Skocz do zawartości

kjed1976gmail.com

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 318i 2003 N42 manual 229tys

Osiągnięcia kjed1976gmail.com

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Sprostowanie!!! Aby nikogo nie wprowadzć nieświadomie w błąd, diagnoza serwisu była błędna, mimo że problem na jakiś czas ustał. 1.Falujące obroty powstałe iż kiedyś ktoś niewłaściwie założył pasek wielorowkowy wycierając obudowę filtra powietrza , następnie zakleił miejsce silikonem. Silikon po latach odpadł, z tąd nieszczelność w układzie dolotowym.. 2.Wypadanie zapłonu na zimnym były spowodowane sparciałym wężykiem regulacji ciśnienia paliwa, po wymianie na nowy 10tys km bez ani jednej sytuacji wypadnięcia zapłonu 3. Hałasy na zimnym NIE były spowodowane rozciągniętym łańcuchem rozrządu!! Przy starcie vanos inlet maksymalnie opóźnia otwarcie zaworów, vanos ex maksymalnie przyśpiesza. Na zimnym silniku oczywiście vanosy są zablokowane lecz. vanos in powoli zacierał się i przy wyłączniu silnika nie wracał do pozycji wyjściowej- nie blokował się, więc na zimnym cofał się cały ( bo ciężko pracował)luzując łańcuch i powodująć klekotanie do czasu aż ciśnienie oleju naciągnęło go spowrotem. Łatwo to sprawdzić, rano pchałem delikatnie auto na biegu szarpiąc łańcuchem ąż vanos klinął blokując się- zero hałasu!!!!!, czasem otwierałem korek i śrubokrętem ruszałem łańcuch, po kliknięciu vanosa- cisza!!!! Niestety wszystkie te wiadomości wyczytałem z TIS, DIS, rozbierając 5 ciokrotnie pokrywę zaworów- ale koszt to tylko mój cenny czas :)żaden mechanik nie wpadł na takie rozwiązania proponując nawet wymianę głowicy. Mam nadzieję że mój wcześniejszy post( KIEROWAŁEM SIĘ WYJAŚNIENIAMI SERWISU I MECHANIKÓW), nie przysporzył nikomu niepotrzebnej pracy
  2. Troszkę nie wczas odpowiedź ale może się przyda innym.. ssący przestawiony o 37 stopni, wydechowy w normie, choć i powinno być w granicy 56-58. Spójrz na tarczki popatrz ile zrobi do pierwszego sygnału. Nie pamiętam dokładnie ale ssacy ma 112 stopni plus 5 stopni wałek ma posów jałowy( wybranie luzu i naciąg elementów) wydechowy 56.4 stopnia..
  3. Nie wiem czy to Ci pomoże, ale u mnie falowanie i wypadanie zapłonów na zimnym ( choć nie tylko)pojawiły się po wymianie odmy. Dołożyłem dodatkową masę z aku prosto na silnik i pracuje idealnie plus poprawa charakterystyki. Koszt 10E. Tak na marginesie na zimnym silniku vanosy są mechanicznie zablokowane, musiały by być w tragicznym stanie a to raczej czujniki by zarejestrowały. Dwa miesiące temu przy około 60 stopni wypadały mi zapłony plus check engine. Przeinstalowano oprogramowanie( był eprom foult- z resztą przez spadek napięcia i jakieś błędy w oprogramowaniu)- pomogło
  4. Jeśli falują obroty problemem może być brak grzania sondy( u mnie to była za katalizatorami) Sonda działała, ale w zakresie niskich temperatur, od załączenia do 90st była niedogrzana i przekłamywała co skutkowało próbkowaniem ze zwiekszoną ilościa paliwa, przez co silnik się troszkę zalewał i wypadał czasem zapłon. Do tego nieaktualizowany soft, który zawierał błędy. Serwisuję u znajomegi i dla ciekawoski dał mi do przeczytania instrukcję serwisową. Przy temperaturze 60st silnik przechodzi z mapy zimnego silnika i kiedy obroty będą się utrzymywać w granicy 1200rpm (dłuzej niż 3 sekundy) komputer może przy zmianie tej mapy odczytać bład żle ustawionego wałka. u mnie bład juz sie wiecej nie pojawił Sprostowanie!!! Aby nikogo nie wprowadzć nieświadomie w błąd, diagnoza serwisu była błędna, mimo że problem na jakiś czas ustał. 