Skocz do zawartości

e46 m43b19tu nie dopala


sebek_wwl

Rekomendowane odpowiedzi

siema jak w temacie

jakiś czas temu moja bunia zaczęła mieć chimery a mianowicie,

jak był zimny silnik np po nocnym postoju auto bez problemu odpalało ,ale już jak się nagrzało i chciałem ponownie odpalić nie nie dało rady , silnik normalnie kręcił ale nie odpalał .Po postoju jak ostygł znów odpalał i jak zgasiłem to ponownie nie odpalał błędów jako takich nie było inpa pokazywał błąd 170

przeczytałem że na bank poszedł czujnik wałka rozrządu zakupiłem nowy oem za ~450zł wymieniłem i auto odpaliło a po nagrzaniu odpaliło ,ale na drugi dzień idę odpalić auto odpaliło bez problemu po nagrzaniu już ponownie nie odpaliło ,ostygł odpalił , a teraz już w ogóle nie odpala kreci ale nie odpala teraz pytanie czujnik wału ?? jak sie do niego dostać bo od dołu cienki dostęp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rano oblukałem kable i wyglądają ok, co ciekawe auto odpaliło nagrzało się skasowałem błędy , co ciekawe ciepły odpalił zgasiłem, odczekałem trochę znów odpalił zgasiłem ,po godzinie próbuje znów odpalić i zonk już nie odpalił zwariowałem

błędy które miałem to

http://i136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/BMW/1.jpg

http://i136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/BMW/2.jpg

 

no i live data

 

http://i136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/BMW/3.jpg

http://i136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/BMW/4.jpg

http://i136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/BMW/5.jpg

 

 

 

oczywiście po skasowaniu błędów już nie powróciły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzupełnij profil, jaki silnik, model rok. bo nie moge namierzyc opisów błędów w programie.

po krótce

120 signal luftmassenmesser czyli miernik masy powietrza - przepływka

121 signal ansauglufttemperatur czyli temperatura powietrza dolotowego, tez związane z przepływką

135 to blad walka rozrządu czyli pewnie czujnik

 

odepnij wtyczke od przepływomierza i zobacz jak reaguje

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewny ze blad 170 był od walka ?? bo mi się wydaje ze to moglo być cos z dawka paliwa, objawy które pisales w 1 poscie wskazywalyby na czujnik polozenia walu , a obecnie wali bledem od polozenia walka rozrządu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś znów auto odpaliło bez problemu podczas gdy auto pracowało odłączyłem czujnik położenia wałka rozrządu (brak reakcji) później odłączyłem przepływie obroty spadły silnik pracował nierówno ciągle ma dylemat jak sprawdzić ten nowy czujnik .. elektryk ze mnie żaden :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz sobie odpowiedziałes, odłączyles czujnik i reakcji nie było, co znaczy ze czujnik moze nie działac, nie wiem jak na zapalonym silniku bo nie znam działania tego czujnika,

zgas silnik, odepnij i sprawdz czy zapali, i czy po wlaczeniu czujnika bedzie roznica, sprawdz na zimnym i cieplym.

poszukaj na necie, takich tematów jest sporo, na yt tez

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2676743.html

goscie na bmw sport go sprawdzali

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47597

 

poza tym kiedys czytałem ze jak koncowka czujnika przyciąga opiłki magnesu to jest dobra.

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem jak napisałeś odpiłem na zimnym czujnik wałka --- nie odpalił , podłączyłem czujnik auto odpaliło po nagrzaniu zgasiłem ponownie chciałem odpalić auto odpaliło ale pochodziło tak z 3-5 s i zgasło po ponownej probie odpalenia już nie odpaliło po odłączeniu czujnika wałka także nie odpaliło najgorzej ze żeby dostać się do czujnika wału to muszę ssący zrzucać bo próbowałem dojść od spodu ale tam nie ma miejsca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu były takie same błędy jak u Ciebie:

viewtopic.php?f=48&t=135238

Próbowałeś odpalać z odpiętym przepływomierzem? W sumie nie powinno mieć to znaczenia..ale spróbować można. Jakie masz teraz błędy jak nie odpala?

