auta w zasiegu aby moc stwierdzic czy ma racje live czy nie i trzeba traktowac owe rady jako sciezki w ktorym kierunku szukac... kolego... :nienie:

 

Może i mogłem inaczej napisać ale Ty wprowadzasz kolegę w błąd i inni potem też mogą to przeczytać i będą powielać takie informacje.

 

Do autora tematu:

W takim razie wychodzi że to coś wewnątrz układu wentylacji, myślę że "zdalnie" będzie ciężko coś wymyślić. Możesz ewentualnie jeszcze filmik wrzucić z tym dźwiękiem.

Zasadniczo moja rada jest tylko taka, zanim rozszczelnisz układ klimatyzacji dwa razy sprawdź wszystko bo to duże koszta i naprawdę w Polsce jest ciężko o dobrego klimatologa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko prawda jak masz niektore silniki dizla i benzynowe i w pewnych konfiguracjach (bez Full Webasto np ale wzialem pod uwage silnik kolegi i w ze w dizlu malo ludzi ma Full webasto co i tak nic nie zmienia w mojej diagnozie) bo jak masz np. benzyne R6 W BMW E9x to mozesz nie miec sprzegla i kompressor dziala ciagle :)

Hmmm, powiem Ci może silników BMW mało widziałem ale w życiu nie widziałem sprężarki bez sprzęgła (tak na marginesie to ma to swój cel że jest tam sprzęgło, ale to sobie poczytaj). Poproszę o kod, lub zdjęcia tego silnika który ma sprężarkę na sztywno w E90 to bardzo chętnie się dokształcę ;)

 

Jezeli nie widziales w zyciu sprezarki bez sprzegla to znaczy ze jezdziles dosyc starymi autami lub autami ktore maja jeszcze stara technologie klimatyzacji :) Sa ogolnie 2 typy sprezarek na rynku.1/ te ktora opisujesz czyli kompresor ze sprzeglem elektromagnetycznym (stara technologia z lat 90), oraz z napedem bezsprzeglowym tak zwane z napedem sztywnym sterowane elektrozaworem gdzie sprezarka dziala ciagle a elektrozawor zmienia sile dzialania miedzy 1% à 100% skutecznosci w zaleznosci od potrzeb.

 

tu masz link w etk do tego kompresora wraz z numerem czesci :

http://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/64+52+9+122+618

a tutaj liste samochodow w BMW w ktorych wystepuje :

http://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/Spr%C4%99%C5%BC.+klimat.+bez+sprz.+elektromagn./64529122618/appliance

 

jak zauwarzysz nawet nazwa w ETK jest Spręż. klimat. bez sprz. elektromagn.

Oczywiscie ten typ sprezarek wystepuje rownierz w innych samochodach BMw pod innym numerem a jest juz stadardem we wszystkich nowych modelach jak np w F3x. To co uwarzasz za jedyny mozliwy typ kompresora jest tak naprawde technologia przestarzala ktora nie jest juz uzywana w ogole w nowych BMW :sad2:

 

Mam nadzieje ze zadowolilem twoja chec doksztalcania sie.

A tak na marginisie jezeli producenci odchodza od kompresorow ze sprzeglem EM to jest tego bardzo dobra przyczyna, koszty i trwalosc przed pierwsza naprawa na ktorej najbardziej zalezy producentowi aut.

 

Frugo84, Zanim nastepnym razem bedziesz chojraczyl[/u] to wez pod uwage ze forum (widze ze jestes nowy dlatego cie nie zgnoje)

 

Proszę bez takich wycieczek bo to chyba podpada pod moderatora.

 

masz czerwony pzycisk na gorze kazdego postu ktory pozwala zasygnalizowac moderatorowi post ktory ci sie nie podoba, zachecam do uzywania.

 

Czyli gdybys nawet mial racje a jej nie masz powinienes zmienic sposob komunikacji[/u]... wiecej merytoryki i mniej agresji aby nie zgnojic innego uzytkownika ktory moze nie miec juz nastepnym razem ochoty pomoc. Proponuje np redakcje typu, "sluchaj wedlug tego co wiem to wylaczenie klimatyzacji wylacza kompressor a wiec nie powinno byc buczenia na wylaczonej klimie..."... zupelnia inna atmosfera nie ? :mrgreen: Wiekszosc postow na forum to sugestie bo nikt nie ma auta w zasiegu aby moc stwierdzic czy ma racje live czy nie i trzeba traktowac owe rady jako sciezki w ktorym kierunku szukac... kolego... :nienie:

 

Może i mogłem inaczej napisać ale Ty wprowadzasz kolegę w błąd i inni potem też mogą to przeczytać i będą powielać takie informacje.

