Skocz do zawartości

M20B25 nierówna praca ciężki przypadek


Marcinpp

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam ciężki przypadek M20 bo już chyba wszystko zrobiłem i sprawdziłem a nic to nie dało, może ktoś na coś wpadnie?

Objawy: odpalam na zimno, wchodzi na ssanie i tu w miarę ok chodzi. Jak zacznie spadać z obrotów od 1100 w dół zaczyna kuleć przebierać trzęś silnikiem. Jak nabiera temperatury i obroty schodzą poniżej 900 to kuleje tak że prawie gaśnie. Jak dostanie temperatury roboczej chodzi równiej ale i tak "prycha" z tłumika. Ma za bogatą mieszankę bo śmierdzi paliwem z wydechu.

Sprawdziłem świece czarne okopcone wymieniłem. Przeczyściłem kopułkę i palec. Sprawdziłem ułożenie kabli zapłonowych. Zmieniłem czujnik temperatury niebieski. Podmieniłem przepływkę (nie wiem czy na dobrą). Komputer nie wykazał żadnych błędów. Brak fałszywego powietrza. Sprawdzone węże podciśnienia. Podmieniony sterownik (nie wiem czy na dobry). Przeczyściłem krokowy. Ciśnienie równe na wszystkich cylindrach i oczywiście wyregulowałem zawory.żadnej poprawy. Jakiś pomysł?

 

Z góry mówię że nie mam nic z wiadomości co było wcześniej, bo takie auto już kupiłem, myślałem że oddam mechanikowi i doprowadzę go do stanu jak powinno chodzić M20, a mechanik się poddał.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczelność dolotu sprawdzona??

podciśnienia??

krokowiec??

wyregulowany luz zaworowy??

układ zapłonowy może wymagać wymiany, jeśli stare to do wymiany palec z kopułką, kable i świece- ewentualnie lampa stroboskopowa w łapę i do posprawdzania, to że dobrze wygląda to nie znaczy że działa, szczególnie kable WN i od nich bym zaczął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro śmierdzi paliwem w wydechu to albo dostaje za dużo paliwa, albo go nie przepala, czyli:

za dużo paliwa- regulator ciśnienia lub sonda lambda- sonde można zmierzyć, ciśnienie paliwa również, chociaż regulator raczej to nie będzie- bo nie dzieje się cały czas

zmierz chociaż wartości wskazań sondy

 

nie spala paliwa- wracamy do tematu układu zapłonowego, którego nie chcesz ruszać- pozostaje się przyzwyczaić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra pojadę na kompa he he.

Zwracać jeszcze na coś uwagę na kompie w przypadku gdy nadal nie będzie błędów?

Aha, trzeba przyjąć że dzieje się to cały czas, bo jak na ciepłym już silniku pogazuję nim trochę to przez jakąś minutę ma duże falowanie poczym wyrównuje obroty a z wydechu też słychać takie "przedmuchy"

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oscyloskop?? a po co sobie życie utrudniać, mał kto go ma

tam samo podpinanie pod komputer, miernik w rękę i wszystkie czujniki da się posprawdzać

 

jak strzela w wydech to jest za bogato

zacznij od sprawdzenia miernikiem grzałki czy działa i wskazań, czy nie są stałe, generalnie ma być między 0 i 1 volt, zwykłym multimetrem ciężko będzie sprawdzić dokładne parametry, ale da się to zrobić sprawdzasz na kablu szarym i czarnym

oczywiście na pracującym silniku

 

białe kable to grzałka, zobacz czy jest przejście między kablami, jak nie ma to grzałka jest spalona i do czasu rozgrzania sonda będzie podawać złe wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.