Skocz do zawartości

[118d]Blad 4CE0 dpf


Lotka27

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, ostatnio zakupilem sobie kabel do diagnostyki i podlaczajac sie pod komputer w inpie wyskoczyl blad 4CE0, filtr czastek stalych silnie zaladowany, czy mam sie zaczac martwic czy to narazie nie grozne dopoki ikonka nie wyskoczy na pulpicie, mam pojechac na autostrade i go troche przegonic? Edytowane przez Lotka27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

4CE0

Opis usterki

Kontrola częstej regeneracji, wykonywanej z powodu problemów w silniku. Usterka jest rozpoznawana, jeśli regeneracja odbywa się w celu ochrony silnika.

 

Proces w serwisie

Sprawdzić kanały wlotowe i zawory wlotowe na nagar (nadmierny wyciek oleju z wentylacji kartera może to prowadzić do nagaru, szczególnie podczas podróży na krótkich dystansach). Więcej żadne działania nie są potrzebne, usunąć usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście trzeba jeszcze popatrzeć co tam z DPF na diagnostyce .

Rozwin te mysl, w wrzesniu tego roku bylem na kodowaniu swiatel i poprosilem czy mogliby zerknac w jakiej kondycji jest dpf i powiedzieli ze jest w bardzo dobrej kondycji, aktualnie swiadomie jezdzilem 3 tyg na niesprawnym sterowniku swiec, czy to moze miec jakis wplyw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy 2,5 tys obrotow bedzie odpowiednie?

zdecydowanie za malo

3 500 i utrzymuj na stalym poziomie

jesli robisz to pierwszy raz to tak 30 minut puzniej powtarzaj ten zabieg co 2 tyg przez 15 minut.

poprosilem czy mogliby zerknac w jakiej kondycji jest dpf i powiedzieli ze jest w bardzo dobrej kondycji

sprawnosc dpf to jedno a jego pojemnosc to drugie

Obserwuj co ile km bedzie sie domagal wypalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wprowadzajcie ludzi w błąd z tymi obrotami bo ta "legenda" (zapewne wywodzi się z Opla) się już przewija przez nie jeden temat o DPF. W oficjalnych materiałach serwisowych BMW (z ISTA) jest informacja jakie warunki mają być spełnione:

  • Temperatura silnika powyżej 75 stopni C
  • Temperatura gazów przed DPF powyżej 240 stopni C
  • Nie może być na rezerwie (jak tylko rezerwa się zapali to proces przerywany)
  • Brak błędów w DDE związanych z systemem chłodzenia, emisji gazów i czujników
  • Brak błędów 480A i 481A (z doświadczenia: kasować co kilka sekund w trakcie jazdy po trasie aż przestaną się pojawiać)
  • Jednostajna jazda powyżej 60 km/h przy czym najbardziej optymalnie to 100km/h

I to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd z tymi obrotami bo ta "legenda" (zapewne wywodzi się z Opla) się już przewija przez nie jeden temat o DPF. W oficjalnych materiałach serwisowych BMW (z ISTA) jest informacja jakie warunki mają być spełnione:

  • Temperatura silnika powyżej 75 stopni C
  • Temperatura gazów przed DPF powyżej 240 stopni C
  • Nie może być na rezerwie (jak tylko rezerwa się zapali to proces przerywany)
  • Brak błędów w DDE związanych z systemem chłodzenia, emisji gazów i czujników
  • Brak błędów 480A i 481A (z doświadczenia: kasować co kilka sekund w trakcie jazdy po trasie aż przestaną się pojawiać)
  • Jednostajna jazda powyżej 60 km/h przy czym najbardziej optymalnie to 100km/h

I to tyle.

Świetna szczegółową odpowiedź , przy czym ta informacja prosto z planu kontroli na DPF. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd z tymi obrotami bo ta "legenda" (zapewne wywodzi się z Opla) się już przewija przez nie jeden temat o DPF.

Nie jest wazne skad sie wywodzi wazne ze sie sprawdza i jeszcze sie przewinie przez wiele tematow...

oficjalnych materiałach serwisowych BMW (z ISTA) jest informacja jakie warunki mają być spełnione:

W oficjalnych materialach Twojego BMW tez jest informacja ze spala mniej paliwa i co?

Wg recepty ktora podales nikt nigdy nie wypalil i nigdy nie wypali dpf-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd z tymi obrotami bo ta "legenda" (zapewne wywodzi się z Opla) się już przewija przez nie jeden temat o DPF.

Nie jest wazne skad sie wywodzi wazne ze sie sprawdza i jeszcze sie przewinie przez wiele tematow...

oficjalnych materiałach serwisowych BMW (z ISTA) jest informacja jakie warunki mają być spełnione:

W oficjalnych materialach Twojego BMW tez jest informacja ze spala mniej paliwa i co?

