Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam następujący problem:

 

Oddałem auto do mechanika bo nie było ręcznego. Okazało się, że tarcze do wymiany, szczęki również, a klocki przy okazji bo już ze 2,5mm zostało. Wszystko fajnie - wymienione na nowe. Ręczny jest, fajnie jest.

 

Wyjechałem na drogę i po chwili poczułem dziwne drgania + rytmiczne stukanie - na pierwszym, drugim biegu prawie nie zauważalne, ale jak ktoś zna swoje auto to wie co i jak. Na trójeczce przy ok. 60 km/h już wyraźnie "trzepało i buczało" a na czwartym biegu było apogeum... dudnienie i drgania całego samochodu. Najbardziej było słychać to z tyłu.

 

Myślałem, że to wał może i zacząłem snuć teorię co się tam mogło zepsuć?

Wsadziłem do tyłu kumpla i pojechaliśmy. Stwierdził, że to coś w tylnim prawym kole, nie wał - bo wyraźnie trzęsło od prawego koła.

 

Pytanie - co to może być? Oczywiście jutro pojadę do mechanika, który wymieniał mi cały układ hamulcowy.

 

Czy może to być źle dokręcone łożysko?

 

Proszę o jakieś wskazówki bo odchodzę od zmysłów...

Opublikowano

dokladnie cos mogl tam nakombinowac...piszesz ze to sie dzieje z tylu wiec tam trzeba szukac problemu...

 

chociaz wiesz co sprawdz najpierw - odkrec i dokrec jeszcze raz tylne prawe kolo...jak wymienialem opony na aluskach na nowe mialem to samo z tylu jakies dziwne dudnienie i buczenie w prawie nowych oponach.juz mialem je sciagac jak wzialem klucz i posprawdzalem kola - jak reka odjal...

Opublikowano
Koła co prawda nie odkręcałem - ale sprawdzałem czy jest dokręcone- bo miałem podobny przypadek w poprzednim aucie i już myślałem że to coś poważnego - a okazało się, że trzeba było po prostu przykręcić koło.
Opublikowano

dokrecone moze byc ale lekko krzywo na srubach zlapalo i takie moga byc efekty. proponuje podnies lekko auto i odkrec a nastepnie dokrec kolo jeszcze raz porzadnie.mozesz to zrobic w 5 minut i bedzie wszystko wiadomo...

 

ja jak zmienilem opony to myslalem ze mi sie poloski rozsypaly albo wlasnie cos z walem a przyczyna byla bardzo prosta...

Opublikowano
Mozliwe, ze tak jak sugeruje kolega wyzej szczeki recznego zostaly zle poskladane. Ostatnio tez bylem na wymianie tylnich tarcz/kolckow/szczek i widzialem, jak moj mechanik mordowal sie. Jest tam taki rozpierak, ktory wklada sie miedzy szczeki. Do tego, jesli nie jest zdjeta piasta problemem staje sie zalozenie sprezynek spinajacych szczeki. Jesli to nie jest niedokrecone kolo to obstawiam ten rozpierak/regulator.
Opublikowano
No cóż - rano odkręcę i przykręcę koło - a jeśli nie pomoże to do mechanika. Mam nadzieję, że jeżdżąc z tym defektem nie zaszkodzę autku/wymienionym częściom...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.