Skocz do zawartości

Termostat - sprawdz temp silnika


Bono

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czesc,

 

Chcialem sie podzielic swoimi obserwacjami nt. termostatu - moj X5d ma ok. 100k km na liczniku. Zauwazylem, ze spalanie toche wzroslo, wiec zaczalem badac temat w internecie. Wskazanie padlo na termostat... okazal sie to celny strzal. Sprawdzilem temp silnika poprzez czytnik i app (mozna przez ukryte menu). Okazalo sie, ze przy predkosciach 110-130 km/h silnik mial temp ok. 78-80C. Wymienilem termostat i problem z glowy - temp. 90-94C, spalanie wrocilo do normy. Niska temp silnika, to oczywiscie nie tylko zwiekszone zuzycie paliwa, to w zasadzie najmniejszy z problemow.

 

Na marginesie, mam wykupiona gwarancje do 160k km, wiec sprobowalem zagadac z BMW. Odpowiedz - nie ma kontrolki sprawdzenia silnika, nie ma problemu. Umyli raczki a za wymiane termostatu musialem zaplacic sam.

 

pozdr!

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bono ciesz sie ze skonczylo na wymianie termostatu... ja jezlidzilem przez pol roku nie wiedziac ze mam walniety.... i teraz byc moze odbija sie to w mojej x5 czkawka... miedzy innymi problem z dpf . choc moze to nie to... ale w miedzy czasie sterowanie turbinami termostat egr (ktory zawsze wymienia sie w komplecie z termostatem glownym ...teraz wiem dlaczego daja oba w jednym pudelku)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Ja chciałem zapytać jaka powinna być temperatura jeżeli jeżdżę krótkie trasy ok 15 km w jedna stronę, nie stoje w jakiś tam korkach, a prędkość mam max 70,80 km/h. U mnie pokazuje temperaturę miedzy 68-73 stopnie. Mówię o czasie teraźniejszym czyli dodatkowo temperatury ujemne.

 

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony spalanie teraz nie przekracza mi 11l/100 wiec nie wiem czy zacząć badać ten termostat? A w ogóle idzie to jakoś sprawdzić czy się włącza czy nie?

Termostat sie nie włącza/wyłącza tylko otwiera/zamyka. Jest mechaniczny, działa na zasadzie rozszerzalności temperaturowej (bimetal).

Jeżeli silnik osiągnie temperaturę roboczą, termostat powinien ją utrzymać za wszelką cenę. Chyba, że na dworze jest -20*C, nawiew na full, ustawione 32*C, wtedy nawet dobry termostat nie pomoże. Jeżeli wskazówka wskaźnika temperatury opada podczas normalnej jazdy, warto się zastanowić nad wymianą owego termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony spalanie teraz nie przekracza mi 11l/100 wiec nie wiem czy zacząć badać ten termostat? A w ogóle idzie to jakoś sprawdzić czy się włącza czy nie?

Termostat sie nie włącza/wyłącza tylko otwiera/zamyka. Jest mechaniczny, działa na zasadzie rozszerzalności temperaturowej (bimetal).

Jeżeli silnik osiągnie temperaturę roboczą, termostat powinien ją utrzymać za wszelką cenę. Chyba, że na dworze jest -20*C, nawiew na full, ustawione 32*C, wtedy nawet dobry termostat nie pomoże. Jeżeli wskazówka wskaźnika temperatury opada podczas normalnej jazdy, warto się zastanowić nad wymianą owego termostatu.

 

 

koszt termostatow EGR plus glowny to jakies 150 zl... termostat egr robota zrobiona w 5 min glowny jakas godzina .

 

temperatura robocza silnika 63-75 stopni to na bank walniety termostat glowny. wlasnie takie temperatury mialem i tylko rosly pod 88 w miescie, po 6 miesiacach takiej jazdy uwaliolo calkiem sporo przeczy w bumie. :duh:

 

wymien oba termostaty i ciesz sie jazda :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termostat glowny to 3.5-4.5 godziny roboty. Nie jest to taka szybka robotka. Dlatego niektorzy wymieniaja od razu pompe wodna, ktora ma rowniez bardzo ograniczony zywot.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No i jestem po wymianie termostatu. Temperatura wskoczyła od razu teraz podczas jazdy mam w granicach 88 91 stopni. Spalanie spało do 9 litrów. Mam teraz pytane. Czy proces wypalania DPF rozpoczyna sie jakoś automatycznie po osiagnieciu określonej temperatury czy trzeba to jakoś uruchomic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Generalnie, regeneracja DPF dokonywana jest automatycznie i min temp. ukladu chlodzenia musi byc rowna 60C. Manualnie mozna wywolac regeneracje (majac oprogramowanie), min temp. 75C.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.