Wg recepty ktora podales nikt nigdy nie wypalil i nigdy nie wypali dpf-a

No to spróbuj inaczej , a potem opowiesz nam o efekt, a my posłuchajmy uważnie kolejną bajkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podobno jeszcze musi być słońce w zenicie. Sprawdzone! Nikt jeszcze nigdy bez tego nie wypalił DPF.

 

Wystarczy kolego inżynierze pomyśleć logicznie jak często jeździsz przez kilkanaście minut z obrotami powyżej 3500. Pewnie rzadko lub wcale. Twój filtr już dawno by się zapchał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W mojej mam DPF wywalony, ale tak logicznie myśląc to w automacie 3500 tysiąca utrzymać to już całkiem spora prędkość. Bardziej chyba chodzi o jednostajną dłuższą podróż. Chyba że automat jakoś inaczej się wypala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd z tymi obrotami bo ta "legenda" (zapewne wywodzi się z Opla) się już przewija przez nie jeden temat o DPF. W oficjalnych materiałach serwisowych BMW (z ISTA) jest informacja jakie warunki mają być spełnione:

  • Temperatura silnika powyżej 75 stopni C
  • Temperatura gazów przed DPF powyżej 240 stopni C
  • Nie może być na rezerwie (jak tylko rezerwa się zapali to proces przerywany)
  • Brak błędów w DDE związanych z systemem chłodzenia, emisji gazów i czujników
  • Brak błędów 480A i 481A (z doświadczenia: kasować co kilka sekund w trakcie jazdy po trasie aż przestaną się pojawiać)
  • Jednostajna jazda powyżej 60 km/h przy czym najbardziej optymalnie to 100km/h

I to tyle.

 

Ta "legenda" ma swoje uzasadnienie.

Oczywiście najważniejsze jest utrzymywanie stałej prędkości przez cały czas wypalania. Natomiast żeby się filtr wypalił nie musi być proces wypalania zainicjowany przez komputer. Do tego wystarczy odpowiednia temperatura spalin, i to jest związane z wyższymi obrotami.

 

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zatem kolega Lotka27 moze sprawdzic obydwa sposoby.

logicznie myśląc to w automacie 3500 tysiąca utrzymać to już całkiem spora prędkość.

zgadza sie ale jest mozliwosc aby automat nie przezucal biegow.

Wystarczy kolego inżynierze pomyśleć logicznie jak często jeździsz przez kilkanaście minut z obrotami powyżej 3500. Pewnie rzadko lub wcale.

Przez prawie rok jezdzilem codziennie puzniej zmienilem miejsce zamieszkania i mialem 2 km do pracy wtedy zaczal sie zapychac dpf i co dwa tygodnie wskakowalem na autostrade- obecnie jezdze benzynka.

Nigdy nikomu nie doradzam czegos czego nie sprawdzilem sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Ta "legenda" ma swoje uzasadnienie.

Oczywiście najważniejsze jest utrzymywanie stałej prędkości przez cały czas wypalania. Natomiast żeby się filtr wypalił nie musi być proces wypalania zainicjowany przez komputer. Do tego wystarczy odpowiednia temperatura spalin, i to jest związane z wyższymi obrotami.

Wszystko to prawda, ale jeśli nie ma zgody od DDE, to nic się nie uruchomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ta "legenda" ma swoje uzasadnienie.

Oczywiście najważniejsze jest utrzymywanie stałej prędkości przez cały czas wypalania.Natomiast żeby się filtr wypalił nie musi być proces wypalania zainicjowany przez komputer. Do tego wystarczy odpowiednia temperatura spalin,i to jest związane z wyższymi obrotami.

Dokladnie i w tych obrotach nie szmaci nam tego egr.

Wszystko to prawda, ale jeśli nie ma zgody od DDE, to nic się nie uruchomi

Jesli nie inicjuje tego procesu komputer to aby uzyskac temperature spalin wystarczy temp silnika i obroty jasli jest innaczej to opisz mi to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli nie inicjuje tego procesu komputer

to i nic się nie stanie, ponieważ zgody na uruchomienie funkcji nie ma .

Do wykonania regeneracji filtra cząstek stałych blok sterowania DDE powinien dać polecenie na aktywizację regeneracji.

Możliwe są następujące stany funkcje regeneracji:

- regeneracja jest zablokowana

- regeneracja dozwolona

- w DDE jest zapyt na regenerację

- wniosek na regenerację brakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem dzis 2x po 50 km autostrada, predkosc 140 km/h obroty 3,5k, niestety temp. plynu 82 stopnie przy tej predkosci, temp. zewn. 6 stopni., dolny waz chlodnicy zimny, natomiast gorny cieply. Spaliny z wydechu slodkawe, wczesniej szczypaly w oczy. Jak wracalem normalna droga do 90 km/h, maks temp. plynu 85 stopni, postal chwile zlapalem waz to byl delikatnie cieply.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.