1.Falujące obroty powstałe iż kiedyś ktoś niewłaściwie założył pasek wielorowkowy wycierając obudowę filtra powietrza , następnie zakleił miejsce silikonem. Silikon po latach odpadł, z tąd nieszczelność w układzie dolotowym.. 2.Wypadanie zapłonu na zimnym były spowodowane sparciałym wężykiem regulacji ciśnienia paliwa, po wymianie na nowy 10tys km bez ani jednej sytuacji wypadnięcia zapłonu 3. Hałasy na zimnym NIE były spowodowane rozciągniętym łańcuchem rozrządu!! Przy starcie vanos inlet maksymalnie opóźnia otwarcie zaworów, vanos ex maksymalnie przyśpiesza. Na zimnym silniku oczywiście vanosy są zablokowane lecz. vanos in powoli zacierał się i przy wyłączniu silnika nie wracał do pozycji wyjściowej- nie blokował się, więc na zimnym cofał się cały ( bo ciężko pracował)luzując łańcuch i powodująć klekotanie do czasu aż ciśnienie oleju naciągnęło go spowrotem. Łatwo to sprawdzić, rano pchałem delikatnie auto na biegu szarpiąc łańcuchem ąż vanos klinął blokując się- zero hałasu!!!!!, czasem otwierałem korek i śrubokrętem ruszałem łańcuch, po kliknięciu vanosa- cisza!!!! Niestety wszystkie te wiadomości wyczytałem z TIS, DIS, rozbierając 5 ciokrotnie pokrywę zaworów- ale koszt to tylko mój cenny czas :)żaden mechanik nie wpadł na takie rozwiązania proponując nawet wymianę głowicy. Mam nadzieję że mój wcześniejszy post( KIEROWAŁEM SIĘ WYJAŚNIENIAMI SERWISU I MECHANIKÓW), nie przysporzył nikomu niepotrzebnej pracy
  5. W takim razie też sprobuję poszukać jakiejś podstawy, zaleję ją na noc olejem i zobaczymy co z tego wyniknie.. Powiedz mi jeszcze proszę czy na starej podstawie miałeś jakieś fizyczne uszkodzenia? Może wystarczy wzmocnić odrobinę sprężynę??
  6. W N42 jest także zaworek zwrotny, działa prawdopodobnie na tej samej zasadzie, nie wiem tylko czy parametry są podobne. Ze zdjęć wynika że w 1.9 średnica jest około 40mm a w 2.0 25 więc to dyskwalifikuje go do podmianki. Szczerze powiedziawszy wolałbym oddać auto na serwis i odebrać naprawione, nie zastanawiając się czy to zaworek, sprężynka czy za małe ciśnienie w oponach :) ale pojechałem do BMW "specialist" ( mieszkam w NL) a tam usmarowany olejem "Zenek" powiedział vanosy do wymiany albo panewki... bez komentarza, jeśli mechanik nie wie jak dzwonią panewki, lub jak działa hydraulicznie ustawiana zmiana faz rozrządu..Najbliższy serwis krzyknął 230 euro za diagnozę,, cholera 15% ceny auta,, wole już jezdzić tak jak jest. Szukam więc rozwiązania..
  7. Nie figuruje w częściach zamiennych, trzeba wymienić całą podstawę filtra.. dość drogą, używana- to loteria. Przy wymianie uszczelniaczy podstawy filtra poprosiłem warsztat o naprawę zaworka, zaproponowano mi wymianę podstawy.. Ciekawi mnie jak inni użytkownicy z tym problemem rozwiązali sprawę.
  8. Witam! Na wstępie chciałbym się przywitać .. Od niedawna jestem posiadaczem E46 318i z 2003 roku z silnikiem N42. Mam powszechny problem z hałasowaniem zaworów przy zimnym rozruchu, około sekundy. Kontrolka oleju gaśnie wraz z klekotaniem. Rano po sprawdzeniu zawartości filtra oleju- znikoma ilość oleju. Zastanawiałem się nad naprawą zaworka zwrotnego w podstawie filtra, może ktoś już próbował wymiany na oryginalny z silnika 1.9?? Mam plan wymontować słabo trzymający, nawiercić powstały otwór do średnicy wymiennego zaworka z silnika 1.9 i zamontować. Może ktoś już próbował takiej operacji??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.