Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupilem niedawno E39 z silnikiem 2.8 2x vanos samochod ma problem z falujacymi obrotami ale tylko na zimnym silniku gdy zagrzeje sie do 90stopni ladnie utrzymuje oborty. Falowanie na zimnym jest dosc spore az do pogranicza zgasniecia silnika. Załaczam filmik http://sendvid.com/u1ha6z9z

 

Do tego mam problem caly czas jest wylaczona trakcja nie da sie jej wlaczyc co to moze byc?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nie wiem czy to Ci pomoże, ale u mnie falowanie i wypadanie zapłonów na zimnym ( choć nie tylko)pojawiły się po wymianie odmy. Dołożyłem dodatkową masę z aku prosto na silnik i pracuje idealnie plus poprawa charakterystyki. Koszt 10E. Tak na marginesie na zimnym silniku vanosy są mechanicznie zablokowane, musiały by być w tragicznym stanie a to raczej czujniki by zarejestrowały. Dwa miesiące temu przy około 60 stopni wypadały mi zapłony plus check engine. Przeinstalowano oprogramowanie( był eprom foult- z resztą przez spadek napięcia i jakieś błędy w oprogramowaniu)- pomogło
Opublikowano
Co do trakcji to pod kompa. Co do falowania nie ma co iść odrazu w koszta vanosa bez sprawdzenia tańszych rzeczy. Takie falowanie może być powodowane przez wiele rzeczy. Np lewe powietrze które może dostawać się nie tylko przez dolot ale i przez odmę. Czyli np źle zakręcony korek oleju źle wysunięty bagnet jak i wszystkie uszczelnienia. Silnik krokowy /zawór biegu jałowego. Brudny smok w pompie albo przycinajace się elektrozawory vanosow. Nie koniecznie całe odrazu do regeneracji.
Opublikowano

Dokładnie. Powodów może być mnóstwo. Jeśli komp nie pokazuje błędów, obstawiał bym na lewe powietrze w dolocie.

Miałem kiedyś taki problem, łatwo udało się sprawdzić przy spryskaniu dolotu Plakiem. Okazała się mała nieszczelność między kolektorem a głowicą.

Podczas spryskiwania na falujących obrotach w okolicy nieszczelności silnik zaczął równo pracować i problem znaleziony.

 

Przy okazji plastiki odświeżone :8) aż miło się patrzy :mrgreen:

 

Pozdrawiam ROM-CARS

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sprostowanie!!!

Aby nikogo nie wprowadzć nieświadomie w błąd, diagnoza serwisu była błędna, mimo że problem na jakiś czas ustał.

1.Falujące obroty powstałe iż kiedyś ktoś niewłaściwie założył pasek wielorowkowy wycierając obudowę filtra powietrza , następnie zakleił miejsce silikonem. Silikon po latach odpadł, z tąd nieszczelność w układzie dolotowym..

2.Wypadanie zapłonu na zimnym były spowodowane sparciałym wężykiem regulacji ciśnienia paliwa, po wymianie na nowy 10tys km bez ani jednej sytuacji wypadnięcia zapłonu

3. Hałasy na zimnym NIE były spowodowane rozciągniętym łańcuchem rozrządu!! Przy starcie vanos inlet maksymalnie opóźnia otwarcie zaworów, vanos ex maksymalnie przyśpiesza. Na zimnym silniku oczywiście vanosy są zablokowane lecz. vanos in powoli zacierał się i przy wyłączniu silnika nie wracał do pozycji wyjściowej- nie blokował się, więc na zimnym cofał się cały ( bo ciężko pracował)luzując łańcuch i powodująć klekotanie do czasu aż ciśnienie oleju naciągnęło go spowrotem.

Łatwo to sprawdzić, rano pchałem delikatnie auto na biegu szarpiąc łańcuchem ąż vanos klinął blokując się- zero hałasu!!!!!, czasem otwierałem korek i śrubokrętem ruszałem łańcuch, po kliknięciu vanosa- cisza!!!!

Niestety wszystkie te wiadomości wyczytałem z TIS, DIS, rozbierając 5 ciokrotnie pokrywę zaworów- ale koszt to tylko mój cenny czas :)żaden mechanik nie wpadł na takie rozwiązania proponując nawet wymianę głowicy.

Mam nadzieję że mój wcześniejszy post( KIEROWAŁEM SIĘ WYJAŚNIENIAMI SERWISU I MECHANIKÓW), nie przysporzył nikomu niepotrzebnej pracy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.