 

no jak widzimy z linkow powyzej to twierdzac najpierw niemozliwosc buczenia przy odlaczonej klimie a potem naleganie, mimo pierwszej korekty z mojej strony ktora mogles spokojnie sprawdzic w ETK bo ci podalem typ silnikow w ktorych wystepuja sprezarki bez sprzegla) ze istnieje tylko jeden typ kompresorow klimy ze sprzeglem to jednak TY jestes jedynym zrodlem dezinformacji w tym poscie.

 

ws orginalnego postu :

Jezeli kolega serwisowal klime i nie mial napraw ktore zmuszaja do odlaczenie kompresora to jest mozliwosc ze olej uzyty przez serwisanta klimy byl nieodpowiedni co sprowokowalo ze nie wymieszal sie z czynikiem i to daje te same skutki co jego brak lub nadmierna ilosc ale to dalej jest problem oleju w kompresorze klimatyzacji bo nie ma innego elementu w ukladzie ktory moze wywolywac to buczenie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie widziales w zyciu sprezarki bez sprzegla to znaczy ze jezdziles dosyc starymi autami lub autami ktore maja jeszcze stara technologie klimatyzacji :) Sa ogolnie 2 typy sprezarek na rynku.1/ te ktora opisujesz czyli kompresor ze sprzeglem elektromagnetycznym (stara technologia z lat 90), oraz z napedem bezsprzeglowym tak zwane z napedem sztywnym sterowane elektrozaworem gdzie sprezarka dziala ciagle a elektrozawor zmienia sile dzialania miedzy 1% à 100% skutecznosci w zaleznosci od potrzeb.

 

tu masz link w etk do tego kompresora wraz z numerem czesci :

http://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/64+52+9+122+618

a tutaj liste samochodow w BMW w ktorych wystepuje :

http://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/Spr%C4%99%C5%BC.+klimat.+bez+sprz.+elektromagn./64529122618/appliance

 

No to faktycznie dowiedziałem się czegoś nowego, nie spotkałem się jeszcze z taką, pewnie dlatego, że właśnie to dość nowy wynalazek, swoją drogą znowu producenci samochodów myślą jak nam sprawnie unieruchomić auto, ale to już inna bajka.

 

Abstrahując od tego, autor tematu nie ma takiej sprężarki ;) Ma taką ze sprzęgłem elektromagnetycznym więc w temacie jednak to nic nie wnosi.

 

masz czerwony pzycisk na gorze kazdego postu ktory pozwala zasygnalizowac moderatorowi post ktory ci sie nie podoba, zachecam do uzywania.

Następnym razem rozważę to.

 

no jak widzimy z linkow powyzej to twierdzac najpierw niemozliwosc buczenia przy odlaczonej klimie a potem naleganie, mimo pierwszej korekty z mojej strony ktora mogles spokojnie sprawdzic w ETK bo ci podalem typ silnikow w ktorych wystepuja sprezarki bez sprzegla) ze istnieje tylko jeden typ kompresorow klimy ze sprzeglem to jednak TY jestes jedynym zrodlem dezinformacji w tym poscie.

 

Ale akurat w przypadku tego silnika miałem rację, a Ty nie sprawdziłeś choć mogłeś że ta sprężarka ma zwykłe sprzęgło. Trzeba było od razu napisać ze są takie i takie, anie wpierać że kolega ma z elektrozaworem.

 

ws orginalnego postu :

Jezeli kolega serwisowal klime i nie mial napraw ktore zmuszaja do odlaczenie kompresora to jest mozliwosc ze olej uzyty przez serwisanta klimy byl nieodpowiedni co sprowokowalo ze nie wymieszal sie z czynikiem i to daje te same skutki co jego brak lub nadmierna ilosc ale to dalej jest problem oleju w kompresorze klimatyzacji bo nie ma innego elementu w ukladzie ktory moze wywolywac to buczenie.

W tym przypadku słaba diagnoza bo jak kolega powiedział wyłączenie sprężarki nic nie zmienia, a u niego powinna się zatrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie dowiedziałem się czegoś nowego, nie spotkałem się jeszcze z taką, pewnie dlatego, że właśnie to dość nowy wynalazek, swoją drogą znowu producenci samochodów myślą jak nam sprawnie unieruchomić auto, ale to już inna bajka.

 

11 lat w BMW (od 2005), 15 lat w innych sa juz montowane ale sie zgodze ze wersja ze sprzeglem to bylo bardziej przyjazne rozwiazanie dla uztkownika.