 

Edit:

Przejrzyj ten temat:

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=33163&postdays=0&postorder=asc&start=0

Na ostatniej stronie jest rozwiązanie - pompa paliwa :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu były takie same błędy jak u Ciebie:

viewtopic.php?f=48&t=135238

Próbowałeś odpalać z odpiętym przepływomierzem? W sumie nie powinno mieć to znaczenia..ale spróbować można. Jakie masz teraz błędy jak nie odpala?

 

Edit:

 

dziś próbowałem odpalić auto na zimnym silniku i nie zagadało odpięcie przepływki nie pomogło odpięcie czujnika wałka rozrządu również bez skutku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa podczas próby odpalenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W inpa nie ma takiej opcji? W kopciuchach jest.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do usunięcia. Edytowane przez maniek21112

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Napisałem Ci długiego posta, ale zanim go dodałem to mnie wylogowało i wszystko zniknęło...

Jutro będę zrzucał kolektor to porobię Ci foto ze zrzucania, tak będzie najłatwiej.

Też mam M43b19TU 118km, więc będziesz miał 1 do 1 bez niespodzianek.

A zrzucam bo pojawił mi się problem z temperaturą, wskazówka na max i odczyt 128 stopni, na zimnym silniku :mad2:

Podrzucam link do tematu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=324582

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi się dzisiaj tego ogarnąć ale postaram się opisać najlepiej jak potrafię co i jak.

 

Zaczynamy od aku.

Później kabel od aparatu zapłonowego (Kostka z + i masa zaraz pod nią)

http://ifotos.pl/zobacz/Aparat-za_qpreqnx.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Aparat-za_qpreqne.jpg

 

Dalej odkręcasz obudowe filtra kabinowego

http://ifotos.pl/zobacz/Obudowa-f_qpreqns.jpg

Jak już robimy miejsce to jeszcze polecam odpiąć ten plastik (dwie spinki) i wysuwasz do góry

http://ifotos.pl/zobacz/Spinki-ob_qpreqwe.jpg

 

Zdejmujesz filtr, wystarczy górna obudowa, przepływkę i przepustnicę,

 

Co do samego kolektora to masz na górze jedną długą śrubę od osłony termicznej, a tu gdzie pokazuję palcami są dwa zaczepy/bolce więc mały opór będzie stawiał ale wyjdzie ;)

http://ifotos.pl/zobacz/Obudowa-k_qpreqah.jpg

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL31-EUR-10-1998-E46-BMW-318i&diagId=11_2113

 

Żeby zdjąć nr 1

Musisz odkręcić:

 

wąż gumowy zbrojony to chyba jest od wspomagania siły hamowania

http://ifotos.pl/zobacz/Kolektor-_qpreqqe.jpg

 

dwie śróby od przodu i wężyk od podciśnienia.

http://ifotos.pl/zobacz/pierwsza-_qprwppx.jpg

 

I ostatnie dwie nakrętki łączące dwie części kolektora

http://ifotos.pl/zobacz/Kolektor-_qprwprr.jpg

 

Możesz odkręcić/odpiąć odmę zawsze to trochę łatwiej i więcej miejsca.

 

Czas na nr 2

 

tutaj jest tego mniej, musisz odkręcić bagnet od kolektora

 

http://ifotos.pl/zobacz/Bagnet-Ko_qprwpxe.jpg

 

i cztery śruby od głowicy.

Nie jestem pewien ale oprócz tej śruby przy bagnecie powinna chyba być gdzieś tam jeszcze jedna ale to znajdziesz na bank.

Mam nadzieję że pomogłem i powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

up.

a wiec zdjąłem kolektor ssący wymieniłem czujnik wału wszystko zmontowałem ponownie i wszystko podłączane próba odpalenia i bez zmian auto kreci paliwo jest a silnik nie odpala już powoli się załamuje co to może być tak jak by iskry nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik położenia wału też oryginał? Słychać pracę pompy jak nie odpala? Podnieś siedzisko do testu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.