Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hejo Panowie,

 

To tak naprawdę mój pierwszy post na forum, ale już nie wiem co mam sprawdzic.

 

Ogolnie przeczytalem pol internetu i sprawdzilem praktycznie wszystko oprócz softu (pisano ze update do 2011 pomogl).

 

A wiec zeby nie smucic:

 

Po calej chlodniejszej nocy (-2 stopnie) kiedy startuje E90 caly samochod sie trzesie. Po paru sekundach obroty ida do gory i przy okolo 1200 zapla sie Check Engine i P0304.

Po tym jak obroty wroca do okolo 800 silnik chodzi nie rowno - skaczace obroty 800-900.

 

Drugi przypadek to kiedy P0304 sie nie pojawia, ale po calej nocy i tak po wlaczeniu silnika obroty skacza i sie trzesie.

 

Zużycie benzyny oczywsicie wyzsze, moc nizsza.

Co zostalo sprawdzone:

 

1) Zamiana cewek 4->3

- 0 zmian, ten sam blad

2) Zamiana swiec 4->3

- 0 zmian, ten sam blad

3) Zamiana wtryskiwaczy 4->3

- dalej obroty przy zimnym silniku skacza oraz samochod sie trzesie, ale P0304 nie zostal zalogowany jak do tej pory

 

EDIT_1: Dodatkowe info

E90 Grudzien 2007

Przebieg obecny 120 000 km

Moc: 143 km

Wymiana wtrysków/świec: Brak

Odnosnie pracy na cieplo:

1) Wydaj mi sie ze jest troche "mulasty"

2) Dzis zauwazylem ze na biegu jałowym samochod lekko drży, a obroty skacza sobie pomiedzy 695-720

3) Wiecej pali

 

Oczywiscie moj mechanik znalazl zepsutego NOXa, ale z tego co slyszalem to nic nie znaczy ..

 

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie/pomoc.

Edytowane przez Silwest
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę mało informacji podajesz. Szczególnie istotny jest przebieg ogólny samochodu, oraz od ostatniej wymiany wtryskiwaczy, świec itd. Czy po zamianie wtryskiwacze były zakodowane? A jak pracuje na ciepło?
Opublikowano
multilab

Dzieki za odpowiedz. Uzupelnilem pierwszego posta o:

EDIT_1: Dodatkowe info

E90 Grudzien 2007

Przebieg obecny 120 000 km (przynajmniej tak wynika z ksiazki serwisowej :) )

Moc: 143 km

Wymiana wtrysków/świec: Brak

 

 

Co do kodowania wtryskiwaczy mam nadzieje ze mój mechanik to zrobil, ale dzis mam zamiar jeszcze dopytac.

 

Odnosnie pracy na cieplo:

1) Wydaj mi sie ze jest troche "mulasty"

2) Dzis zauwazylem ze na biegu jałowym samochod lekko drży, a obroty skacza sobie pomiedzy 695-720

3) Wiecej pali

 

 

Nieraz przy stalej predkosci jeszcze na chlodnym silniku mozna poczuc szarpniecie... Tak jakby nie wiem brakowalo mu paliwa do utrzymania stalej predkosci?

Opublikowano

Witaj. Być może silnik Valvetronic jest już mechanicznie wyhuśtany lub wałek z którym współpracuje.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 626G dual sim przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. Być może silnik Valvetronic jest już mechanicznie wyhuśtany lub wałek z którym współpracuje.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 626G dual sim przy użyciu Tapatalka

 

To nie ten silnik.

Opublikowano
Po pierwsze wymień świece, a po drugie zbieraj kasę na nowe wtryski i sondę NoX.

 

 

Dobra swiece wymienie w piatek, ale skad ta pewnosc odnosnie wtryskiwaczy?

 

ALbo zapytam inaczej jak moge sprawdzic czy to na pewno wtryskiwacze?

 

Oraz:

Czy oplaca sie je czyscic/regenerowac?

Opublikowano

Multilab,

 

Przeczytalem caly temat, tak naprawde to przypomnialo mi sie ze jakis czas temu urwal mi sie kablel od MAFa i przez okolo dwa dni jezdzilem z Checkiem.

Pozniej dopiero ktos mi powiedzial ze prawdopodobnie ten kabel zasila rowniez odme...

 

Jak sprawdzic wadliwa odme? Czy sposob podany przez jednego z forumowiczow jest ok?

"Pewnego dnia samochodem zaczęło strasznie trząść i zaczął gasnąć (ledwo dało się jeździć) i zacząłem szukać. Zauważyłem, że przy pracującym silniku jest ogromne podciśnienie pod korkiem wlewu oleju i tak do tego doszedłem. Na włączonym silniku, spróbuj unieść korek wlewu, jeżeli jest zassany i prawie nie można go unieść ---> odma do wymiany. Jednak pamiętaj, że delikatne podciśnienie powinno tam być! W naszym modelu zintegrowali odmę z pokrywą zaworów i tak jest również w dziś produkowanych modelach np. 28i (N20). Fakt, rozwiązanie dużo bardziej kompaktowe, ale kosztowne, jak za kawałek plastiku.. "

 

Dzieki za wszelkie komentarze.

 

Urwany kabel:

http://images.tinypic.pl/i/00845/tt9tqwzqugos.jpg

Prowizoryczna "naprawa", aby dojechac do domu (jak juz zczailem co sie zepsulo):

http://images.tinypic.pl/i/00845/74be5x3hwpb5.jpg

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie:

1) Kiedy nalezy kodowac wtryskiwacze?

 

Rozmawialem wlasnie z moim mechanikiem, no i mowi ze zamienil wtryskiwacze, ale nie trzeba bylo ich kodowac bo wszystkie maja taki sam "index?".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie:

1) Kiedy nalezy kodowac wtryskiwacze?

 

Rozmawialem wlasnie z moim mechanikiem, no i mowi ze zamienil wtryskiwacze, ale nie trzeba bylo ich kodowac bo wszystkie maja taki sam "index?".

 

Zmień mechanika.

Każdy wtryskiwacz ma swój indywidualny "index" (dwie trzycyfrowe liczby) które są nadrukowane na obudowie i są wynikiem pomiarów testowych uzyskanych w trakcie produkcji. To o czym mówi twój mechanik to zapewne kod serii produkcji.

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie:

1) Kiedy nalezy kodowac wtryskiwacze?

 

Rozmawialem wlasnie z moim mechanikiem, no i mowi ze zamienil wtryskiwacze, ale nie trzeba bylo ich kodowac bo wszystkie maja taki sam "index?".

 

Zmień mechanika.

Każdy wtryskiwacz ma swój indywidualny "index" (dwie trzycyfrowe liczby) które są nadrukowane na obudowie i są wynikiem pomiarów testowych uzyskanych w trakcie produkcji. To o czym mówi twój mechanik to zapewne kod serii produkcji.

 

Fuck ...

 

Kabel zamowilem wiec zakoduje sobie to w weekend ... jakie szkody wyrządziłem jeżdzać z zamienionmy wtryskami (3<->4) przez okolo 1-2 tyg ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nowy mechanik stwierdzil ze to na pewno sonda lambda za katalizatorem i kazal ja albo wymienic, albo wylaczyc programistycznie, aby sprawdzic czy to na pewno to...

 

Co o tym myslicie? Z tego co czytalem to jesli nie bedzie to ta sonda to bardzo latwo moge ja uszkodzic z powodow np. lejacego wtryskiwacza.

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.