 

 

Ale akurat w przypadku tego silnika miałem rację, a Ty nie sprawdziłeś choć mogłeś że ta sprężarka ma zwykłe sprzęgło. Trzeba było od razu napisać ze są takie i takie, anie wpierać że kolega ma z elektrozaworem.

 

ws orginalnego postu :

Jezeli kolega serwisowal klime i nie mial napraw ktore zmuszaja do odlaczenie kompresora to jest mozliwosc ze olej uzyty przez serwisanta klimy byl nieodpowiedni co sprowokowalo ze nie wymieszal sie z czynikiem i to daje te same skutki co jego brak lub nadmierna ilosc ale to dalej jest problem oleju w kompresorze klimatyzacji bo nie ma innego elementu w ukladzie ktory moze wywolywac to buczenie.

W tym przypadku słaba diagnoza bo jak kolega powiedział wyłączenie sprężarki nic nie zmienia, a u niego powinna się zatrzymać.

 

pierwsza rzecz to sprawdzilem w etk jaka ma sprezarke i tak ja juz ci tlumaczylem w pierwszym poscie po twojej interwencji to nie zmienia nic akurat w tym wypadku bo to wal korbowy przy rolce buczy najbardziej i jest on ciagle napedzany. Tak naprawde jest nawet SIB BMW do wymiany paska rozrzadu w N47 (silnik kolegi) podczas akcji serwisowej ktora miala miejsce ktory opisuje ta przypadlosc i nakazuje mechanika ponowne nabicie klimy po wymianie lancucha rozrzadu podczas ktorej kompressor jest rozlaczany bo inaczej istnieje duze prawdopodobienstwo ze klient wroci z buczaca klimatyzacja, buczenie pochodne jest niedostatkiem oleju w kompresorze i w pumie masz odwolanie do innych przypadkow gdzie ta przypadlosc wystepuje (nie regularna konserwacja klimy, uzycie niekomptybilnego oleju z czynikiem i kompressorem).

 

proponuje poczekac jak kolega zalatwi swoj probem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wentylator pewnie świszczy, rolki się wyrobiły, w najgorszym przypadku kompresor tak jak koledzy pisali wyżej (u Ciebie nic nie buczy na wyłączony więc obstawiam wentylator). Trzeba przesmarować, reanimować albo wymienić rolki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam jeszcze jedno pytanie?

Czy dmuchawa od anglika będzie pasować do wersji europejskiej?

Myślę kupić jakąś dobrą używkę i sprawdzić czy w moim przypadku pomimo napraw to jednak nie dmuchawa bo byłem u klimatyzatora i nic ciekawego nie stwierdził. Powiedział też że to "raczej na pewno" nie kompresor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Postanowiłem nie zakładać nowego tematu, bo pytanie dotyczy wentylatora:

RealOEM.com podaje dla wentylatora numer części: 64119227670

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PN31-EUR-02-2009-E90N-BMW-320d&diagId=64_1454

BMW 3 e90 LCI 320d

 

Ponieważ zaczął zatrzymywać się i popiskiwać, a smarowanie nie pomogło, postanowiłem go wymienić. Na Allegro widzę sporo modeli w cenie ok. 250 zł (bez sterownika) i ok. 400 zł (ze sterownikiem) - jest tylko jeden problem: u siebie mam wentylator DENSO i taki chciałbym kupić, ale dla większości ofert gdzie jest wentylator marki DENSO (DEA05001) zastępuje on numery częsci 64119227671 / 64116933663 / 64116144200 czyli nie to co u mnie. Czym to się różni od mojej wersji (64119227670)?

 

Jedyny wentylator który ma podany zamiennik dla 64119227670 to Valeo http://allegro.pl/wentylator-wnetrza-dmuchawa-bmw-1-e81-e87-3-e90-x3-i6539822574.html - ale po kodzie Valeo 715048 wynika, że to to samo co reszta...

 

Czy są to te same wentylatory?

 

Drugie pytanie: czy warto od razu kupić nowy wentylator ze sterownikiem? Mój jest z 2009 roku, działa, ale nie wiem, czy jego kondycja nie została nadszarpnięta przez zacierającą się dmuchawę. Natomiast na RealOEM widzę, że po 2009 roku ta część została dwukrotnie zmieniona na nowszą. W zamienniku mogę się spodziewać nowej wersji?

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Map,

 

Jestem na tym samym etapie co Ty. Wentylator świszczy jak szalony, smarowanie nie pomogło i szukam zamiennika. Nowy oryginał znalazłem za 700 pln więc szukam dalej. Napisz jak Twoje doświadczenia z tymi wentylatorami, które wrzucałeś w linkach. Pasują? Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.