Skocz do zawartości

320d wymiana termostatu i płynu chłodzącego


maiczak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy w tym aucie jest termostat EGR to najlepiej sprawdzić po nr VIN

Przed liftem też miały np;

11712247723

Termostat chłodzenia EGR

From:01.04.1998To:-Weight:0.160 kgCena:

Część 11712247723 została znaleziona w następujących pojazdach:

3' E46   (07/1997 — 07/2005)

5' E39   (12/1997 — 12/2003)

7' E38   (12/1997 — 07/2001)

7' E65   (11/2001 — 02/2005)

Odnośnie

a tak swoja droga to mozna cos niebezpiecznie spartolic przy tej robocie?

Wymiana termostatu to trudność na poziomie wymiany klocków hamulcowych, czy można coś spitolić ? zawsze można , albo można i wpaść na minę po poprzednim mechaniku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak jest juz "po", tragedia. Zaczynajac od tego ze lacznik na wydechu chyba pekl, prawdopodobnie przywalil przy wyjezdzaniu, chodzi niemilosiernie glosno, spalanie wskazuje 12 l, auto ma mula, paliwo znika w oczach a auto po pol godz jazdy na miescie nie nagrzalo sie do polowy tylko na druga kreske, zgasilem silnik na 15 min i temp spadla 1 kreski. Panowie co jest i co moglo pojsc nie tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to bardzo proste tylko się należy przyłożyć do prawidłowego odpowietrzania .

Jest sporo na ten temat.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak jest egr! Hm... Dobra, u siebie też wpierw wymieniłem główny ale podniosło to temperaturę o kilka stopni. Dopiero wymiana termostatu egr załatwiła w 100% sprawę. Pion na zegarze jest po 6 km. Ustaw sobie w teście zegarów (chyba 7,1) temperature cieczy, nawet w czasie jazdy będziesz na bieżąco śledził jej zmiany. Co do spalania to właściwa temperatura silnika nie miała dużego wpływu na zużycie paliwa, co prawda jeżdzę głownie krótkie odcinki do 10km. a spalanie zmniejszyło się wg. komputera o 0,4-0,5l. Warunki zewnętrzne były wówczas takie jak dziś -jesienne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm szok dzis zabierałem się do wymiany termostatu egr i? I po odkręceniu termostatu płyn buchnął dośc potężnie na oko 0.5l, okazało się że termostat ma inną końcówkę wiec skrecilem wszystko na starym (zgubiłem śróbkę od pokrywy zaworów tą na inbus gszie dostane takie cuś? ) i pojechałem oddać częśc, bmw dosc szybko sie nagrzalo do polowy i juz tak trzymalo, co w takim razie teraz? Wymieniać czy nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że to robisz trochę po omacku , pisałem

najlepiej sprawdzić po nr VIN

Czyli w http://www.realoem.com/bmw/pl/select

Wpisujesz tam nr VIN od twojego auta i praktycznie masz tam wszystko i przed zamówieniem możesz sobie tam sprawdzić jaki nr katalogowy.

Odnośnie zgubionych śrubek to też możesz na tej stronie sprawdzić np ; http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL71-EUR-04-2001-E46-BMW-320d&diagId=11_2304

Możesz wykręcić inną taką samą śrubkę i poprosić w sklepie motoryzacyjnym aby Ci dobrali.

Tu na forum jest sprzedawca (Maciek) części do BMW , ma wszystko w jednym paluszku i ceny przyzwoite.

Ja bym wymienił ten termostat EGR ale tylko i wyłącznie na oryginalny z ASO.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to jutro wymieniam i tak bo jeszcze nie jest do końca ok. A i troche off topu (sorry ale tu juz temat jest rozkrecony) druga sprawa że mam w niej układ wydechowy robiony na zamówienie z kwasiaka i po odebraniu bmw od tego "fachury" bmw chodzi niemiłosiernie głośno i ma muła do 3 tys a wczesniej szedł aż miło. Stwierdził że musiałem uszkodzić złącze elastyczne bo ono właśnie puszcza lecz to uszkodził on wyjezdzajac po ciemku z warsztatu(bmw dość mocno obniżona ) i teraz pytanie, uszkodzone złącze może powodować ten brak mocy? W sensie zaburzona praca układu. Dodam takze ze spalanie mam 11l pokazane i takie jest tez odczuwalne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.