Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu kupiłem sobie na allegro zegary wyskalowane do 260km/h i jak się okazało obroty przekłamują. Z tego co wiem skala 260km/h była tylko do 6-cyl.

W każdym razie czy dam radę przekodować domowym sposobem te zegary aby poprawie pokazywały obroty? Jeśli tak to czego potrzebuje? A jeśli nie, to kto może mi je przekodować i za ile?

 

Będę wdzięczny za wszelkie info.

Pozdrawiam

 

PS. Maksymalne obroty są w granicach środka ekonomizera a test zegarów przebiega prawidłowo.

Opublikowano

zegary można kodować ncsexpertem, musisz mieć do tego interfejs

 

nie wiem czy konkretnie te zegary da sie dsotować do twojego auta

Opublikowano
To znaczy, że potrzebuje kabel/interfejs do OBD2 i laptopa z NCSem? Tak samo jak z Inpą i podobnymi to działa?
Opublikowano

ja tylko dodam że skala 260 była w przedliftach głównie czyli tak do około 95r no i 1.8is też miał 260 wtedy. Potem polifty mają chyba do 240. Tak celem uzupełnienia wiedzy :)

 

NCS instaluje się razem z inpą wiec jeśli jedno ci działa to drugie tez :) aczkolwiek z NCS radze ostrożnie :)

szukam
Opublikowano

A to może dlatego przekłamuje, że jest z isa. Chociaż sprzedawca zapewniał mnie, że wyjął te zegary z 6-cyl.

W każdym razie, na co konkretnie muszę uważać? :P Rozumiem, że NCSem mogę przekodować każdy moduł w samochodzie?

Opublikowano
ja tylko dodam że skala 260 była w przedliftach głównie czyli tak do około 95r no i 1.8is też miał 260 wtedy. Potem polifty mają chyba do 240. Tak celem uzupełnienia wiedzy :)

 

NCS instaluje się razem z inpą wiec jeśli jedno ci działa to drugie tez :) aczkolwiek z NCS radze ostrożnie :)

polifty mają wyskalowane zegary do 250 (240 i jedna kreska)

w teście zegarów można zobaczyć jak są zakodowane, pod r4 czy r6

Opublikowano
Który to test? Jak sprawdzić wersję?

Krok 1: Wcisnij i przytrzymaj przycisk zerowania licznika dziennego.

 

Krok 2: Wloz klucz do stacyjki i przekrec go w pozycje 1.

No wyswietlaczu pojawi sie "tESt 01"

 

Krok 3: Pierwsza czynnoscie jest odblokowanie funkcji testu. Kiedy widzisz "tESt 01" przyciskaj przycisk zerowania przebiegu dziennego az do momentu pojawienia sie "tESt 15". W momencie gdy pojawi sie "tESt 15" wcisnij ten przycisk i trzymaj tak dlugo az pojawi sie napis "off". Teraz mozesz korzystac z testow.

 

Test 1: Test tablicy zegarow.

 

Test 2: Dane silnika - Jest to wartosc wspolczynnika silnika. Tablica zegarow uzywa go dodatkowo z sygnalem "TD" do obliczenia predkosci obrotowej silnika. Np.

*Wspolczynnik 2 = 4 CYLINDER

*Wspolczynnik 3 = 6 CYLINDER

*Wspolczynnik 4 = 8 CYLINDER

 

Test 3: Wartosc przejechanych kilometrow od ostatniej inspecki (Oil service lub INSPECTION).

 

Test 4: Wartosc minionych dni od ostatniej inspecki - brak wartosci dla aut z rynku amerykanskiego. Odnosi sie do europy.

 

Test 5: Szcunkowa wartosc inspekcji serwisowej - dla predkosci obrotowej silnika i temperatury. Gdy wartosci zostana przekroczone.

Wynik: n=0 lub 1 predkosc obrotowa (powyzej odciecia),

t=0 lub 1 temperatura silnika.

 

Test 6: Wskaznik poziomy paliwa i temperatury cieczy chlodzacej ( wartosc hexdecymalne)

 

A (pusty)----------> 0d

kniec rezerwy------> 37

B-------------------> 54

C-------------------> 90

D-------------------> c4

E (pelny)--------------> f0

 

Temp. cieczy chlodzacej.

A-------------------> ce

B-------------------> 6d

C-------------------> 5c

D (srodek)----------> 4f-23

E-------------------> 1e

F-------------------> 18

 

Test 7: Predkosc obrotowa silnika

 

Test 8: Predkosc pojazdu w km/h

 

Test9 Przebieg - pozwala na akutalizacji przebiegu jezeli jeden z elemntow przechowujacych jego wartosc zostal wymieniony. Test jest wykorzystywany gdy swieci sie "kropka" na tablicy wskaznikow. Pojawi sie element z mniejszym przebiegiem. Dla przykladu:

012654 I - wartosc przebiegu w wenetrznej pamieci EEPROM jest mniejsza niz w "coding plug".

000325 E - wartosc przebiegu w "external coding plug" jest mniejsza niez w wewnetrzej pamieci EEPROM.

Wcisniecie przyciksu na 4 sekdundy spowduje zamiana mniejszej wartosci na wieksza i skasuje swiecaca sie "kropke". Wartosc inspekcji serwisowej zostanie rowniez zmieniana rownoczesnie.

 

Test 10: Rejestr statusu (sygnalow wejsciowych) - wartosci bitow sygnalow doprowadzonych do tablicy wskaznikow wyswietlane sa jak 0 lub 1. 0 = wejscie ma pozimo niski, 1= wejscie ma poziom wysoki.

_ _ _ _ _ _ <--- Przebieg auta...6 cyfr od lewej do prawej

pierwsza - styk pasow, pasy zapiete = 0

druga - zatrszask zaplonu, klucz wlozony = 0

trzecia - styk drzwi, drzwi otwarte = 0

czwarta - przycisk zegarka, wcisniety = 0

piata - inspeckcja zerowanie = 0, dla zerowania = 0

szosta - blad autamtycznej skrzyni biegow (EGS) = 0

 

Test 11: Rejestr statusu (syganlow wyjsciowych) - wartosci bitow sygnalow doprowadzonych do tablicy wskaznikow wyswietlane sa jak 0 lub 1. 0 = wejscie ma pozimo niski, 1= wejscie ma poziom wysoki.

_ _ _ _ _ _ <--- Przebieg auta...6 cyfr od lewej do prawej

pierwsza - "Gond" wyjscie

druga - Wskaznik ostrzegawczy hamulcow

trzecia - lampka rezerwy

czwarta - EGA lampka

piata - lampka pasow bezpieczenstwa

szosta - lampki "kropki wskazujacej na manpulowanie w przebiegu"

 

Test 12: nie uzywany

 

 

Test 13: Numer kraju - wartosc pokazuje kraj przeznaczenia tablicy zegarow (nie modyfikowalny) np: Rynek amerykanski: 02.

 

Test 14: Reset programowy - uzyj tylko gdy blad wynika nie przyczyn wadliwego sprzetu. Po wykonaniu testu tablica wskaznikow opusci tryb Testowy i blokada zostanie reaktywowana.

 

Test 15: blokowania/ odblokowanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.